Da har vi fått tid til oul

Pseudomamma

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Septemberlykke 2016
Høsthjerter 2017
Føles så rart å ha en dato å forholde seg til, og det føles så uendelig langt unna! Den 22 mai, kl07.45 skal vi på oul, og vi gleder oss sånn til å se den lille spira der inne [emoji173]️ flere som har fått tid til oul?

Jaaa, vi skal den 19.mai :) Er 17+4 da, blir spennende å se!

Så kjekt med innkallelse!

Jeg skal 8. mai. Jeg skal ha OUL hos en gynekolog og ikke på sykehuset (har gått der i alle svangerskap fordi han er superflink). Derfor fikk jeg bare henvisning av JM og fikk bestille time når det passer for meg. Veldig greit å kunne få velge dag selv, særlig siden tid for ordinær UL havner mitt i eksamensstria for min del:)

Last edited:
12. mai,da er jeg 19+5. Syntes det var litt sent, altså!

Det er litt i grenseland ja [emoji53] jeg hadde også sent med nr 1 og i tillegg ble jeg flyttet frem... men det positive er at det er at det er mer baby å se [emoji4]

22 mai klokken 8.15 [emoji106] Spennende!

Er så deilig å få tid på morgenen! Sist hadde jeg på formiddagen og jeg husker jeg syntes den dagen var helt forferdelig og det føltes som at tiden sto stille [emoji30] men denne ganger så må vi tilogmed opp tidlig [emoji16]

Jeg gleder meg til vi får [emoji4] Henvisningen ble sendt på fredag. Lurer på hvor lang tid det tar.

Jeg har fått time 19+4 ifølge legen (18+5) ifølge meg selv. Sist hadde jeg 19+5 men ble satt frem til 20+1. Så synes det er sent selv også, men tror de heller setter den litt sent, for mange blir flyttet ganske mye tilbake. Og da må de inn på ny kontroll for å få tatt de målene de skal

Jeg har fått time og [emoji1] 10. Mai kl 1200 [emoji173] midt på dagen så er absolutt ikke alright for arbeidsdagen [emoji23] men men. Da er jeg 17+3 uker [emoji4]

Jeg har fått time 19+4 ifølge legen (18+5) ifølge meg selv. Sist hadde jeg 19+5 men ble satt frem til 20+1. Så synes det er sent selv også, men tror de heller setter den litt sent, for mange blir flyttet ganske mye tilbake. Og da må de inn på ny kontroll for å få tatt de målene de skal
Har allerede blitt flyttet både tilbake og fram, så tar den ;)

Jeg har fått time 10.05 og da er jeg vel 18+0 iht menstermin. 17+5 om jeg følger el

Hmm, iflg menstermin er jeg 19+1 på OUL, men siden den er på ville veier vil jeg jo ikke være mer enn 17+4. Er det for tidlig? Kan jeg håpe på enda en OUL? :P

Hmm, iflg menstermin er jeg 19+1 på OUL, men siden den er på ville veier vil jeg jo ikke være mer enn 17+4. Er det for tidlig? Kan jeg håpe på enda en OUL? :P
Tror ikke det er for tidlig. Værre om man er i uke 15/16 tror jeg. [emoji5]

Det er vel mellom uke 17 og 21 som er standard tid for oul, så du er jo bare midt i ca :)

Det er vel mellom uke 17 og 21 som er standard tid for oul, så du er jo bare midt i ca :)
"Alle gravide får tilbud om ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17–19 for å bestemme termin" i følge Helsedirektoratet. Er vel uke 18 de sikter på.

Last edited:
Back
Topp