Da har vi fått nytt familiemedlem

Prinsessa*

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene
Marsipanene 2019
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hahahaha...trodde dere jeg hadde født nå eller?
Vil dere se babyn vår da?

*fnis*

Her er vår Ara Nobilis[:D][:D] Orka ikke vente lenger på babyn jeg[8D]
Har venta på denna siden februar i år...før jeg visste at jeg var gravid, så her blir det liv. Fått ei håndoppmatet papegøye som er sinnsykt vanskelig å få tak i, derfor syntes jeg det var utrolig vanskelig å si nei med så lange ventelister på denne arten og så få oppdrettere. 3 mnd om få strakser, venter på kjønnstesten så vet ikke om det er gutt eller jente enda.
Linnea synes det er veldig stas da med pip pip eller piwiiii når vi er veldig ivrige her[;)]

Lureri altså...
Fin papegøye da! (selv om jeg aldri hadde orket å ha en fugl inne, jeg får gåsehud bare av tanken på det *grøss* Er redd sånne u-konrollerbare fjørfe..)

ORIGINAL: Baby4us

Lureri altså...
Fin papegøye da! (selv om jeg aldri hadde orket å ha en fugl inne, jeg får gåsehud bare av tanken på det *grøss* Er redd sånne u-konrollerbare fjørfe..)

hehe her er vi ikke redd noe[8D] bare øve litt med den så blir det fin skravle kamerat, de er gode på å prate[:)]

så fin den er [:)]

Så utrolig fin den var!
Blir denne veldig stor?
Har også litt lyst på pappegøye! Men blir nok ikke på leeeeeeeeeenge ennå.....[8D]

Lurte meg ihvertfall [:D]

Gratulerer så mye med pip pip [:)]

ORIGINAL: Maria med 2 små

ORIGINAL: Babelle

ORIGINAL: Maria med 2 små

Vi hadde en naturfaglærer på vgs som lærte oss at det fante tre forskjellige typer fugler, det var gakk-gakk, pip-pip og ØRN! Dette må minst være en ørn...
Den var fin da, selv om jeg er redd[:)] Blir den sånn svær ara-papaegøye..? -Og skravler og skriker den på samme måte..? Sånn papegøyeskriking går gjennom marg og bein[&:]

Jeg skulle aldri ha fulg sa jeg haha...de skriker og driter osv. men etter mye lesing og informasjon så ble det denne gitt.

Dette er den minste ara typen, den blir ca 30-40 cm litt mindre enn en grå jaco. den skriker ikke og er ikke noe spes høylytt. det er vel en sånn fugl man kaller blokk fugl, man kan bo i blokk uten å bli kasta ut pgr en fugl.

De er svært inteligente, lærer å prate, lett lærte, kjempe fin stor nybegynner fugl. Det er veldig mange typer av denne grønne gøya, så lett og forveksle med andre arter.
Vi hadde besøk den andre dagen her og den kommer flyende å lander på hodene våre og finns ikke redd, blitt skikkelig husvarm og små skravler litt.[:)][:)]

Tenkte litt på grå jaco i starten, men slo det fra meg da det ofte er en en manns fugl, da den knytter seg ofte til et familiemedlem, noe som er kjedelig når man er flere. Den støver mye, noe som også er dritt og den er noe mer høylytt, men ikke på langt nær som en stor blå eller rød ara eller kakadue. de skriker de[:-]

man kan lære ara nobilisen masse triks, lære den å bæsje hehe..

Skal man skaffe seg så anbefaler jeg på det sterkeste å få tak i håndoppmatede unger, det får man så igjen for.
Da har vi en ørn vi da hehe...grønn ørn...Når den blir stor så blir nebbet helt svart og rødfargen kommer fram på vingene og sterkere grønnfarge. Blir spennende dette[:)]
Samboern som var imot hele fugger'n koser seg til og med med den haha...

Legger ved youtube klipp fra vår art, så kan du få se:

http://www.youtube.com/watch?v=7cXq_8Z1Fbo&feature=related

den må sees hehe...

http://www.youtube.com/watch?v=zxSOntHRC3U&feature=related

Å så fin...[:)]

så fiiiin[:D] Hadde jeg fått en sånn i hus hadde det blitt leven her. Jeg jabber,Jørgen jabber mer[X(] Du må lære den styggord

Back
Topp