Da har vi et problem... *oppdatert nederst*

Lisse__

Glad i forumet
Var nede på NAV i dag, for å lever søknad om å overta 3 uker av fedrekvoten. Mannebeinet har kommet inn på rehabilitering som må prioriteres, og dette er selvfølgelig om en måned (han er ute i pappaperm nå). Første beskjeden fra NAV var at dette ikke var noe problem å overta denne, men neida, jeg måtte ikke tro det var så lett! Uansett om legen skrev masse om at han trengte dette, så ville det nok ikke gå gjennom.. Hurra.. Så da har vi et stort problem.. For han BØR på denne rehabiliteringen (er et nytt tilbud som er kommet her nå, de vet ikke om de fortsetter med det til høsten)! Men jeg får ikke fri fra jobb, og er for sent ute med å søke ulønnet permisjon (vi fikk beskjed om dette like før påske).

Kjenner jeg blir helt matt.. Trodde virkelig dette ville gå i boks... Men nei... Han skal snakke med legen i morra, føler eneste muligheten er at hun sykemelder meg, så jeg kan være hjemme med poden, men det blir jo feil det og.. Ikke har vi noen som kan passe småen i 3 uker heller..

Så da ender det kanskje opp med at han må si fra seg plassen på rehabiliteringen, noe som er himla synd...

Årh, at alt må være så vanskelig...

Å så frustrerende!!! Det er NAV i et nøtteskal - å motsi seg selv.

Har dere fått endelig avslag? Håper det løser seg for dere.

Huff... skjønner veldig godt... Du får bare prøve å få sykemeldt deg.. selv om det blir feil.. Noen ganger må man bare bruke bakveiene som finnes.. Håper det går da! At det skal være så himla vanskelig.. NAV!!!!!! Strever selv med dem for tida... :(

Nei, vi har ikke fått avslag, for jeg har ikke levert søknad enda. I følge hun jeg snakket med der nede, kunne jeg jo legge inn en søknad, men den ville nok ikke gå gjennom uansett.. Vi har snakka med legen i dag, ho sier dette SKAL gå gjennom. Skal få henne til å skrive en uttalelse som jeg legger ved søknaden. Vi får bare gamble at dette går... huff...

Må varsle arbeidsgiver om dette,  og dersom det ikke går gjennom får jeg ta egenmelding de tre ukene... Noen må jo passe småen..

Av og til er NAV for vanskelige... Tenk om de bare hadde skjønt at det er viktig at han må på det rehabiliteringsoppholdet, hvis ikke blir han muligens sykemeldt, og det blir jo penger for de.. Mye mer enn å la meg overta de 3 ukene...

Etter mye krangling med NAV, så fikk vi det gjennom, hurra!!! Jeg overtar 3 uker av hans fedrekvote, og skal være hjemme med småen! Godt det gikk i boks! Måtte et par purretelefoner til, for å få fortgang i saken, men fikk skriftlig svar på fredag om at det er i orden :)

Skal bli rart å være hjemme 3 uker alene.. urk, liker ikke helt den tanken.. men men.. Overlever vel :-P

Så bra at det ordnet seg. Og du klarer heeelt fint å være hjemme alene med småen. Jeg har gjort det i snart 1 år ;)

Back
Topp