da har jeg vært til optiker...

annelis

Forumet er livet
Har hatt hodepine i snart 3 uker nå, og hodepine kan tyde på svangerskapsforgiftning.. men siden alle prøvene mine er bra, blodtrykk osv.. så anbefalte jm meg til å sjekke synet..
Var der idag,og jepp... er langsynt.. typisk hodepine-styrke kalte han det optikeren..[&:] så jeg må bynne med briller, på heltid.. håpa på evt bare lesebriller jeg, men nei...[:'(][:'(] jeg ser jo ikke ut med briller da, så gruer meg til å få de egentli..[:'(] linser må nok vurderes etterhvert ja..[;)]
Men, det blir uansett digg å få bort den der jævla hodepina.. er ikke no gøy m det når man har hus og barn og ta seg av..[&:]

Jeg har (er) også plaget med hodepine, vært til lege osv.
Men måtte til slutt dra til optikker, å fikk beskjeden om at jeg MÅTTE bruke briller hele tiden.
Fikk linser istedet , for jeg vil ikke ha briller. Men jeg bruker heller ikke linsene, siden jeg får mer vondt i hodet av dem [8|].

hmm... merkelig.. skal jo bli bedre med briller/linser... jeg har +0.75 jeg da..har bestillt billig-briller i første omgang for å sjekke om det blir likere, og heller kjøpe litt dyrere kule briller senere, evt linser..[:)]
Heller briller enn hodepine sier jeg bare..

Åhhh...skjønner deg godt jeg...er nærsynt selv...og gikk i 3. klasse når jeg fikk briller. Hadde allerede da 3- på øynene, så når jeg feks skulle se tv, så satt jeg limt inntil skjermen for å se noe...[8D] Har aldri kledd briller. Gikk med briller fram til sisteåret mitt på vgs, da SKULLE jeg ha linser, og guuuuud for en befrielse[:D] Var få som kjente meg igjen når jeg kom på skolen[8D] Men ser dårlig da...6- minus på begge øynene når jeg bruker linser, og skulle jeg hatt briller måtte de vært 7-...skikkelig colabunnbriller[8D]

ORIGINAL: ~mamma_sin_engel~

Åhhh...skjønner deg godt jeg...er nærsynt selv...og gikk i 3. klasse når jeg fikk briller. Hadde allerede da 3- på øynene, så når jeg feks skulle se tv, så satt jeg limt inntil skjermen for å se noe...[8D] Har aldri kledd briller. Gikk med briller fram til sisteåret mitt på vgs, da SKULLE jeg ha linser, og guuuuud for en befrielse[:D] Var få som kjente meg igjen når jeg kom på skolen[8D] Men ser dårlig da...6- minus på begge øynene når jeg bruker linser, og skulle jeg hatt briller måtte de vært 7-...skikkelig colabunnbriller[8D]

sikkert godt å få linser da ja, etter så mage år med briller som du ikke trivdes med! du har sånt syn som søstra mi du..[:)] ser nesten ikke no uten briller/linser..?[:)]

Det er jo såååå mye kule briller da![:)] Jeg har sikkert 30 stykker! Men nå jobber jeg i bransjen da[:)] 
Oliver har de kuleste solbrillene! Babydior solbriller[:)] Lurer på om jeg må kjøpe like til pappa'n[:D]

hihi..så søtt..[:)] Ja, så de hadde mange kule, men vil prøve først for å se om det funker, om hodepina blir bedre osv..så kjøpte billige nå.. men gruer meg til å ha de på ja..[8D] 

ORIGINAL: annelis
sikkert godt å få linser da ja, etter så mage år med briller som du ikke trivdes med! du har sånt syn som søstra mi du..[:)] ser nesten ikke no uten briller/linser..?[:)]

Ser ingenting på 10-15 cm avstand[8D] Så når jeg evt kommer opp i 8- så kan jeg melde meg inn i Norges Blindeforbund faktisk[8|]

Ser ingenting på 10-15 cm avstand[8D] Så når jeg evt kommer opp i 8- så kan jeg melde meg inn i Norges Blindeforbund faktisk[8|]

å såppas.. er 8 grensa liksom?

Jepp[8|] Dit vil ikke jeg for å si det sånn...men har gått nedover ved hver eneste kontroll...mener da altså at det bare blir verre...

Jepp[8|] Dit vil ikke jeg for å si det sånn...men har gått nedover ved hver eneste kontroll...mener da altså at det bare blir verre...

huff da, får håpe det holder seg der det er nå da!

ORIGINAL: veslejinta

Det er jo såååå mye kule briller da![:)] Jeg har sikkert 30 stykker! Men nå jobber jeg i bransjen da[:)] 
Oliver har de kuleste solbrillene! Babydior solbriller[:)] Lurer på om jeg må kjøpe like til pappa'n[:D]

Helt enig, det er bare sååååååå mange kule briller[:)] Jeg har også endel, men må ha meg noen nye[;)] Viktig at ungene lærer å bruke solbrille tidlig[;)] Snuppa har også fått, men helt enkle kjøpt på apotek. Har du bilder av Oliver i de Babydior solbrillene?[:)]

Huff, briller er noe dritt synes jeg. Har veldig dårlig syn, nesten -7 på hvert øye. SVERGER til linser, og klarer ikke bli komfortabel med briller dessverre. Selv om det er kjempe mange stilige briller som finnes nå. Det er nok noe med brilleglassa. De blir så tjukke[:'(].

Hvis du ikke vil bruke briller, er jo linser et alternativ. Det krever litt tilvenning for noen, men det er veldig deilig når man er blitt vant med det. Jeg har brukt linser i 18 år snart allerede. Helst vil jeg operere, men var til konsultasjon i våres og ble avslått[:(]. Må nok leve med mitt dårlige syn.

Du blir nok sikkert kjempe fin med de rette brillene også. Det er sikkert bare uvant å se seg selv med briller.

ORIGINAL: *LilleKrokodille*

Huff, briller er noe dritt synes jeg. Har veldig dårlig syn, nesten -7 på hvert øye. SVERGER til linser, og klarer ikke bli komfortabel med briller dessverre. Selv om det er kjempe mange stilige briller som finnes nå. Det er nok noe med brilleglassa. De blir så tjukke[:'(].

Hvis du ikke vil bruke briller, er jo linser et alternativ. Det krever litt tilvenning for noen, men det er veldig deilig når man er blitt vant med det. Jeg har brukt linser i 18 år snart allerede. Helst vil jeg operere, men var til konsultasjon i våres og ble avslått[:(]. Må nok leve med mitt dårlige syn.

Du blir nok sikkert kjempe fin med de rette brillene også. Det er sikkert bare uvant å se seg selv med briller.

de blir jo ikke så tykke som dine glassene mine, men skjøner godt at du sverger til linser da ja![:)] kjedelig at operasjonen ble avslått da..[>:] er nok som du sier, en tilvenningssak.. må bare finne briller som passer meg og min personlighet tenker jeg.. gleder meg egentli til å bynne å bruke de, for jeg er så møkk-lei av hodepine.. men kjøpte jo billige briller til å bynne med, og de er ikke særlig fin... men,men.. må man så må man...

ORIGINAL: *LilleKrokodille*

de blir jo ikke så tykke som dine glassene mine, men skjøner godt at du sverger til linser da ja![:)] kjedelig at operasjonen ble avslått da..[>:] er nok som du sier, en tilvenningssak.. må bare finne briller som passer meg og min personlighet tenker jeg.. gleder meg egentli til å bynne å bruke de, for jeg er så møkk-lei av hodepine.. men kjøpte jo billige briller til å bynne med, og de er ikke særlig fin... men,men.. må man så må man...

Det er helt klart noe man bare må venne seg til. Grunnen til at jeg ikke bruker briller så mye, er pga glassene, men det problemet får jo heldigvis ikke du nei. Prøv mange forskjellige briller. Mange butikker som lar deg få ta med noen briller hjem, så du får brukt de i vandte omgivelser. Og det er lurt å bruke tid på å finne de perfekte. Jeg har vært litt for rask et par ganger, og var ikke fornøyd med kjøpet. Litt kjedelig, for briller koster jo litt, og kan ikke byttes ut som man kan med klær f. eks.

Det finnes jo så mange kule briller. Synes alle andre er mye finere i briller enn meg[:(]. Skal snart få kjøpt meg noen nye briller jeg også. Noen fjonge[:D]. Etter mange års bruk av linser, merker jeg at øynene trenger avlastning. Må nok lære meg å bruke briller mer. Lykke til med brilleinnkjøpet.

Hilsen Brilleslangen[:D].

jeg syntes det er fint med briller jeg da[:)] Du blir nok fin med de. de har jo så ufattelig mangen forskjellige briller

Back
Topp