Da har jeg vært på UL

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Og han ligger da fortsatt i seteleie, som jeg egentlig visste :) Får tilsendt time til ks ca. 2 uker før termin, så nå er det bare 3-4 uker igjen :/ Hjelp! Dette ble plutselig veldig reelt.

Er det ikke slik at babyen kan snu seg i hvert fall frem til uke 36 eller noe sånt?
Tenker så kjekt det må være med en dato, slippe å vente på og kjenne etter hele tiden om det er noe som skjer :p Hehe.. (i alle fall èn fordel med KS :p )

Er det ikke slik at babyen kan snu seg i hvert fall frem til uke 36 eller noe sånt?
Tenker så kjekt det må være med en dato, slippe å vente på og kjenne etter hele tiden om det er noe som skjer :p Hehe.. (i alle fall èn fordel med KS :p )
Jo, de kan jo egentlig det. Men jeg har svakt hjerteformet livmor, så gynekologen sa han mest sannsynlig ikke kom til å snu seg pga det. Begge de andre har også lagt i sete :) jeg skulle ønske jeg kunne få den spenninga jeg da, og ikke minst opplevelsen av en "vanlig" fødsel.

Aha, da skjønner jeg! (får ikke med meg alt her inne jeg :p )
Joda, de sier jo at naturlig fødsel og den spenningen rundt det er det beste, derfor jeg også tenkte å komme med i alle fall èn fordel med KS da ;)
Greit å ha noe å planlegge opp mot også, spesielt med tanke på de andre barna og sånn..?
Og ikke minst med tanke på babyen også :)
Godt du blir fulgt opp :)

Oi, spennende!! Må være rart å ha dato ja, men er jo fryktelig praktisk da, med tanke på barnevakt osv :) Får du ks "bare" pga setefødsel eller er det smalt bekken el også? Virker som det er veldig forskjellig praksis på sykehusene.

Oi, spennende!! Må være rart å ha dato ja, men er jo fryktelig praktisk da, med tanke på barnevakt osv :) Får du ks "bare" pga setefødsel eller er det smalt bekken el også? Virker som det er veldig forskjellig praksis på sykehusene.
Er bare pga sete ja, har ikke tatt noen mål. Hadde visst også litt med at jeg hadde tatt ks før, det utgjorde visst en ekstra risiko. Er nok veldig forskjellig, legen min mente jeg ikke kom til å få ks bare pga sete. Hehe :)

Misunner deg litt for at du får en dato å forholde deg til altså ;)
Og så skjønner jeg og godt at du kan føle deg litt snytt også..
Vet at tidligere ks i seg selv er en risikofaktor, er derfor de helst vil at kroppen skal gå i fødsel selv istede for å sette igang med hormoner f.eks. Setefødsel oppå der igjen så var det kanskje ikke mye tvil?
Men.. ville du prøvd å føde i sete om du fikk velge selv? Synes det høres så skummelt ut jeg!

Misunner deg litt for at du får en dato å forholde deg til altså ;)
Og så skjønner jeg og godt at du kan føle deg litt snytt også..
Vet at tidligere ks i seg selv er en risikofaktor, er derfor de helst vil at kroppen skal gå i fødsel selv istede for å sette igang med hormoner f.eks. Setefødsel oppå der igjen så var det kanskje ikke mye tvil?
Men.. ville du prøvd å føde i sete om du fikk velge selv? Synes det høres så skummelt ut jeg!
Ja, jeg hadde egentlig innstilt meg på setefødsel jeg :) Men så snakket gyn så mye om risikoene, og spesielt om de ikke får hodet ut fort nok. Så tenker jeg får heller ta støyten selv :p

Back
Topp