Da har jeg vært hos legen!

*en hemmelighet*

Blir kjent med forumet
Ja, da var første legetime over.
Han lurte på hvor mange ganger jeg hadde vært gravid og hvor mange fullførte svangerskap jeg hadde. Er 4 ganga jeg er gravid nå, men har bare fått fullføre en gang.

Han skrev opp første dag i siste mens, som er 11 mai, og at jeg kjenner el og at det var 30 mai. Jeg tårte ikke å si at jeg hadde kjent det på tappen, så jeg sa bare at jeg kjente det på kroppen når jeg har el. Ellers så sa han at frem til ul går de kun ut fra første dag i siste mens, så han regnet meg som 6+1, ikke 5+3 som jeg regner. Men jeg er ganske sikker på at det blir forandret etter ul, til det jeg tror.

Ellers så lurte han på når MA'ene hadde blitt oppdaget og hva målingene hadde sagt om når embryoene hadde død. (oppdaget i uke 9 begge gangene og død i uke 7 og 8). Han lurte også på hvordan symptomer jeg hadde, men jeg har jo ikke så mye. Men litt ømme pupper, litt kvalme av og til og trøtthet skrev han iallefall opp.

Så sendte han henvisning til gyn med disse opplysningene. Så da er det bare å vente på time. Han sa jeg sikkert kunne ringe på mandag å høre når de har satt opp time hvis jeg ikke orka vente på brev i posten. Siden vi reiser på ferie om to uker, tror jeg jeg ringer iløpet av neste uke, sånn at jeg kan få forandret timen om den er satt opp når vi er på ferie.

Det var dagens oppdatering fra meg!

Så herlig å ha gjennomført første kontroll og flott at du blir henvist til tidlig UL. Spennende å se når det blir. Tror jeg hadde ringt på mandag og hørt. Hadde vel ikke klart å vente på dette brevet

Blir spennende å se når du skal på ul da :)
Deilig å ha vært på første legetime tenker jeg :) Selv skal jeg den 12. juli :)

*Skriver for å se*

Så bra at du får henvisning til ul! Jeg hadde også ringt, hadde ikke orka å vente på posten ;-)

(Jeg går forresten også ut fra når jeg har el, og ikke når jeg hadde sist mens.)

Syrine skrev:
Så bra at du får henvisning til ul! Jeg hadde også ringt, hadde ikke orka å vente på posten ;-)

(Jeg går forresten også ut fra når jeg har el, og ikke når jeg hadde sist mens.)

Blir jo feil å gå ut fra mens, når en vet når el var. Jeg tok første test når jeg var 11 dpo etter min syklus (33 dager), da var den så svak at jeg ikke viste om det bare var syner eller hva det var. Hadde jeg gått ut fra 28 dagers syklus ville jo dette vært 16 eller 17 dpo, og testen skulle vært mye tydeligere. Testa frem til dagen etter ikm og da var testen sånn som de har vært tidligere når jeg har testa rett etter ikm.

Back
Topp