Da har jeg vært hos legen!

maltesers

Forumet er livet
Og jeg tror alt var som det skulle[8D][8D][8D]
Tok en underlivsundersøkelse og senere på dagen hadde jeg blødd litt når jeg tørka meg, men regner med at det kun er pga undekersøkelsen!! (håper jeg da, noen som har opplevd det samme??)
fikk til og med termin en dag før, men går for 15., for på ultralyden blir jeg sikkert satt litt tilbake!
Så nå er det bare å vente på neste legetime, og UL[:D]

Så bra=)
Da er det bare å sette seg godt til rette og vente på ul;). hihi.
Er visst veldig vanlig, siden man er mye mer "sårbar". Men sikkert noen som kan forklare det bedre enn meg;)

Det er så deilig!![:D]
og slapp å betale noenting[;)]

Ja der ser du vennen, alt er bra. Og det er helt normalt å blø litt når de har rota inni der [;)]

<3

deilig å vite!!:)

Var også hos legen i dag. Han tok en celleprøve siden jeg ikke har gjort det tidligere, og sa både før og underveis at det kunne blø litt etterpå. Hatt litt brun utflod, men ga seg raskt.
Så det er nok helt normalt, ja [:)]

Så bra[:)] Nå kan du slappe av og vente på den kjekke ultralyden[:)][:)] Det er helt normalt og blø litt etterpå[:)] Alt av legetimer under svangerskapet er gratis[:)] Til og med legevakten[:)] Med unntak av privat ultralyd da[8D]

Nå er du kanskje litt mer beroliget? [:)]

Blir spennende med UL da[:D]

Slimhinnene er litt skjøre når man er gravid, så sikkert derfor det kom litt blod - helt ufarlig[:)]

Jeg er veldig beroliget!!
Men jeg bare syns hu kunne sagt at sjansen før å blø var der[8D] Men så langt burde jeg tenke selv også![8D]

Takk for fine kommentarer jenter<3

Nå må jeg bare spørre, for jeg har aldri vært med på dette før, hvorfor tok legen underlivsundersøkelse?[8D]
Hva sjekka han, liksom? Haha, dere må jo tro ejg er stokk dum, men det er ingen som har fortalt meg det før[:-]

JEg er ikke 100% sikker på at hu tok test, men det var ihvertfall veldig vondt når a holdt på inni der[8D][8D]
Når hu var ferdig med det og skulle kjenne på livmora var det jo nesten himmelen isteden[8D][8D][8D]
kan hende at hu[:)]bare brukte sånn "gapestokk" (hahaha,veldig fint forklart) for å kikke inni der, men det var uansett dritvondt!!

ORIGINAL: Frøken S

Nå må jeg bare spørre, for jeg har aldri vært med på dette før, hvorfor tok legen underlivsundersøkelse?[8D]
Hva sjekka han, liksom? Haha, dere må jo tro ejg er stokk dum, men det er ingen som har fortalt meg det før[:-]

Har forstått at de ofte tar rutinemessig klamydiaprøve hos gravide under 25 år (men det kan også tas som selvtest). For de over 25 år anbefaler man å ta en prøve for å se etter celleforandringer, som kan være forstadie til kreft, annethvert år. Så det har på en måte ikke noe med svangerskapet å gjøre.

Men synes jo legen bør si i fra om hvorfor han/hun gjør en undersøkelse.
(Og synes ikke spørsmålet ditt er dumt [;)])

Back
Topp