Da har jeg vært hos legen

Wembie

Elsker forumet
...og jeg er i grunn ganske så fornøyd...Angrer ikke ett sekund på at jeg har skiftet lege, følte nå at jeg ble tatt mer på alvor og ikke minst at hun brukte tid på meg...Deilig...Hun sendte henvisningen til tidlig UL, men er visst ikke garantert at jeg får det, så jeg får vente og se...men er iallefall håp....også tok hun hcg prøve bare for å sjekke, blir jo beroliget av sånt også[;)]

Da krysser jeg fingrene for oss begge...håper vi får vite det om ikke så veldig lenge da...kjedelig å gå å vente...

Er det noe spesiell grunn til tidlig UL, eller kan alle få det? :)

Så bra at du har en bra lege=) Håper søknaden om tidlig Ul går inn;)

Godt å høre at den nye legen var så fin[:)]

Krysser for at du får tidlig UL da[:)][:)]

ORIGINAL: Bebiii2011

Er det noe spesiell grunn til tidlig UL, eller kan alle få det? :)

Jeg ønsker tidlig UL ettersom jeg hadde en MA sist, og at det ikke ble oppdaget før senere...redd det samme skal skje igjen, samtidig så føler jeg at jeg trenger det sånn at jeg kan slappe litt av....så nei, er langt ifra alle som får det....

Alltid godt å bli tatt av alvorlig [:)] Får håpe søknaden går igjennom. Skjønner godt at du vil ha en liten bekreftelse med tanke på det som skjedde sist.

Så bra at du hadde en god opplevelse hos legen:) Det er solid betryggende:) Og lykke til med søknaden angående tidlig ultralyd:) Men skjønner det ikke helt. Har de blitt strenge på det? jeg fikk det i begge mine forrige svangerskap. Da bare spurte jeg legen, fikk henvsining, ringte gynokologen og fikk bestilt time. Aldri noe spørsmål på hvorfor jeg ønsket det. Blir lei meg hvis jeg ikke får det denne gangen....

Legen ga iallefall meg beskjed om at det ikke var opp til henne og avgjøre det. Jeg kunne selvfølgelig gå til privat klinikk å få det gjort, men da koster det jo en del...så er jo verdt å prøve å få en henvisning...Og sist når jeg var gravid, og hadde blødninger fra uke 5, fikk jeg ingen UL (men legen var IDIOT...så kan ha vært det)...

du kan jo få tidlig ul om du går privat. Da spør de ikke om noen grunn eller søknad. Finner bare ledig tid til deg. Jeg var to ganger på tidlig ul sist, en i uke 7 og en i uke 13. Første gang egentlig bare for å få bekreftet at jeg var gravid, andre gang fordi legen ikke fant hjertelyd og jeg ble bekymret for om det var liv der. denne gangen venter jeg til uke 13 med ul, men den vil jeg ha med meg. Maaaagiskt!

Back
Topp