Da har jeg også bestilt time..

Anita74

Forelsket i forumet
Da har jeg bestilt time hos jordmor. 

Er ikke lenger enn 4+1, men siden jeg hadde en SA i januar, så er jeg litt engstelig.  Legen min har jeg ikke lyst å gå til. Skal bli godt å få snakket med en jordmor.  Skal dit på onsdag ettermiddag.

Jeg har bestemt meg for å vente en god stund med legetimen... Tror jeg skal få ventetiden til å virke om ikke bittelitt kortere i det minste..
MEN, jeg skjønner veldig godt at du har fått time allerede, etter du har hatt SA... Ville nok sikkert gjort det jeg også hadde det vært meg..

ORIGINAL: SynnøveH

Går det an altså? Å snakke direkte med en jordmor? Legesekritæren hos min lege nekter å gi meg time når det har noenting med graviditet å gjøre. Hun avviste meg til og med da jeg spontanaborterte, så jeg måtte gå på legevakten. Jeg tør nesten ikke ta kontakt der igjen. Kan jeg ta direkte kontakt med jordmor uten at fastlegen sender henvisning?

I mitt tilfellet, har jeg en fast lege som ikke er veldig menneskelig, så jeg ringte til helsestasjonen i dag og forklarte situasjonen.  Hun sa at hvis jeg ønsker, kan jeg gå til jordmor hele svangerskapet, det eneste jordmor ikke kan gjøre er å sykemelde meg.  Så jeg har valg å gå til jordmor.  Og jeg fikk time såpass raskt fordi jeg er litt utrygg etter min SA i januar.

Jeg føler jeg møter mer forståelse her enn hos legen..

Går det an altså? Å snakke direkte med en jordmor? Legesekritæren hos min lege nekter å gi meg time når det har noenting med graviditet å gjøre. Hun avviste meg til og med da jeg spontanaborterte, så jeg måtte gå på legevakten. Jeg tør nesten ikke ta kontakt der igjen. Kan jeg ta direkte kontakt med jordmor uten at fastlegen sender henvisning?

Fy søren! Går det an å behandle pasienter sånn da? Du burde søke om ny fastlege et annet sted. Kjempeviktig med trygghet og møte forståelse i et svangerskap, da man ofte ikke er så sterk til en hver tid som man kanskje pleier å være.

"Dessverre" er fastlegen in kjmpehyggelig og flink. Så med en gang jeg har kommet meg forbi kontoret går alt bra. I dag har jeg bestilt time både her og både der. Så nå skal jeg til legen 19. april og til jordmor 3. mai. Krysser alt jeg har for at jeg kommer meg dit[&:]

I dag ehar jeg forøvrig visst om graviditeten min i fire dager, men jeg forrige gang aborterte etter tre dager (denne gangen fant jeg det ut etter 4+3, forrige gang etter 5+0, så jeg er ikke like langt som jeg var forrige gang enda). Men min første lille merkedag har jeg uansett i dag. "Dette er det lengste jeg noen gang har visst at jeg har vært gravid - dagen". PHU! Kan dere skjønne at det ikke er en fast, årlig merkedag med det praktiske navnet?

Hehe! Festlig du!
Bra at du har en bra fastlege da.
Håper du får beholde bebisen din.

Back
Topp