Da har jeg mistet 3 ganger på rad...

Bkno3184192

Flørter med forumet
Hei alle.

Nå har vi vært prøvere i 2 år, 1 år i IVF karusellen.
Vi har bare hatt 1 egguttak, men på det uttaket fikk jeg 4 blasto. Gravid 3 av 4 ganger (1 kjemisk, 1 Ma i uke 12, og en SA i uke 6).
NÅ er jeg lei.. Og jeg er desperat etter svar.
De finner ingen store feil med hverken meg eller mannen, men litt "småplukk".
Jeg har bare 1 eggleder og jeg er nå 35 år. AMH på 12, FSH på 11, LH 8. Mannen har bittelitt redusert kvalitet, men ikke noe nevneverdig.

Når vi prøvde selv, fikk vi ingen positive tester, men med IVF har vi blitt gravide 3 ganger.

Er det noen som har mistet flere ganger som har fått hjelp for habituell abort?
Hva var feilen?
Kan det være eggkvaliteten min som er helt på tur?

Vi har et barn sammen, som kom til på naturligvis i første pp.

Da er vi i akkurat samme båt. Jeg har bak meg 1 kjemisk, 1 SA i uke 7 og en MA i uke 10. Alle i fm IVF. Jeg er under utredning for habituell abort. Fant ingenting på vannscanning. Venter fortsatt svar på div blodprøver. (Tror egentlig ikke kjemisk telles med som abort, men jeg la på litt, og fikk dermed utredning.) Det var så tungt siste runden. Det er virkelig mye vi skal igjennom, både psykisk og fysisk. Føler virkelig med deg❤️ Vi får stå sammen. Håper du får utredning. Gir en trygghet å sjekke om det er en årsak eller om man bare er veldig uheldig.

Hei alle.

Nå har vi vært prøvere i 2 år, 1 år i IVF karusellen.
Vi har bare hatt 1 egguttak, men på det uttaket fikk jeg 4 blasto. Gravid 3 av 4 ganger (1 kjemisk, 1 Ma i uke 12, og en SA i uke 6).
NÅ er jeg lei.. Og jeg er desperat etter svar.
De finner ingen store feil med hverken meg eller mannen, men litt "småplukk".
Jeg har bare 1 eggleder og jeg er nå 35 år. AMH på 12, FSH på 11, LH 8. Mannen har bittelitt redusert kvalitet, men ikke noe nevneverdig.

Når vi prøvde selv, fikk vi ingen positive tester, men med IVF har vi blitt gravide 3 ganger.

Er det noen som har mistet flere ganger som har fått hjelp for habituell abort?
Hva var feilen?
Kan det være eggkvaliteten min som er helt på tur?

Vi har et barn sammen, som kom til på naturligvis i første pp.

Jeg fikk ta blodprøver og vannscanning + biopsi av slimhinna for å sjekke om det var noe bakterielt. Har du fått prøvd ulike støttemedisiner?
Dei fant ingen grunn til mine SA/kjemiske, men skal no gå på progesteron til uke 10 og blodfortynnende vertfall til uke 12. Så får vi se hvor langt jeg kommer denne gang.

Jeg fikk ta blodprøver og vannscanning + biopsi av slimhinna for å sjekke om det var noe bakterielt. Har du fått prøvd ulike støttemedisiner?
Dei fant ingen grunn til mine SA/kjemiske, men skal no gå på progesteron til uke 10 og blodfortynnende vertfall til uke 12. Så får vi se hvor langt jeg kommer denne gang.
Var den biopsien vond? Hadde du for tynn slimhinne siden de tok biopsi? ❤️

Var den biopsien vond? Hadde du for tynn slimhinne siden de tok biopsi? ❤️
Nei, det var litt ubehagelig når di fylte livmora med vann, men syns ikke dette var noko veldig smertefullt, og det går veldig fort. Jeg fikk ta dette siden jeg hadde to SA/kjemisk på rad. Di fant ikke noe på biopsien eller noe galt i limora, men var veldig godt å få sjekket. Legen sa også at noen ble lettere gravid etter en slik skyll av livmora. Håper du får en slik undersøkelse før neste runde ❤️❤️

Nei, det var litt ubehagelig når di fylte livmora med vann, men syns ikke dette var noko veldig smertefullt, og det går veldig fort. Jeg fikk ta dette siden jeg hadde to SA/kjemisk på rad. Di fant ikke noe på biopsien eller noe galt i limora, men var veldig godt å få sjekket. Legen sa også at noen ble lettere gravid etter en slik skyll av livmora. Håper du får en slik undersøkelse før neste runde ❤️❤️
Ah er det det som kalles vannskanning? For da har jeg hatt det :)

Har bare mistet en gang, denne gangen fikk jeg mensen :( ett siste forsøk igjen men aner liksom ikke om dem endrer noe eller gir meg opp pga eggkvaliteten
Di gir deg nok ikke opp når du får så gode egg som jeg har lest du får begge di to andre gangene. Satser på at dette forsøker klaffer, men hadde jeg vert deg hadde eg sjekke alt som kunne sjekkes før det forsøket, og krevd blodfortynnende som støtte. Håper det hjelper ❤️❤️

Di gir deg nok ikke opp når du får så gode egg som jeg har lest du får begge di to andre gangene. Satser på at dette forsøker klaffer, men hadde jeg vert deg hadde eg sjekke alt som kunne sjekkes før det forsøket, og krevd blodfortynnende som støtte. Håper det hjelper ❤️❤️
Har du noe tips til hva som kan sjekkes? ❤️ Er liksom bare det at jeg får bare ett egg på 5 dag, altså de 2 siste gangene og det er frustrerende ❤️ tusen takk ❤️❤️

Trodde det bare var hausken som utførte den biopsien?, er kanskje hausken du tilhører?

Nei, jeg fikk det offentlig på Haugesund sjukehus! Hmmm, da vet jeg ikke.
En del ansatte ved Hausken har jobbet på Haugesund sykehus før, og nå tror jeg ene legen hos Hausken er tilbake på sykehuset i Haugesund. Det kan jo være det er litt mer like prosedyrer pga. det? Jeg vet ikke. Veldig fint hvis offentlig sykehus kan sjekke for infeksjon. Jeg tok vevsprøve/biopsi hos Hausken som ble analysert utenlands, og fikk antibiotika.

En del ansatte ved Hausken har jobbet på Haugesund sykehus før, og nå tror jeg ene legen hos Hausken er tilbake på sykehuset i Haugesund. Det kan jo være det er litt mer like prosedyrer pga. det? Jeg vet ikke. Veldig fint hvis offentlig sykehus kan sjekke for infeksjon. Jeg tok vevsprøve/biopsi hos Hausken som ble analysert utenlands, og fikk antibiotika.
Ja, det stemmer. Det er han ene legen som har jobbet hos hausken som tar denne biopsien!

Back
Topp