Da har jeg hatt samale med st.olav....

mysill

Betatt av forumet
Vi fikk før jul i fjor vite av fastlegen vår at sambos sæd prøve ikke var bra.
Ja vi følte vi fikk dødsdommen rett å slett...Dårlige svømmere...

Hadde en tlf samtale med en lege på st.olav i går om hva vi skal gjøre ved vår 3ivf...( da de to første ble negative og uten egg på frys)....

Han kunne ikke gi en spesiell grunn til at jeg hadde mange tomme eggposer..Men slik han så på det så har jeg nok fått for lave doser...Jeg "reagerer" ikke på dem...Så nå skal dosen økes...Om vi så risikerer overstimuli....
Legen snakket også om at dette forsøket skulle times skikkelig....Virker som han har tenkt å følge med på oss når vi begynner på igjen....

Jeg fortalte at vi følte oss litt "stressa" siden dette er vårt siste offentlige forsøk...Å at vi håper så inderlig på at vi kanskje kan få egg på frys om det ikke skulle gå denne gangen heller....
Så kom jeg på å spørre om hva de så på sæd testene til sambo ved de 2 uttakene våre (med tanke på hva fastlegen vår har sagt til oss...)..
Nei det er ikke noe galt med prøvene til sambo...Han kunne ikke se noe galt med sæd testen som ble tatt hos fastlegen en gang!!!!!
Sambos svømmere er helt på topp de...
Vi er behandlet for uforklarlig barnløshet vi...
Steike så paff jeg ble...Her har vi gått i et år å trodd at sambos sæd kvalitet er dårlig...   [:'(] 
Legen på st.olav sa at vi ikke bestandig måtte høre på hva fastlegen har å si...de er for opphengt i prosenter og slikt.....

Jaja....Uansett da...så er vi vel snart i gang med 3 ivf om vi vil...
Venter vel mens om en 8-10 dager tenker jeg...

xxx fingra for at alle gode ting er 3!

merkelige greier....hmm.
får håpe spira sitter på 3dje da..
skal du igang denne syklusen allerede?? spennende...når blir det uttak/innsett da? masse lykke til

ORIGINAL: babytutta

merkelige greier....hmm.
får håpe spira sitter på 3dje da..
skal du igang denne syklusen allerede?? spennende...når blir det uttak/innsett da? masse lykke til

Ja det kan du si.....
Vet ikke helt om vi skal sette igang nå eller om vi skal vente en syklus til?
Får hvertfall lov å ringe inn mens nå...Da blir det isåfall sikkert rundt mnd skiftet jan/februar selve forsøket blir tenker jeg???

Håper inderlig at alle gode ting er 3" for dere.[:)]
Merkelig med så forskjellig svar på sædtesten[8|] 
Hvor stor dose skal du opp i nå da?

ORIGINAL: Hope

ja han på st.olav sa at noen leger er for opptatt av prosenter og slikt i stedet for å se helheten...eller noe slikt...sambos tester er hvertfall helt fine...og den siste er helt på topp  [:D]
har brukt 112.5ie ved begge de forrige forsøkene..brukte 150ie de siste dagene ved forrige forsøk...men det utgjør ikke stort...
er snakk om å opp i 187ie fåreløbig nå tror jeg...
men vi får vente å se...

oooh jeg skal bare ha 100 jeg, pga fare for overstimulering..men minsker det sjansene våre da????

Denne gangen skal du se, kan hende du har egg som er treg til å modnes da, så det blir spennende og se hvordan det går når du øker dosen !!! Håper virkelig at du klarer det denne gangen !!!

ORIGINAL: babytutta

oooh jeg skal bare ha 100 jeg, pga fare for overstimulering..men minsker det sjansene våre da????

nei det minsker ikke sjansene dine  :)
jeg startet på 112,5 ie...er visst ganske vanlig det...
Men det er da noen (meg) som ikke reagerer på den dosen...derfor må den økes...
så nå håper vi virkelig på flere egg da...
å skulle det se skummelt ut for overstimuli så håper jeg inderlig de får ut egga først...

blei satt til en dose på 150ie jeg. sikkert litt forskjellig fra sted til sted og litt andre ting.

ORIGINAL: mysill

ORIGINAL: Hope

ja han på st.olav sa at noen leger er for opptatt av prosenter og slikt i stedet for å se helheten...eller noe slikt...sambos tester er hvertfall helt fine...og den siste er helt på topp  [:D]
har brukt 112.5ie ved begge de forrige forsøkene..brukte 150ie de siste dagene ved forrige forsøk...men det utgjør ikke stort...
er snakk om å opp i 187ie fåreløbig nå tror jeg...
men vi får vente å se...

er det gonal-f du får da? Sikkert litt forskjellig dosering mellom gonal-f og puregon...
Eg begynte på 125IE Puregon, økte til 200IE og deretter 300IE før eg fikk effekt.
Håper du får god oppfølging med ul under medisineringen så de kan følge med folliklene dine[:)]

er det gonal-f du får da? Sikkert litt forskjellig dosering mellom gonal-f og puregon...
Eg begynte på 125IE Puregon, økte til 200IE og deretter 300IE før eg fikk effekt.
Håper du får god oppfølging med ul under medisineringen så de kan følge med folliklene dine[:)]

ja jeg bruker gonal-f...
starta med 112,5 ie...er visst ganske normalt å starte med den dosen...etter det jeg har hørt (hvertfall om det ikke "feiler" damen noe)
ja legen jeg snakka med prata mye om timing...(vet ikke om han mener flere kontroller?)
å at han skulle følge med oss...han hadde stor tro på at vi skulle få til dette....håper da så inderlig han har rett du....

Back
Topp