Da har jeg fått første jordmor-time

*Snuppo+1+1*

Forumet er livet
VIP
12.desember skal jeg til jordmor,
Da er jeg ca 12 uker på vei.
Jeg hadde håpet på tidligere,men siden jeg var annengangs så ville hun egentlig ikke ha meg inn før uke 16.
Jeg sa jeg var risiko, og da mente hun uke 12 var tidlig nok...

spennede da :D
jeg fikk ikke time før i februar

Da syns jeg jammen du er heldig som får så tidlig jordmortime når du er annengangs fødene.
Her i Bodø får ikke andregangs fødene time før i uke 24.
Heldigvis skal jeg til legen før den tid, så jeg får nå bli litt passet på.
Å så er det jo ul i uke 18 da.
Jeg har nå egen doppler, så jeg skal nok passe på å få hørt hjertelyden til babyen om noen uker.

Jøss, så lenge dere må vente :/ Her jeg bor er det sånn at man bare ringer til jordmor med en gang man har funnet ut om graviditeten, å så får man time nesten med en gang. Jeg var første gang da jeg var 6+4. Da sjekket hun bare urin og henviste meg til tidlig ul og litt sånn. Jeg skal på ul neste mandag(da er jeg altså 9+4), så skulle jeg bare ringe jordmor når jeg hadde vært der, så skulle hun ordne time til førstegangskontroll. :)

Helenpia skrev:
Da syns jeg jammen du er heldig som får så tidlig jordmortime når du er annengangs fødene.
Her i Bodø får ikke andregangs fødene time før i uke 24.
Heldigvis skal jeg til legen før den tid, så jeg får nå bli litt passet på.
Å så er det jo ul i uke 18 da.
Jeg har nå egen doppler, så jeg skal nok passe på å få hørt hjertelyden til babyen om noen uker.

Siden jeg er risiko,så kunne jeg ikke ventet så lenge uansett.
For blodtrykket skal sjekkes oftere,og sånn.

Det svaret fikk jeg også... Jeg skal til legen i morgen for første time, er 9 uker på vei, også skal jeg spørre om henvisning til innvendig ultralyd. :)
Jeg ringte jordmor og hørte når jeg skulle komme til første time, da sa hun at jeg måtte til legen først også skulle jeg ringe tilbake og få en time til jordmor.. Hun sa at det var best med første time rundt uke 12. Jeg er tredjegangsfødende..

Jeg fikk ikke bestilt time til jordmor, siden 2.gangsfødende ikke får time før i uke 24.. Synes det er sykt lenge.. Så jeg kommer til å gå til kontroll 1 gang i måneden hos lege fram til det.. 
Blir spennende å gå på kontroll i uke 12, kan tenke meg du gleder deg :D

eg har første time 15.desember.

Jeg har allerede vært en tur til jordmoren min til samtale. Også har jeg fått første time til ordentlig kontroll når jeg er 11+2. Hun er veldig grei, legger opp til kontroll hver fjerde uke og oftere om jeg ønsker det:) Men så er det på en liten plass da:)

Sist hadde jeg første time i uke 20, men skal spørre om jeg får det tidligere nå pga risiko svangerskap.

Back
Topp