Da har jeg bestilt time

_nette86

venter en liten juleskatt
Høsthjerter 2017
og første kontroll blir 23 mai, er da 10+6 uker :)
Dere som skal gå annenhver gang til lege og jordmor, bestiller dere jordmor etter første kontroll eller ringer dere før og bestiller? Husker tydeligvis ingenting av hva jeg gjord sist jeg var gravid :P

Sist gang ringte e til jordmor etter første kontroll med legen. Denne gangen så bestilte e time med både lege (time 6. juni) og jordmor (time rundt uke 24) med en gang, vil være sikker på å få jordmor (kan være vanskelig av og til). Gikk bare til første kontroll med legen sist og jordmor resten. Men fikk beskjed når e snakka med jordmor på tlf denne gangen at det skulle være litt blanding av jordmor og lege....så e ikkje heilt sikker på kordan det blir. Vet i hvert fall at man må ordne det sjøl med bestilling av jordmor og lege annenhver gang, går ikkje automatisk :P

Ok da tror jeg at jeg ringer en av de nærmeste dagen og bestille jordmor, har veldig lyst å ha samme som jeg hadde med førstemann så da er det vell greit å være tidlig ute ;)

Husker at sist fikk jeg beskjed om at det var lurt å bestille jordmortime tidlig, fordi de har veldig mye å gjøre. Er bare en jordmor i kommunen her. Bestiller nok time så jeg går til henne i ca uke 24. Sist var jeg mest hos jordmor fordi jeg har fastlege i en annen kommune og 50 min å kjøre.

Husker at sist fikk jeg beskjed om at det var lurt å bestille jordmortime tidlig, fordi de har veldig mye å gjøre. Er bare en jordmor i kommunen her. Bestiller nok time så jeg går til henne i ca uke 24. Sist var jeg mest hos jordmor fordi jeg har fastlege i en annen kommune og 50 min å kjøre.

Vet du om det er samme jordmoren nå, som forrige gang du gikk?

Vet du om det er samme jordmoren nå, som forrige gang du gikk?

Tror det er det ja :) Jeg følte ikke vi hadde så god "kjemi" for å si det sånn.. Men siste gangen jeg var der sa jeg at jeg ville føde på storken, og da var hun plutselig mye hyggeligere :) (Hun jobbet på storken)

Tror det er det ja :) Jeg følte ikke vi hadde så god "kjemi" for å si det sånn.. Men siste gangen jeg var der sa jeg at jeg ville føde på storken, og da var hun plutselig mye hyggeligere :) (Hun jobbet på storken)

Ja, da er det hun samme! Hørt litt forskjellig om hun... Fødte på føden sist, og hadde veldig god erfaring med epidural! Å kommer til å ty til den igjen om eg må. Så da er vel ikke hun rette personen å snakke med :p

Ja, da er det hun samme! Hørt litt forskjellig om hun... Fødte på føden sist, og hadde veldig god erfaring med epidural! Å kommer til å ty til den igjen om eg må. Så da er vel ikke hun rette personen å snakke med :p

Hehe, kanskje ikke :P Jeg skal på storken igjen :) Hadde en hard fødsel sist, men det var likevel en fin opplevelse på storken :)

jeg har bestilt jordmortime allerede, veit at hu jeg ville ha er populær her i byen, så tenkte jeg skulle være tidlig ute :) Har en legetime neste uke pga medisiner, så får vi se når neste time blir.. tror jeg kommer til å helle mot kun jordmor så sant det går.. følte meg veldig godt ivaretatt hos jordmor ved forrige svangerskap, hadde en dansk vikarierende fastlege som ikke tok spesielt på alvor de anbefalingene som vi har i landet i fht medisiner, og ikke skjønte hvorfor jeg skulle inn og måle blodtrykk da jeg hadde alle tegnene på begynnende svangerskapsforgiftning og skulle følges opp jevnt.. jordmor tok meg inn tre-fire ganger i uka - til og med på søndag da hun hadde vakthelg! :)

Back
Topp