Da har jeg bestemt meg...

Lene!

Glad i forumet
... for å bli jordmor [;)]

Har alltid hatt en drøm om å bli jordmor, og nå ligger søknaden klar!
[:D][:D][:D]

Så gøy!!! Jeg har og alltid hatt en drøm om å bli jordmor! Det virker så spennende, på godt og vondt!!
Men jeg tror dessverre ikke jeg får det til[:(] Må flytte så langt for å gå på skole da! :(

Har du sykepleien eller begynner du fra skratch?? [:)]

Jeg var ferdig sykepleier i 2009[:)] Har vært litt usikker på om jeg skulle søke pga at man ofte på i praksis i andre byer. Vil ikke reise fra vesla. Men nå hopper jeg i det og krysser fingrene for at jeg ikke blir utplassert alt for langt vekke [;)]

så heldig du er,det har også vært min drøm siden jeg var lita,men da må jeg flytte og det vil jeg ikke,men jeg skal kanskje begynne på barsel og barnepleie til høsten,deltid i to år og praksis på føden i 12 uker[:D]

Så kjekt!! Jeg kunne tenkt meg å gått på barsel og barnepleie jeg også!

Oi! Tøffa!!! Håper du klarer det da!

Å, det høres fint ut. Lykke til![:)]

ORIGINAL: 2gutter2jenter

gå inn på fagskolen.no også kan du se om det er noe i nærheten av der du bor [;)][:D]

ORIGINAL: lindas28

gå inn på fagskolen.no også kan du se om det er noe i nærheten av der du bor [;)][:D]

Nærmeste blir vel gjøvik tekniske fagskole, og det blir nok litt for langt. Dessuten er det nok litt for lite jobbalternativer innen barsel her.[:(] Kanskje en dag [;)] Jeg har forresten gått på gtf...gikk apotekteknikkeren der [:D][:D]

Nærmeste blir vel gjøvik tekniske fagskole, og det blir nok litt for langt. Dessuten er det nok litt for lite jobbalternativer innen barsel her.[:(] Kanskje en dag [;)] Jeg har forresten gått på gtf...gikk apotekteknikkeren der [:D][:D]

det blir litt for langt ja,er bare 1.5 mil til gjøvik ifra der jeg bor,mulig jeg venter ett par år før jeg begynner på skolen,prøve å spare litt penger kankje,uansett så må jeg ha en jobb vedsiden av,blir ikke rik av å gå på skolen gitt[8D]

Nei. Er ikke det videregående utdanning da??
el er jeg helt på jordet... Videreutdanning for hjelpepleiere eller??
:O)
ORIGINAL: M`sMamma

Du som skal gå barsel og barnepleie, må man ta sykepleiern først ja? [:)]

ORIGINAL: Martis84

Jeg vet ikke jeg,derfor jeg spør. Hehe.[:)] er ikke helt inne på akkurat sånt[:D]

hehe :) mente ikke å virke overlegen asåå :) eller gi deg følesen av at du var utvitende :) Beklager viss du trodde det :)
Men har funnet ut at det er vidreutdanning for hjelpepleiere eller helsefagarbeidere som det nå heter og det er videregåedne utdanning.
Vet dette siden jeg er hjelpepleier og tenkte litt på den rettningen
Men valgte høgskole og Vernepleier jeg :)

Jeg vet ikke jeg,derfor jeg spør. Hehe.[:)] er ikke helt inne på akkurat sånt[:D]

.

nå ble jeg skuffet,sendte en e mail for å få litt mere info ang barsel og barnepleie på fagskolen Gjøvik,fikk svar nå:

Hei!
Ser at du er interessert i våre studier innen Barsel og barnepleie, dette tilbudet vil ikke bli satt opp til høsten men utgår fra vårt studietilbud. Sender deg linken til våre hjemmesider slik at du kan se hvilke tilbud som gjelder fra høsten 2011.

http://www.fagskolen.gjovik.no/no/

Om du har behov for mer informasjon er du velkommen til å ta kontakt med oss på telefon.

så da blir det ikke noe av da[:(][:(][:'(]

hehe :) mente ikke å virke overlegen asåå :) eller gi deg følesen av at du var utvitende :) Beklager viss du trodde det :)z
Men har funnet ut at det er vidreutdanning for hjelpepleiere eller helsefagarbeidere som det nå heter og det er videregåedne utdanning.
Vet dette siden jeg er hjelpepleier og tenkte litt på den rettningen
Men valgte høgskole og Vernepleier jeg :)

Hehe. Neei,var ikke det jeg mente[8D] Jeg har faktisk helse og sosial. Så da må jeg eventuelt gå hjelpepleier, for så å ta barsel?

så heldig du er,det har også vært min drøm siden jeg var lita,men da må jeg flytte og det vil jeg ikke,men jeg skal kanskje begynne på barsel og barnepleie til høsten,deltid i to år og praksis på føden i 12 uker[:D]

det skal jeg også, begynner nå om en uke. men tar det over nettet og kan ta mappekravene så fort jeg har muligheten dvs jeg SKAL klare det før sommeren og skal ta praksis i april o mai pluss to uker i juni. der er det kun 10 uker praksis og myyye billigere men samme fagbrevet.
hvis du klarer å lese selvstendig så sjekk aftenskolen.com

Back
Topp