Da har frøkna vært hos legen!

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Og vi kom hjem med flutide og aerochamber...

Han hørte først ikke noe nederst i lungene, men etterhvert som hun ble litt aktiv lytta han igjen, og da hørte han noe på høyre lunge som hørtes astmatisk ut. Og så hjalp det nok med lydopptaket fra i natt. Så nå skal vi prøve flutide to uker så får vi se.

Han mente at det evt kunne være rs-viruset som gjorde det, men jeg la vekt på at det har vært sånn lenge.

Håper vi får ei anna frøken nå :)

Samsung via BV-appen <3
 
så bra dere hadde med opptaket så han fikk hørt da!
men fikk dere ikke ventolin også? flutide er jo langtidsvirkende.

Håper frøkna di blir bedre etterhvert når medisinen beg å virke;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
så bra dere hadde med opptaket så han fikk hørt da!
men fikk dere ikke ventolin også? flutide er jo langtidsvirkende.

Håper frøkna di blir bedre etterhvert når medisinen beg å virke;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Det reagerte jeg på også, det tar jo tid for å bli bedre med flutide, men ventolin kan jo hjelpe ho nå.
Får håpe hun blir bedre nå da! :)
 
Nei, fikk bare flutide. Jeg har jo ikke peiling, så spurte ikke etter ventolin heller jeg..

Hun skal iallefall ha to doser morgen og kveld.

Men hvor lang tid vil det ta før vi evt ser noen bedring med flutide da?

Samsung via BV-appen <3
 
Jeg og synest det er merklig at du ikke fikk med ventoline... Litt usikker på hvor lenge det kan ta før flutide har optimal effekt,men mener jeg har hørt mellom 1-2 uker?
 
Så bra da, men rart at dere ikke fikk anfalls medisin og kun forebyggende!
 
Uff da. MASSE God bedring!
 
Så bra dere kom dere til legen og at dere fikk medisiner. Jeg har ikke peiling på slik, men hvis såpass mange her mener at du burde ha fått med ventolin også, så hadde jeg ringt og spurt jeg..
Masse god bedring til vesla!! :)
 
Jeg mener det tar fra 1-2uker før flutide virker.
Vi skal iallefall trappe opp dosen flutide golfen der 1-2 uker så trappe ned når vi merker bedring.
Ventolin hjelper jo nå i ca 4-6 timer av gangen. Ring å si du trenger medesiner som fungerer nå og ikke bare forebyggende :)
 
Så det tar såpass lang tid ja.... Ja da spørs det om jeg må ringe ja... Skulle jo prøve ut i to uker,.og da bør det jo virke før den tid...
Har ikke fått gitt enda, for aerochamberen står til tørk

Samsung via BV-appen <3
 
Nei, fikk bare flutide. Jeg har jo ikke peiling, så spurte ikke etter ventolin heller jeg..

Hun skal iallefall ha to doser morgen og kveld.

Men hvor lang tid vil det ta før vi evt ser noen bedring med flutide da?

Samsung via BV-appen <3

flutide er en langtidsvirkend medisin, mens ventolin er kortidsvirkende. som regel får man begge deler slik at man har noe som virker umiddelbart inntil den andre også begynner å virke.
da storebror fikk medisiner da han hadde astma måtte han ha en dose av hver morgen og kveld. Samtidig kunne han bruke ventolin utenom fast dosering også om han trengte det.
om man er tett å kommer til legevakt/sykehus ker det alltid ventolin en får i første omgang.
syns det var veldig rart at han ikke skrev ut kortidsvirkende/anfall medisin. Tror jeg ville tatt en tlf å hørt om du ikke skal ha den også. om hun blir tett nå vil jo ikke flutide hjelpe henne på en god stund heller.
 
flutide er en langtidsvirkend medisin, mens ventolin er kortidsvirkende. som regel får man begge deler slik at man har noe som virker umiddelbart inntil den andre også begynner å virke.
da storebror fikk medisiner da han hadde astma måtte han ha en dose av hver morgen og kveld. Samtidig kunne han bruke ventolin utenom fast dosering også om han trengte det.
om man er tett å kommer til legevakt/sykehus ker det alltid ventolin en får i første omgang.
syns det var veldig rart at han ikke skrev ut kortidsvirkende/anfall medisin. Tror jeg ville tatt en tlf å hørt om du ikke skal ha den også. om hun blir tett nå vil jo ikke flutide hjelpe henne på en god stund heller.
Ok. Da ringer jeg og sier at apoteket stussa litt på at hun ikke skulle ha hurtigvirkende også :p

Samsung via BV-appen <3
 
Ringte nå. Sekretæren stussa også litt på det ja. Så hun skulle be legen ringe meg så kunne vi ordne over telefonen :p

så da håper jeg han kan ringe inn en resept på ventolin i løpet av dagen.

Men nå er det andre gangen på ei uke hvor jeg må rette opp i legens resepter... Først til storebror, nå til frøkna.....

VIL HA TILBAKE MIN GAMLE FASTLEGE!! Men han er blitt koko etter å ha jobbe på DPS, så han har sagt opp hjemmelen sin... Så han ser vi ikke snurten av igjen... Tror ikke jeg ville stolt på han mer heller etter at han ble som han ble....
 
Back
Topp