Da har det skjedd, det jeg håpet vi skulle unngå :(

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Gutten klager over at det kommer rusk i beina etter bare 5 minutter i bil :(
Og i dag skjønte vi hva "rusk" betydde. De sovner rett og slett. Han klarte ikke stå på beina på lenge etter at vi løftet ham ut. Og da hadde vi kjørt 5-6 minutter.

Han er 3 år og 4 mnd. Trodde vi hadde et år på oss enda. Setet er stilt så langt bak som mulig, og jeg ofrer gjerne noe cm til av egen komfort i framsetet altså! Barnesetet kan bare ikke stilles lengre ut.

Hvilke seter gir større plass til beina i en ford mondeo stv? Vi har Britax multitech nå.
Vil nødig snu ham, han stortrives bakovervendt. Men det er ikke noe særlig når føttene sovner så fort. Vi er kjører ofte veldig langt (med pauser selvsagt, men kan ikke stoppe hvert tiende minutt heller).

HVIS han må snues, hva er best da? Snu det setet vi har, kjøpe et nytt sete som er beregnet til å være bare forovervendt, eller kjøpe beltestol?

Har dere prøvd å montert setet i framsetet? :)

Ville heller gjort det hvis han trives bakovervendt. :)

Husk å koble ut airbagen. :)

Hvis han er over 15 kg, og dere må snu han så er beltestol best, og i dag var det noen beltestol tråder du kan lese på =)

Britax TWE gir danseplass til beina og tar mye mindre plass enn MT gjør. Hadde heller gått for det altså. 

gutt09jente11 skrev:
Har dere prøvd å montert setet i framsetet? :)

Ville heller gjort det hvis han trives bakovervendt. :)

Husk å koble ut airbagen. :)

Hvis han er over 15 kg, og dere må snu han så er beltestol best, og i dag var det noen beltestol tråder du kan lese på =)

Trodde det var siste sort å montere et sete i foran i bilen uansett, jeg..?

Britax two way og den nye Britax maxway (tror den heter det) vet hvert fall two way gir veldig god benplass. Hør i butikkene og prøv først. Two way er ikke så kjempe dyrt heller, men et veldig godt sete. Enkelt å montere er det og.

Hadde kjøpt beltestol. 

Labambie skrev:
Britax TWE gir danseplass til beina og tar mye mindre plass enn MT gjør. Hadde heller gått for det altså. 

Besteforeldrene har twe i deres bil, og der sitter han enda trangere! Hmm.. kanskje de monterer feil? De har også ford. Men vi skal dit i helga, så kanskje vi kan prøve deres i vår bil da :)

Sicily skrev:
Hadde kjøpt beltestol. 

jeg og! :) Ser ikke poenget med å kjøpe ny bakovervendt når han snart er nærmere 4 enn 3 ! :) 

Sicily skrev:
Hadde kjøpt beltestol. 

Vår gutt fikk mye bedre benplass i twe enn han hadde i multitech.

Fru H skrev:
Vår gutt fikk mye bedre benplass i twe enn han hadde i multitech.

Samme her.

Live2Learn skrev:

Sicily skrev:
Hadde kjøpt beltestol. 

jeg og! :) Ser ikke poenget med å kjøpe ny bakovervendt når han snart er nærmere 4 enn 3 ! :) 

Pga kostnadene? De tar vi med glede, om det betyr at han kan sitte bakover et år til, eller kanskje mer enn det også. 

Sicily skrev:
Hadde kjøpt beltestol. 

sign!

Dere som ville kjøpt beltestol, ville dere fortsatt gjort det dersom dette er et alternativ:

Selge multitechen til halv pris av det vi ga, og kjøpe en ny twe (vil gå ca opp i opp i pris- ikke mye mellomlegg i allefall).
Gutten kan ha twe til babyen som kommer i juni må over i stol nummer 2. Baby får da twe, og gutten får beltestol. 

Gollemor skrev:
Dere som ville kjøpt beltestol, ville dere fortsatt gjort det dersom dette er et alternativ:

Selge multitechen til halv pris av det vi ga, og kjøpe en ny twe (vil gå ca opp i opp i pris- ikke mye mellomlegg i allefall).
Gutten kan ha twe til babyen som kommer i juni må over i stol nummer 2. Baby får da twe, og gutten får beltestol. 

Absolutt.

Bouncing buttplug skrev:

Gollemor skrev:

Absolutt.

Glemte å skrive "begrunn svaret" :P

Min gutt er 3 år og 2 mndr. og vi har samme problem. Hjelper litt å ta av skoene. I ene bilen vår har han Britax HiWay og der har han god plass enda. I andre bilen har han TWE, og der er det veldig trangt. Så TWE hjelp ikke oss.. Men absolutt verdt et forsøk!

Vi har kjøpt en beltestol, men jeg tør liksom ikke bruke den enda..

Vi har akkuratt det samme problemet i vår bil med multitecen. Jeg har funnet ut at det har ikke så mye med bein plassen hans, men med at multitecen er så hard at beina visner. Vi har vært i Sverige å kjøpt axe kid, kjempe flott sete som er mer polstret i rompa. Dette sete bruker vi i den bilen som brukes mest og på langturer. Han har like god plass til beina, men ingen plager. Nå bruker vi kun multitecen frem og tilbake i barnehagen og butikken. Jeg synes det sete er ett møkkasete nå. Du skal jo en til så ser ikke problemet om du kjøper ett nytt sete. Det blir jo brukt til neste mann også:) Min lillemann skal sitte bakovervendt ett år til:)

Gollemor skrev:

Jeg ville da sett på britax Max-way. Ville ikke gått rett fra babystol til TWE.

Back
Topp