Da hørte jeg plutselig til her...

Bella<3

Forelsket i forumet
Etter et års prøving og håping gikk alt i tusen biter i dag når svaret på mannens sædprøve kom, null levende sædceller og sæddonor var antageligvis eneste sjangsene vår...

Vi ble helt knuste begge to, jeg har for det meste bare grini siden Tlf samtalen med gyn. Og sambo stakkar prøver alt for å trøste meg... Lei meg for at vi ikke får oppleve positiv test før langt inn i fremtiden, lei meg for at sambo kanskje ikke får være biologisk far til barnet og for at min kjære snille mann nå kanskje føler at dette er hans feil....

Noen som har vært gjennom det samme? Finnes det muligheter for å gjøre noe med sædkvaliteten når den er så dårlig?

Etter et års prøving og håping gikk alt i tusen biter i dag når svaret på mannens sædprøve kom, null levende sædceller og sæddonor var antageligvis eneste sjangsene vår...

Vi ble helt knuste begge to, jeg har for det meste bare grini siden Tlf samtalen med gyn. Og sambo stakkar prøver alt for å trøste meg... Lei meg for at vi ikke får oppleve positiv test før langt inn i fremtiden, lei meg for at sambo kanskje ikke får være biologisk far til barnet og for at min kjære snille mann nå kanskje føler at dette er hans feil....

Noen som har vært gjennom det samme? Finnes det muligheter for å gjøre noe med sædkvaliteten når den er så dårlig?
Først og fremst en goood klem til deg :) Vi fikk nogenlunde samme beskjed her tidligere i år, men her var det noe å bruke da, men må gjennom prøverør for å få det til. Hva med sånn TESA da? Har hørt de ofte finner levende sædceller i testiklene som ikke kom er ut :) Ta vare på hverandre nå!

Sent from my iPhone using BV Forum

Først og fremst en goood klem til deg :) Vi fikk nogenlunde samme beskjed her tidligere i år, men her var det noe å bruke da, men må gjennom prøverør for å få det til. Hva med sånn TESA da? Har hørt de ofte finner levende sædceller i testiklene som ikke kom er ut :) Ta vare på hverandre nå!

Takk <3

Det vi fikk beskjed om var at han måtte ta ny sædprøve i august, om de fant noe da kunne vi prøve prøverør, hvis ikke var sæddonor neste mulighet.... Vet ikke om hverken han eller jeg er villige til sæddonor, tanken på at han kanskje da vil føle at det ikke er hans og ikke klare å knytte seg til barnet skremmer meg veldig...

Også tanken på ventetiden på slike ting i Norge skremmer meg, pratet litt sammen om å kanskje ringe noen utenlandske klinikker og høre om de utfører behandlinger eller å hente ut sædceller slik som du skriver om f.eks. Men har jo aldri satt foten innenfor dette feltet så aner jo virkelig ikke hva som er mulig og ikke...

Takk <3

Det vi fikk beskjed om var at han måtte ta ny sædprøve i august, om de fant noe da kunne vi prøve prøverør, hvis ikke var sæddonor neste mulighet.... Vet ikke om hverken han eller jeg er villige til sæddonor, tanken på at han kanskje da vil føle at det ikke er hans og ikke klare å knytte seg til barnet skremmer meg veldig...

Også tanken på ventetiden på slike ting i Norge skremmer meg, pratet litt sammen om å kanskje ringe noen utenlandske klinikker og høre om de utfører behandlinger eller å hente ut sædceller slik som du skriver om f.eks. Men har jo aldri satt foten innenfor dette feltet så aner jo virkelig ikke hva som er mulig og ikke...[/ quote]Det er en tung beskjed å få :( Jeg skjønner deg godt i forhold til donor. Min mann ville aldri gått med på donor sier han. Jeg har hørt om en bra klinikk i Danmark som heter Maigaard. Vi valgte privat og slapp å vente. Orket ikke å stå i offentlig kø rett og slett! Er gjennom vårt første forsøk nå og fikk satt inn et egg for to dager siden :)

Takk for tipset, skal jeg undersøke litt fremover å se hva de forskjellige tilbyr og hva mulighetene er... Grein jo så fælt i Tlf med gyn. I dag også så var ikke i stand til å stille noen spm nesten så tror jeg må ringe henne igjen til neste uke og få spørt litt om alle disse tingene vi nå lurer på....

Første tanken min var jo at alt håp var ute men begynner jo nå å se at det kanskje finnes muligheter til å få et lite mirakel...

Krysser fingrene for at det har klaffet for deg nå da :)

Hvordan takler han dette da?

Han ble veldig utafor når han fikk vite det, og tok det tungt... Han er veldig typen som holder ting inne så har lukket seg litt igjen i dag men i forhold til veien videre sier han at han er villig til å gjøre alt for meg men at han ønsker at vi skal gjøre og prøve alt i vår makt for å få til dette uten donor men når vi har prøvd alle andre muligheter er han villig til det....

Får så vondt av han for ser det på han at dette er tungt, vartet meg opp og var såå søt mot meg i går, noe som var godt på en måte men jeg blir jo bekymret for at han gjør det fordi han føler dette er hans feil også da, vil jo ikke at han skal føle det :(

Må være ufattelig tungt og en vanskelig situasjon. Sender en klem <3

Håper å treffe deg på tirsdag :)

Først av alt Velkommen inn hit til oss :) forstår at alt med ett føles veldig fjernt med tanke på graviditet, men som det er nevnt lengre her oppe er TESA et ypperlig alternativ og det er ikke FOR lang ventetid for det når en tenker på at det er nettopp det som gir hans biologiske avkom, det er nok å anbefale å prøve dette først. Jeg håper uansett at tiden frem til forsøk vil gå fortere enn dere aner og at det går fort deres vei :) :) :)

Sent fra min SM-P600 via Tapatalk

Først av alt Velkommen inn hit til oss :) forstår at alt med ett føles veldig fjernt med tanke på graviditet, men som det er nevnt lengre her oppe er TESA et ypperlig alternativ og det er ikke FOR lang ventetid for det når en tenker på at det er nettopp det som gir hans biologiske avkom, det er nok å anbefale å prøve dette først. Jeg håper uansett at tiden frem til forsøk vil gå fortere enn dere aner og at det går fort deres vei :) :) :)

Sent fra min SM-P600 via Tapatalk

Takk :) ja skjønner det at det er en liten mulighet for å finne levende sædceller ved dette dere kaller TESA så da har både jeg og sambo fått tent et bitte lite håp hvertfall, men så blir jeg litt bekymret for ventetiden på alt dette også og hva ventetiden vil være etter dette om de skulle finne noe som helst så kommer jo tanken om at det da tar et halvt år ++ før vi får tilbud om noe videre behandling og tanken på at det gjør at kanskje de få levende de kanskje finner da "dør" innen vi kommer videre i systemet...

Mye tanker om dagen, og fryktelig mye å sette seg inn i og skjønne av uttrykk og behandlinger :p

Vi fikk samme beskjeden for ett par år siden, så kom jeg over en artikkel, mannen skal "tømme" seg, enten ved samleie eller selv, hver eneste dag over en mnds tid, så vente 3 dager før ny sædtest, den siste testen viste noe helt annet, masse svømmere... Dette skal sette i gang/øke produksjonen ;)

1 spiseskje med extra virgin oliven olje hver dag skal også gjøre susen har jeg hørt... Både på lyst og kvalitet...

Vi fikk samme beskjeden for ett par år siden, så kom jeg over en artikkel, mannen skal "tømme" seg, enten ved samleie eller selv, hver eneste dag over en mnds tid, så vente 3 dager før ny sædtest, den siste testen viste noe helt annet, masse svømmere... Dette skal sette i gang/øke produksjonen ;)

Oi, spennende! Hva skjedde videre med dere da? Holdt resultatet seg bra slik at dere ble gravide? Pratet dere med noen i helsevesenet om denne metoden og fikk noen synspunkter på om det virkelig var den som hadde økt antallet så dramatisk hos dere?

Takk <3

Også tanken på ventetiden på slike ting i Norge skremmer meg, pratet litt sammen om å kanskje ringe noen utenlandske klinikker og høre om de utfører behandlinger eller å hente ut sædceller slik som du skriver om f.eks. Men har jo aldri satt foten innenfor dette feltet så aner jo virkelig ikke hva som er mulig og ikke...

Hei. Jeg forstår deg veldig godt. Vi har gått gjennom akkurat samme som dere for noen år siden. Vi var begge kjempe knust og spesielt han. Det var en veldig tung og tøff prosess men vi har kommet oss begge over det. Han var først ikke villig til sæddonor. Jeg var villig til det men han ville adoptere. Da forklarte jeg han rolig at det er veldig viktig for meg å få kunne oppleve å bli gravid. Ja kjenne ett liv inni meg som jeg alltid hadde forestillt meg som fantastisk. Jeg ble helt syk av tanken å ikke få oppleve det. Vi ble enige om sæddonor. Vi har vært så heldige og ble gravid på første forsøketxsmile6 Da etter 9 mnd. fødte jeg ei nydelig og så perfekt lita jente. Idag er hun 2,5 år :) Samboeren min er den mest fantastiske pappaen. Tenker ikke over det at han ikke er biologiske pappaen. Uansett så er det han som er pappa både for meg og dattera vår. Igår har vi vært på inseminering nr 2. Søskenforsøk. Nå er vi kjempe spente og håper at vi kommer til å bli like heldige som første gangen.

Jeg ønsker dere lykke til. Bare ta kontakt om du har noen spm.:)

Hei. Jeg forstår deg veldig godt. Vi har gått gjennom akkurat samme som dere for noen år siden. Vi var begge kjempe knust og spesielt han. Det var en veldig tung og tøff prosess men vi har kommet oss begge over det. Han var først ikke villig til sæddonor. Jeg var villig til det men han ville adoptere. Da forklarte jeg han rolig at det er veldig viktig for meg å få kunne oppleve å bli gravid. Ja kjenne ett liv inni meg som jeg alltid hadde forestillt meg som fantastisk. Jeg ble helt syk av tanken å ikke få oppleve det. Vi ble enige om sæddonor. Vi har vært så heldige og ble gravid på første forsøketxsmile6 Da etter 9 mnd. fødte jeg ei nydelig og så perfekt lita jente. Idag er hun 2,5 år :) Samboeren min er den mest fantastiske pappaen. Tenker ikke over det at han ikke er biologiske pappaen. Uansett så er det han som er pappa både for meg og dattera vår. Igår har vi vært på inseminering nr 2. Søskenforsøk. Nå er vi kjempe spente og håper at vi kommer til å bli like heldige som første gangen.

Jeg ønsker dere lykke til. Bare ta kontakt om du har noen spm.:)

Takk :)

Så koselig med solskinnshistorier :D sambo er jo villig til donor med kun som aller siste løsning så vi skal prøve alt annet først har vi avtalt.. :)

Prøvde dere med noen utredning for å finne grunnen til at det ikke var noen sædceller? Var dere borti dette tesa/pesa metoden som folk snakker om?

Brukte dere donor i Norge? Hvor lang ventetid osv var det på det?

Sent from my iPad using BV Forum

Vi fikk beskjed om at han ikke hadde noen sædceller som var levende og det var ikke noe annet å gjøre enn kunstig befruktning med sæddonor. Han måtte ta sædprøver 3 ganger og alle prøvene var det samme:(. Samboeren min ble operert i testiklene sine når han var liten. Det kan være det som er årsaken. Det var noe galt med meg også. Hadde veldig uregelmessig menstruasjon. Fant ut at eggstokkene mine var tett. Jeg måtte bli operert. Før inseminasjon og pergotime behandlingen måtte jeg ta noe for å få i gang menstruasjon.

Det er noe ventetid ja. Husker ikke hvor lenge men. Det kommer litt ann på hvor stort pågang det er på sykehuset.

Har dere noen andre muligheter for å kunne få det til?

Vi har brukt donor her i Norge ja :)

Vi fikk beskjed om at han ikke hadde noen sædceller som var levende og det var ikke noe annet å gjøre enn kunstig befruktning med sæddonor. Han måtte ta sædprøver 3 ganger og alle prøvene var det samme:(. Samboeren min ble operert i testiklene sine når han var liten. Det kan være det som er årsaken. Det var noe galt med meg også. Hadde veldig uregelmessig menstruasjon. Fant ut at eggstokkene mine var tett. Jeg måtte bli operert. Før inseminasjon og pergotime behandlingen måtte jeg ta noe for å få i gang menstruasjon.

Det er noe ventetid ja. Husker ikke hvor lenge men. Det kommer litt ann på hvor stort pågang det er på sykehuset.

Har dere noen andre muligheter for å kunne få det til?

Vi har brukt donor her i Norge ja :)

Har jo fått høre om dette tesa/pesa som visstnok er å prøve å hente ut sædceller direkte fra testiklene, at det kan være noen brukbare der selv om det ikke kommer ut på en måte :p jeg har virkelig akkurat begynt å lære meg alt dette så ikke de beste og kanskje ikke mest korrekte forklaringene...også har vi nå bestilt time hos en Dr purvis i Oslo som er androlog for å se om han klarer å kanskje finne en årsak til at det er blitt slik, om man finner en årsak så kan det jo kanskje behandles tenker jeg så holder jo et lite håp på disse tingene nå, samtidig som vi forbereder oss psykisk på donor slik at vi ikke går rett i kjellern om ikke noe av dette funker :)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp