Da gikk det til helvete! (klageinnlegg)

LilleAnette

Forelsket i forumet
Mitt første klageinnlegg på ett forum noen gang, faktisk!

Men iallefall. Jeg går skole (vg2), og hadde forberedt meg til å gå på skolen frem til uke 36 som jeg og rådgiver hadde planlagt. Men den er sure kontormegga ødela jo alt, selvfølgelig.
De 3 siste ukene før permisjon har vi utplassering i forskjellige staller ettersom jeg går VG2 hest og hovslagfag. Jeg fikk høre at skolen skulle ordne en utplasseringsplass med en veterinær sånn at jeg fikk gjort noe, men den gang ei. Kom på skolen på mandag og hørte med kontordama om hvor jeg fikk utplassering ettersom jeg ikke sto på lista med resten av klassen, og jeg fikk dette svaret tilbake: "Jeg ordna ikke noe utplassering til deg fordi du tydeligvis sliter så mye med bekkenet ditt at du ikke greier å gjøre noe." Jeg prøvde å forklare at ettersom jeg mister de 3 ukene rett før permisjon så må jeg gå skoleåret om igjen fordi jeg har gått glipp av for mye, men det brydde hun seg pent lite om. Jeg tilbød meg å finne egen utplasseringsplass, da jeg kunne snakke med noen som drev stall/ridetimer og lære hvordan de drev og hvordan det var å reise rundt for å instruere og ikke minst noe jeg syns er morsomt: ridderridning! Da fikk jeg høre at ingen fra min sin skole fikk dra på utplassering hos dem fordi vi ikke var så godt likt hos dem. Jeg kjenner de folka personlig og de hadde ikke så stort kjennskap til skolen, og om jeg fikk tillatelse fra skolen så måtte jeg for all del komme til dem. De ville gjerne ha meg på utplassering uansett om jeg var høygravid! Men hun kontordama nekta å la meg dra dit. Så nå sitter jeg og blir tvunget til å få tak i sykemelding på at jeg ikke kan være med på utplassering fordi hun ikke vil høre på meg. Jeg vil gjerne fullføre og bli ferdig, men det ser ikke ut som jeg får lov i det hele tatt. Jeg blir nærmest gal, for å være ærlig.

Jeg er lei av å konstant må krangle meg til ting hos den dama! Hun er sur og grinete konstant, og nekter å høre på hva jeg sier. Jeg kjenner kroppen min best på hva jeg takler og ikke takler. Og når hun sier at jeg ikke får dra på utplassering en plass der de faktisk var villig til å legge opp ett opplegg som passet meg, så blir jeg lettere forbannet.

Åh! Hva skal jeg gjøre? :( Beklager virkelig klageinnlegget, men måtte få det ut en plass.

Gå til rådgiver på skolen! Det der var latterlig!! Går ikke an å nekte deg å fullføre skolen fordi hun har bestemt at du ikke orker det! Det må da jammen være opp til deg!! Få heller legen din til å skrive et skriv om at du faktisk klarer det du!! Det gjør hun/han helt sikkert!! =)

Er hun som har med utplasseringer og sånt å gjøre. Går på privat skole, så hun må godkjenne alle utplasseringsplassene, og kommer de ikke igjennom nåløyet, så må vi finne oss noe annet. Jævlig irriterende og frustrerende! For jeg er skolelei og vil komme meg ut i lærling når lillegutt blir gammel nok til barnehage, ikke slite meg tilbake på skolebenken. :(

Gå til rådgiver på skolen! Det der var latterlig!! Går ikke an å nekte deg å fullføre skolen fordi hun har bestemt at du ikke orker det! Det må da jammen være opp til deg!! Få heller legen din til å skrive et skriv om at du faktisk klarer det du!! Det gjør hun/han helt sikkert!! =)
Skal snakke med legen min idag og høre hva hun mener. Er skikkelig irriterende at hun vil ødelegge hele skolegangen min fordi HUN mener noe. BAH!

Skal snakke med legen min idag og høre hva hun mener. Er skikkelig irriterende at hun vil ødelegge hele skolegangen min fordi HUN mener noe. BAH!
Det er jo ikke aktuelt at hun kan gjøre det!! Hun kan da ikke bestemme hvordan formen din er!! Nei, det der ville jeg ikke gitt meg på.. Hvis Den eneste grunnen til at hun ikke godkjenner utplasseringsplassen du selv har jobbet dor å skaffe deg (fordi hun ikke gadd) er at de ikke liker skolen, så holder virkelig ikke det altså!! Jeg vet nå virkelig ikke hvordan man går videre med en slik sak jeg, men jeg ville nå virkelig jobbet for å få det til! Er jo kjempebra at du er innstilt på å klare og fullføre skolen! Få det skriftlig fra utplasseringsplassen at de vil ha deg, og få med skriv fra legen om at du kan klare det.. da må a jammen gi seg på det! =P

Hvis ikke kontordama kan skjerpe seg, snakker du med rådgiver og i "verste fall" rektor.
Snakka med rektor rett før jeg snakket med kontorkjærringa, og han vil jo at jeg skal fullføre så godt jeg kan. Og han sa jo da at kontorkjærringa var enig med ham. Men hun nekter jo å la meg fullføre akkurat nå. Så på mandag skal jeg sette meg ned å samle sammen rektor, lærer, rådgiver og kontorkjærringa på ett møte.

For en dritkjerring! Har også gått på hest og hovslager linja og det er et tungt yrke, men når dere først hadde ordnet en annen løsning så kan hun vell ikke plutselig si at du ikke klarer det? Hun vet jo ikke hvordan din kropp fungere! Jeg hadde klikka i vinkel og satt hu på plass!

Men du må vell ikke gå hele skoleåret på nytt igjen? Er det ikke bare det siste semesteret du må ta på nytt viss du ikke får tatt utplasseringen?

Mitt første klageinnlegg på ett forum noen gang, faktisk!

Men iallefall. Jeg går skole (vg2), og hadde forberedt meg til å gå på skolen frem til uke 36 som jeg og rådgiver hadde planlagt. Men den er sure kontormegga ødela jo alt, selvfølgelig.
De 3 siste ukene før permisjon har vi utplassering i forskjellige staller ettersom jeg går VG2 hest og hovslagfag. Jeg fikk høre at skolen skulle ordne en utplasseringsplass med en veterinær sånn at jeg fikk gjort noe, men den gang ei. Kom på skolen på mandag og hørte med kontordama om hvor jeg fikk utplassering ettersom jeg ikke sto på lista med resten av klassen, og jeg fikk dette svaret tilbake: "Jeg ordna ikke noe utplassering til deg fordi du tydeligvis sliter så mye med bekkenet ditt at du ikke greier å gjøre noe." Jeg prøvde å forklare at ettersom jeg mister de 3 ukene rett før permisjon så må jeg gå skoleåret om igjen fordi jeg har gått glipp av for mye, men det brydde hun seg pent lite om. Jeg tilbød meg å finne egen utplasseringsplass, da jeg kunne snakke med noen som drev stall/ridetimer og lære hvordan de drev og hvordan det var å reise rundt for å instruere og ikke minst noe jeg syns er morsomt: ridderridning! Da fikk jeg høre at ingen fra min sin skole fikk dra på utplassering hos dem fordi vi ikke var så godt likt hos dem. Jeg kjenner de folka personlig og de hadde ikke så stort kjennskap til skolen, og om jeg fikk tillatelse fra skolen så måtte jeg for all del komme til dem. De ville gjerne ha meg på utplassering uansett om jeg var høygravid! Men hun kontordama nekta å la meg dra dit. Så nå sitter jeg og blir tvunget til å få tak i sykemelding på at jeg ikke kan være med på utplassering fordi hun ikke vil høre på meg. Jeg vil gjerne fullføre og bli ferdig, men det ser ikke ut som jeg får lov i det hele tatt. Jeg blir nærmest gal, for å være ærlig.

Jeg er lei av å konstant må krangle meg til ting hos den dama! Hun er sur og grinete konstant, og nekter å høre på hva jeg sier. Jeg kjenner kroppen min best på hva jeg takler og ikke takler. Og når hun sier at jeg ikke får dra på utplassering en plass der de faktisk var villig til å legge opp ett opplegg som passet meg, så blir jeg lettere forbannet.

Åh! Hva skal jeg gjøre? :( Beklager virkelig klageinnlegget, men måtte få det ut en plass.

gå til noen andre på skolen..evt rådgiver eller rektor :-) eller pressen om alt ska ver så vanskelig..hadde ikke funnet meg i det en plass!!!
heier på deg, hold oss oppdatert ;-)

Håper dere finne en løsning. Opplevde selv høyskolen som vanskelig når jeg var gravid - og det er pyton!
Lykke til!

Dette høres merkelig ut, en kontordame/resepsjonist kan ikke sitte med så mye makt at hun kan sette stopper for deg. Hva slags formell kompetanse har hun til å kunne konkludere med at dette kan ikke du greie? Kan hun dokumentere det? Nei, dette kan du ikke gi deg på. Gå via rådgiver først, og evt tilslutt rektor. Du har vel også en kontaktlærer som kan hjelpe deg? Få legeerklæring som tilsier at du skal kunne greie dette, samt et brev fra den plassen du kunne være utplassert.

Hold oss oppdatert da! Og lykke til!

Hadde tatt det med noen litt høyere opp enn kontordama. Ikke la henne kjøre over deg.

Venter en liten engel i september 2013 <3

En litt sen oppdatering, men har vært borte i helgen uten noe mye pc og slikt.

Snakket med legen min på fredag som syntes dette ble veldig merkelig. Vi skal ha møte med skolen iløpet av neste uke for å få en ordning sånn at jeg kan gjøre mest mulig frem til permisjon. Har også snakket med rådgiver og rektor og de ble ikke videre begeistret for planen og håndteringen til kontordama. Så forhåpentligvis så blir det en ordning iløpet av uka! Forhåpentligvis!

Lykke til og stå på ditt - du har mange fler på din side enn det hun har ser det ut som. Når hennes sjef igjen pålegger henne og godkjenne deg har hun heldigvis ikke noe valg.

You go, girl! :D

Ser ut at det blir føden på meg i stedet (når jeg har fått mannet meg opp...), men skal uansett få tatt møtet og satt den dama litt på plass. Jeg haaaaaater når folk som ikke kjenner meg kommer bort til meg og sier at jeg ikke får til noe! De kjenner jo ikke meg, så hvordan vet de det? Håper jeg virkelig får (unnskyld ordbruket) rævkjørt henne skikkelig, sånn at hun viser mer respekt for elever i fremtiden.

Ser ut at det blir føden på meg i stedet (når jeg har fått mannet meg opp...), men skal uansett få tatt møtet og satt den dama litt på plass. Jeg haaaaaater når folk som ikke kjenner meg kommer bort til meg og sier at jeg ikke får til noe! De kjenner jo ikke meg, så hvordan vet de det? Håper jeg virkelig får (unnskyld ordbruket) rævkjørt henne skikkelig, sånn at hun viser mer respekt for elever i fremtiden.
Så bra at de er enig med deg og skal få en ordning på det! :)

Hva skal du på føden?

Har noen smerter i rygg og frem på magen som jeg ikke liker helt. :/ Smertene tar skikkelig tak fremme på magen og så får jeg vondt i ryggen, sånn at jeg må puste meg litt igjennom de. Har ikke hatt sånn tidligere, og jeg tviler litt på at det er kynnere for de har aldri vært sånn hos meg.. Så får manne meg opp til å ringe snart og få hjem samboer sånn at jeg slipper å dra alene.

Har noen smerter i rygg og frem på magen som jeg ikke liker helt. :/ Smertene tar skikkelig tak fremme på magen og så får jeg vondt i ryggen, sånn at jeg må puste meg litt igjennom de. Har ikke hatt sånn tidligere, og jeg tviler litt på at det er kynnere for de har aldri vært sånn hos meg.. Så får manne meg opp til å ringe snart og få hjem samboer sånn at jeg slipper å dra alene.
Er nok lurt å få skjekket det ja! Lykke til

Huff da! Ja, bare ring å få det sjekket ut!

Back
Topp