Da gikk den ferien i dass. :( Trenger tips.

lalita

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg og samboer hadde bestilt en ukes ferie fra igår, søndag til søndag. Bestilte hyttetur, fordi vi ville ha med de to hundene våre. Igår kveld når vi koser med hundene, så ser vi at de er spist opp av insekt, og har store bitt over hele kroppen. Hannhunden har over 300 stikk på hele kroppen, og det ser ikke ut.
Hovner opp og klør, så da tok vi avgjørelsen at her kan vi ikke bli, og dro hjem igjen.

Sitter her ganske trist og lei, for det er jo antageligvis siste ferien vår sammen oss to, og nå ble ikke den noe av. Vanskelig å finne på noe, så i siste liten.

Noen som har noen forslag fra en av de neste dagene til søndagen om hva man kan gjøre?
Kjedelig å sitte stuck i leiligheten. Har bil og penger, men finner ingen flotte reisemål akkurat til en ok sum. Alt er så dyrt på kort varsel...

Vedlegg

• auau.jpg
    auau.jpg
    54,6 KB · Visninger: 150
Uff, så kjedelig! Og stakkars hundevovsene da! Men viktig å ta hensyn til de også, så skjønner avgjørelsen..
Dere har kke mulighet til å få bikkjevakt på kort varsel da, og ta turen uten hundene på hytta?
Så kommer det jo an på hvor dere bor da? Om dere kan tenke dere å reise et sted med fly? Men igjen, da er det kanskje utfordringen med hundevovsene igjen...

Hva med en biltur da? Mange fine hytter langs kysten sørover f.eks...?

Jo, bikkjevakt har vi om vi trenger. Men samboer ble spist opp han og, så det frister ikke. Og det er ikke så moro uten hundene våre + vi kunne få tilbake hvertfall halvparten av pengene. Bor ikke så langt unna Gardermoen, men finner ingen rimelige billetter på kort varsel.

Og umulig nesten å finne ledige hytter på så kort varsel. Prøvde jo i uker før vi fant denne, alt var utleid. Dette er vel den mest populære ferieuken omtrent.
aah,dette går på hormonene mine... :( Samboer stakkars prøver å være positiv, men jeg er så skuffa.

Nei, huff så trist! Hvilke hunder har dere, og hvilke insekter er de bitt av? Har en stor polarhund vi har reist overalt med, og har aldri opplevd lignende. Sikker på at det er insekter og ikke noe annet?

Er det ingen andre steder dere kan leie hytte og ta med hundene til da? Hvor var det dere reiste første turen? Nå er det jo litt avhengig av hvilken type ferie dere ønsker dere, og hvilke behov hundene har, men i fjor reiste vi på fjelltur til Rondane.. og vi hadde med hunden til Stockholm i fjor, og da stoppet vi på campinger i både Sverige og Norge. Går man fjellturer kan man jo ta inn på turisthytter etc., men det er kanskje ikke så optimalt når man er gravid :P

Ellers kan dere jo ta en weekendtur på hotell? Er mange hoteller som godtar hunder, bare man sier fra på forhånd. Kjøre til en eller annen kystplass å bo i rorbuer, leie campingvogn og kjøre en eller annen fin norgesrute?

Hvor bor dere forresten? Tenker på hvilke steder som er i overkommelige bilavstander :-)

Jeg ville tatt bilen og hundene med meg og kjørte sørover nedover kystlinjen. Behøver ikke reise lange biten for å finne fine steder :)
Og hytter eller B&B langs veien finnes det flust av, alltids noe som er ledig, selv om det kanskje er litt risky å satse på å finne noe underveis i gravid tilstand :p
Så kommer det nok også an på hva man har lett etter av hytter, hva slags krav man har osv... :)

Jeg og samboer hadde bestilt en ukes ferie fra igår, søndag til søndag. Bestilte hyttetur, fordi vi ville ha med de to hundene våre. Igår kveld når vi koser med hundene, så ser vi at de er spist opp av insekt, og har store bitt over hele kroppen. Hannhunden har over 300 stikk på hele kroppen, og det ser ikke ut.
Hovner opp og klør, så da tok vi avgjørelsen at her kan vi ikke bli, og dro hjem igjen.

Sitter her ganske trist og lei, for det er jo antageligvis siste ferien vår sammen oss to, og nå ble ikke den noe av. Vanskelig å finne på noe, så i siste liten.

Noen som har noen forslag fra en av de neste dagene til søndagen om hva man kan gjøre?
Kjedelig å sitte stuck i leiligheten. Har bil og penger, men finner ingen flotte reisemål akkurat til en ok sum. Alt er så dyrt på kort varsel...
Kjøp exspot hos veterinær og dra tilbake på hytta:) funke mot d meste av flyganes insekta så da får dem ihvertfall ikke flere stikk!

<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3

Hmm. Kanskje kjøre rundt. Ta med telt og dyr.
Bikkjene har fått exspot - hjelper ikke i det hele tatt mot. De fikk til og med flått.

Jo, bikkjevakt har vi om vi trenger. Men samboer ble spist opp han og, så det frister ikke. Og det er ikke så moro uten hundene våre + vi kunne få tilbake hvertfall halvparten av pengene. Bor ikke så langt unna Gardermoen, men finner ingen rimelige billetter på kort varsel.

Og umulig nesten å finne ledige hytter på så kort varsel. Prøvde jo i uker før vi fant denne, alt var utleid. Dette er vel den mest populære ferieuken omtrent.
aah,dette går på hormonene mine... :( Samboer stakkars prøver å være positiv, men jeg er så skuffa.

Hva med en telttur? øyungen, bjørknessjøen el?
Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Pakk telt i bilen og bestem dere for en fin bilrute dere kan ta? Så tar dere inn på hytte/hotell om dere finner noe, og ligger i telt om det ikke dukker opp noe annet? Dere kan jo sjekke hvilke campinger som ligger på strekningen på forhånd, så vet dere hvor langt det er å kjøre :-)

Atlanterhavsvegen, Geiranger/Trollstigen, Sørlandet, Rondane, Vestlandet.. er mange fantastiske områder man kan ta med bilen til :-)

Sniker fra august :) det er nok tunflue/sandflue som har gått på hundene. De er aktive nå om dagen og gir slike røde flekker. Min hund får også sånne. Det eneste som har hjulpet her er flåtthalsbåndet som kjøpes hos veterinær. Har dere sjekket restplass.no? Kan få mange fine turer derfra :) lykke til! Bittene er btw ikke farlige og går fort over.

Sniker fra august :) det er nok tunflue/sandflue som har gått på hundene. De er aktive nå om dagen og gir slike røde flekker. Min hund får også sånne. Det eneste som har hjulpet her er flåtthalsbåndet som kjøpes hos veterinær. Har dere sjekket restplass.no? Kan få mange fine turer derfra :) lykke til! Bittene er btw ikke farlige og går fort over.
Fikk din mange? Minst 300 stikk på ett døgn her. Han er hoven og klør stakkars. Er ikke noe bedre idag.

Back
Topp