Da er vina fyllt opp:)

* Tone *

Tone
Desemberskatter 2016
Da er en gammel flaske vin,fyllt opp med alkoholfri vin:)
Klar for kvelden.
Men jeg ser der er 0,5% alkohol i? Der er vel trygt å drikke likevel?

0,5% er det i de flest alkoholfrie viner eller øl, selv om det ikke er merket, og er også helt trygt å drikke;)
Man kan finne samme prosent i f.eks gjærbakst og syrnet melk.

Alkohol er vel alkohol...? Jeg hadde ikke turt å ta sjansen på 0.5% alkohol men.. :rolleyes: Går da over i blodbanen.. :eek:

Fra matportalen:
"Øl som går under betegnelsen alkoholfritt og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger."

Nette har rett :) om ikke så må man kutte ut å spise gjærbakst! :p med andre ord, det er IKKE farlig :) Kos deg i kveld ❤️

Fra matportalen:
"Øl som går under betegnelsen alkoholfritt og inneholder mindre enn 0,7 volumprosent alkohol anses som et produkt som også gravide kan drikke uten å være bekymret for alkoholens negative virkninger."

Da lærte jeg noe nytt :) Men syntes likevel det hørtes litt skummelt ut :joyful:

Da lærte jeg noe nytt :) Men syntes likevel det hørtes litt skummelt ut :joyful:

Da bør man kutte ut all gjærbakst, kefir, yoghurt osv og;) og sukker kan vel også omdanne seg til alkohol...
I såpass små mengder klarer ikke kroppen å ta det opp i blodbanene, og det vil derfor ikke blir overført til fosteret heller:)

Kos deg! Håper den smaker godt! :)

Jeg er så glad i denne <3 Ved forrige graviditet tester vi ut det meste de hadde på polet og falt helt for den :joyful: litt syrlig vinsmak, med bobler og også frisk og søt.image.jpeg

Back
Topp