Da er vi igang

BirgitteB

Elsker forumet
Ja, nå har vi begynnt å flytte kontoret ned i kjelleren og skal rydde opp så vi kan begynne å pusse opp rommet til gutten våres, så skal nurket få overta rommet til storebror :) Fikk brev på mandagen om ultralyd time den 16.02 og gleder oss massse til å se kjønnet. Med eldstemann bestemte samboeren at vi ikke skulle vite men denne gangen fikk jeg lov å bestemme og jeg vil vite :) Jeg vil kunne gå ut og kjøpe et kjønnsbestemt hentesett før jeg føder. :) Har dere det bra jenter? Jeg er 13 uker idag og har vel egentlig ikke gått opp for meg at jeg om 6 mnd er 2 barns mor.

Så kjekt! Vi også holder på med oppussing av et soverom som jenta vår skal få, og endelig flytte ut fra VÅRT rom. Det er nok på tide... Men vi lider av treghetssyndromet når det kommer til oppussing og det er ikke så mye jeg selv klarer å gjøre... Mannen er tømrer så han kan alt, vi har revet ned rommet tl bare murhus-skallet og er i ferd med å bygge det opp igjen nå. Jeg har begynt å kjøpe barnemøbler! :-D Skal piske ham i gang igjen etter julepausen i morgen :-P

Det har såvidt begynt å gå opp for meg at det kommer en til i sommer, men det virker uendelig langt frem enda...Men på den annen side så er det KORT tid til alt jeg vil at vi skal ha klart i huset! Jeg vil ha rommet til jentungen og gangen ferdig oppusset, eller rehabilitert som mannen sier. :-) Og så skal altanen gjøres ferdig til sommeren også sånn at vi kan kose oss der på et inngjerdet område :-)

Vi er jo med førstemann her vi da, men vi sliter med plassen. har et lite hus, med en 2 etg. på størrelse med en hems. Samboeren min er tømrer her også. Vi bygde ny garasje i sommer og kjøpte ny bil, så det er lite penger til påbygg enda. Men tror vi har funnet en god løsning på plassen oppe i 2. etasje. Barnet trenger jo ikke alt mulig av plass før det nærmer seg 3 års alderen. Lekplass får h*n ha i stua :) Håper vi var fått spart litt til da :) Utfordringer det her med barn også, setter liksom opp-ned på alt ting. men gud hvor lykkelig jeg er også da :) Håper lille nurket klamrer seg fast til den skal ut :)
Gleder meg masse til å se kjønnet her også.Tror mest på gutt, da jeg har hatt minimalt med symptomer, men har en liten jentefølelse bakerst...spennende <3

Vi har 3 nyoppussede soverom, så minstemann skal få flytte inn på det som nå er gjesterom når den tid kommer :) det blir vel uansett ikke før godt ut i 2013, så ingen hast med innredningen for vår del hehe.

MEN badet er det verre med, det er størrelse minimini synes jeg, og vi begynte å pusse opp nå på mandag, så vi er uten dusj for øyeblikket (kom nettopp nydusjet fra svigers), og det tar jo som kjent en stund å pusse opp bad når man gjør alt selv. Det blir deilig å ha ferdig til babyen kommer iallefall :)

Ja det blir jo litt problemer med plass mange ganger. Vi har snakket om evnt. ha 3 barn etterhvert men det blir noen år før vi tenker på 3 da nr. 2 ikke var planlagt og kom litt raskere enn vi hadde tenkt oss. Men da sliter vi også med plass. Har 3 soverrom på vanlig plan og et rom i kjelleren men skal vi bygge rom av det i kjelleren må vi sette inn et annet vindu da det ikke er godkjent som brannvei det vi har nå. Og skal vi ha soverom i kjelleren så er det jo trappen og tenke på også. Vi får nøye oss med de 2 nyedelige barna forløbig og pusse opp så vi har 3 fine rom oppe. Så tar vi planen om nr 3 om noen år eventuelt. Gøy å se det er flere som er i full gang :)

Back
Topp