Da er vi i gang!!!

oslojente1980

Forumet er livet
VIP
Jeg har henvist Mina til barnehabiliteringen i Fredrikstad, for videre utredning. PPT har tatt en språkforståelsestest som viste at Mina ligger ca 1 år bak sine jevnaldrende. I samtale med PPT ga jeg sterkt uttrykk for at jeg vil gå videre og utrede mer spesifikk, mens PPT var mere avslappet og synes at man kunne se det ann[&:] Men jeg synes at jeg har ventet LENGE NOK!!

Men jeg fikk henne henvist via PPT og fastlegen. Fastlegen har de samme tankene som meg rundt dette. Samme har legen på helsetasjonen. Hun har virkelig stått på og prøvd å henvise henne allerede første året vi flyttet hit, men overlegen synes da at det var for tidelig og at utviklingen kunne komme.

Søknaden ble sendt i oktober ifjor, siden PPT dama brukte 5 mnd for å få resultatet på testen ferdig for å få sendt den med i søknaden vedr henvisningen til barnehabiliteringen[:@] Går det virkelig ann!! Men den ble i hvertfall sendt med underskrift av fastlegen og etter et par uker så fikk jeg bekreftelse på at de hadde mottatt henvisninge. Jeg hadde krav på å få time innen april 2010[:(] [&o] Det er LENGE å vente sukk...

Jeg ringe allerede 2 april, for å høre hvordan ting lå ann. Pratet med en dama som skulle sjekke dette opp og skulle ringe meg om et par dager. Hørte ingenting, så jeg ringte.. Fikk beskjed om at hun ikke fikk tak i psykologen, men ikke hadde glemt oss. Så gikk det enda flere dager og jeg ringte igjen. Fikk samme beskjed..

Så da jeg kom hjem fra bhg nå i stad, så hadde jeg 2 ubesvarte ansrop på telefonen min. Og det var henne som hadde ringt[:)] Nå er vi i gang!![:D][:)] Det kom noen tårer faktisk, men gledetårer!![;)]

Nå skal jeg bli kontaktet av en psykolog som skal starte med samtaler med meg og observere Mina. Men vi er i GANG!!

Jeg har forresten ikke sagt at vi skal flytte til de, for da var jeg sikker på at de hadde utsatt det enda lenger. For da skal vi egentlig overflyttes til Ullevål, men om vi er godt i gang innen vi flytter. Så får jeg bare reise til Fredrikstad for å få dette gjort ferdig..

Jeg er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ glad

Jeg har så mye spørsmål og vil så gjerne vite hvorfor hun er forsinket om de så finner det ut da. Om det er et syndrom eller ikke.. Hadde det med fødsel eller ikke.. Blir gal av å ikke vite. Jeg har hatt mistanker allerede da Mina var et par mnd, men ble jo ikke tatt på alvor av den møkka helsesøster vi hadde[:'(]

*tørker tårer!!*

Dette er fantastisk!!!!!! Gleder meg til å følge prosessen![:D]

Så fantastisk! Får makk av uttalelser som "å se det an"[:@] Det er langt fra sikkert at jenta mi hadde strevd slik med språket så lenge dersom helsesøster faktisk ikke bare ville se det an...og jeg som mor så gjerne ønsket at det skulle løsne veldig....mens magefølelsen min sa noe annet[&o] Jo tidligere man utreder problemet jo bedre er det jo!

Så bra at du har stått slik på og ikke gitt deg - det er vanskelig å stadig føle seg motarbeidet. Jeg så utrolig glad på Mina og dines vegne![:D] Lykke til videre![:)]

Så bra.. [:)][:)] Ønsker deg og Mina lykke til, og at dere får den hjelpen dere trenger nå [;)][:)] Bra du står på ditt [;)][:D]

Endelig!!!!

Så bra OSlojente!!! Dette var gode nyheter!!!
[:D]

Mina er jammen heldig som har den mamma'n hun har - som står på og ikke lar seg stoppe. Det er fantastisk at dere endelig er igang, og selv om du kanskje ikke får svar på hvorfor (selv om jeg forstår VELDIG godt at du gjerne vil vite det) så får du i alle fall vite hva du kan gjøre og hvordan, slik at Mina får utnyttet sitt fulle potensial og får bli den beste hun kan bli, det er noe alle barn fortjener og har rett på.

Lykke, lykke til - dette blir spennende! (Og så krysser jeg fingrene for at det går raskt og smertefritt å bli overført til Ullevål!

så bra at Mina har deg som mamma.. [:)][:)][:)] og så bra at dere endelig er i gang! håper dere finner svar på hvordan dere kan legge det helt perfekt til rette for Mina.. [:)] stå på snuppa!! du er så ufattelig sterk![:)]

Så utrolig bra!!! Det var jammen på tide at noen skjedde altså. Og dere fortjener å få utredet alt dere kan slik at Mina får den hjelpen hun trenger. Skulle bare mangle. Jeg heier på dere, og er superglad for at ting skjer!!!

Fantastisk[:D] Du har et utrolig pågangsmot, oslojente!! Så bra at dere endelig får den hjelpen dere trenger[:)]

Back
Topp