Da er søknaden om...

PetuniaPickleBottom

Forelsket i forumet
byggetillatelse sendt inn!!!!!! [:D] *oh joy* Om 1 års tid er jeg huseier! Jeg har bestemt meg for å bygge hus på tomta til mamma og pappa...

Så da er det bare å tvinne tommeltotter og vente, da! hehe *gleder seg*

Men hvilke av disse planløsningene ville dere gått for? Begge er i og for seg veldig upraktiske, men den som ville fungert best for meg og ungene...

Dovre:

Bruse:

Disse planløsningene er hentet fra http://www.alvsbyhus.no/husprogram/index.php?HOUSETYPEID=1&HOUSEID=3&PAGEID=6&CITYID=

Gratulerer som huseier om ikke så lenge! Jeg personlig hadde gått for planløsning "Dovre".[:D]

ORIGINAL: Insania

Gratulerer som huseier om ikke så lenge! Jeg personlig hadde gått for planløsning "Dovre".[:D]

Enig og enig [:D]

oi så spennende[:D][:D][:D]
Jeg likte den nederste godt. Meeeen vil anbefale å ha vaskerommet i nær tilknytning til inngangen, slik som den øverste. Det er gull verdt når man har små barn.

har en kompis som setter opp hus fra alvsbyhus. Kanskje det er han som kommer[:D]

Grattis med hus!!

Enig: Dovre. Virker som soverommene blir mer skjermet for støy fra stua, også når gjester må bruke toalettet (og det kan det jo bli masse bråk av [8D]) I tillegg er det smart med bod og vaskerom (?) i inngangspartiet.

Jeg ville også valgt Dovre! Gratulerer så mye som snart huseier!! [:D]

Gratuleeeeeeeeeeeeeerer[:D][:D][:D] Hadde klart valgt dovre! Fordi det var vaskerom og bod rett ved inngangen, samtidig som soverommene ligger mer avskjermet fra stua.

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!! Da blir vi jo nesten naboer!!!! Ville godt for Dovre, syntes den så mest praktisk ut....

Her er det jeg tenker om husele:
Dovre - Ingen av soverommene er like i str og det føler jeg er dumt med tanke på barna... Hvem skalfå det størte? Dessuten synes jeg kjøkkenet virker lite og innmari teit siden det er benk på hver side... Ser for meg at man blir løpende som en strikkball fra side til side! hehe

Bruse: 2 av soverommene er ca samme størrelse, noe som er veldig bra mtp ungene. Det er åpen kjøkkenløsning, og "L" kjøkken... Liker godt muligheten for egen inngang til vaskerommet! Ser også at kjøkken og stue blir størreher enn i Dovre-huset...

FILLER`N så vanskelig dette skulle være, daaaaa! Har heldig vis enda litt tid å tenke på... [;)]

ORIGINAL: Fru Katthult

Jeg likte den åpne stue/kjøkkenløsninga på bruse, men også at soverommene var mer skjerma på Dovre. Men du kan jo gjøre noen endringer vel på planløsningen inne? Foreldrene mine gjorde endringer både på huset og hytta vet jeg [:)]

Nei, i disse husene går det ikke ann å gjøre noen endringer... Da må det isåfall gjøre selv etter levering... Det er derfor de er så billige...

Siden du ikke kan gjøre noe med størrelsen på rommene ville jeg valgt dovre. Det er vindu på vaskerommet, noe som gjør det enklere å sette inn dør der ved en senere annledning. Tror ikke ungene tenker så mye over størrelsen på rommet, så lenge de er koselige. Synes det minste var veldig lite, men kan bli veldig koselig likevell. Når det kommer til kjøkken kan du ikke be dem om ikke å sett opp dette, så kan du lage L kjøkken selv. Ser det er vindu på ene veggen, men om det et standard vindu så blir det koselig med kjøkkenbenk der med urter og cafe gardiner. Boden i dovrehuset er større, og tro meg du får aldri stor nok bod.

Masse lykke til med husbygging.

ORIGINAL: PetuniaPickleBottom

Dovre - Ingen av soverommene er like i str og det føler jeg er dumt med tanke på barna... Hvem skalfå det størte? Dessuten synes jeg kjøkkenet virker lite og innmari teit siden det er benk på hver side... Ser for meg at man blir løpende som en strikkball fra side til side! hehe

Bruse: 2 av soverommene er ca samme størrelse, noe som er veldig bra mtp ungene. Det er åpen kjøkkenløsning, og "L" kjøkken... Liker godt muligheten for egen inngang til vaskerommet! Ser også at kjøkken og stue blir størreher enn i Dovre-huset...

FILLER`N så vanskelig dette skulle være, daaaaa! Har heldig vis enda litt tid å tenke på... [;)]

Velger du Bruse, må vel uansett soverommet med altandør være ditt. Jeg ville iallfall ikke hatt en av ungene på det rommet. Da står du med barnerom på 8,8 og 12,2. Blir forskjell i romstørrelse uansett. Bruse har åpen kjøkkenløsning, liker du det? Jeg foretrekker at kjøkkenet er mer et eget rom, så går det an å trekke seg litt tilbake, gjøre lekser etc. Har du forresten målt opp stuestørrelsen for å se hvor mye forskjell det blir? Deilig med stor stue, men at planløsningen fungerer for familien er viktig.

Hehe, kanskje du og Miss Fat burde bygge hus sammen. Med stooooort vaskerom med egen inngang [:D]

ORIGINAL: Zerlina

ORIGINAL: PetuniaPickleBottom

Velger du Bruse, må vel uansett soverommet med altandør være ditt. Jeg ville iallfall ikke hatt en av ungene på det rommet. Da står du med barnerom på 8,8 og 12,2. Blir forskjell i romstørrelse uansett. Bruse har åpen kjøkkenløsning, liker du det? Jeg foretrekker at kjøkkenet er mer et eget rom, så går det an å trekke seg litt tilbake, gjøre lekser etc. Har du forresten målt opp stuestørrelsen for å se hvor mye forskjell det blir? Deilig med stor stue, men at planløsningen fungerer for familien er viktig.

Hehe, kanskje du og Miss Fat burde bygge hus sammen. Med stooooort vaskerom med egen inngang [:D]

Nei, blir det Bruse kommer nok altan-døren til å forbi stengt... Ser ikke vitsen i å ha den... hehe Uansett hviket hus jeg velger kommer jeg til å ta det minste rommet...

Syntes ingen av de var upraktiske jeg da.
Ville nok ha gått for Dovre fordi soverommene er mere skjermet fra stua. Ellers likte jeg den andre best.
Angående kjøkkenløsning, så anbefaler jeg på det sterkeste å gå inn på IKEA og bruke den kjøkkenplanleggeren der.
Kjempe morro, også har de mange smarte løsninger. Brukt noen timer der da vi skulle bygge.[8D]

ORIGINAL: Jadasåneida

Syntes ingen av de var upraktiske jeg da.
Ville nok ha gått for Dovre fordi soverommene er mere skjermet fra stua. Ellers likte jeg den andre best.
Angående kjøkkenløsning, så anbefaler jeg på det sterkeste å gå inn på IKEA og bruke den kjøkkenplanleggeren der.
Kjempe morro, også har de mange smarte løsninger. Brukt noen timer der da vi skulle bygge.[8D]

Ja, har brukt den kjøkkenplanleggeren før... Disse husene blir levert ferdig med kjøkken... [;)]

ORIGINAL: ~RenateMor~

JEG ville valgt DOVRE og JEG ville valgt det største soverommet til meg selv FORDI man må tenke på seg selv, kunne ha et rom å slappe av på som KUN er ditt eget.. TENK om du får deg en mann senere, skal dere ha et trangt rom da? Eller flytte en av unga som er vant til stort rom inn på et mindre??[8|]

Soverommet bruker jeg kun til å sove i... hehe Så lenge det er plass til seng og kleskap så er jeg fornøyd! [;)] Det er jo alltids mulig å bygge ut... Synes det er viktigere at ungene har store soverom til å ha leker i, så jeg knaksje slipper så mye av det inne på stua... [;)][8D]

ORIGINAL: Sunniva snopesyk

Jeg ville også valgt Dovre! Gratulerer så mye som snart huseier!! [:D]

Gratulerer som fremtidig huseier! Ang valg av plantegning, kan ikke jeg anbefale noe, synes det var veldig vanskelig. Fordeler og ulemper ved begge to egentlig.

ORIGINAL: Insania

Sign!Vaskerom ved siden av gang er gull!

Back
Topp