Da er jeg snart igang

twinanne

Forumet er livet
Er jo ikke helt her dette hører hjemme da, men ettersom jeg har IVF bak meg og en IVF sønn så skriver jeg her:

Skal starte med Pergotime til fredagen på syklus dag 4, skal ta det i 5 dager dobbel kur, dvs 2 tabetter om gangen.
De legger ikke opp til slike pergokurer på bare 1 tablett hos min gynkolog.

Ellers så skal jeg ta blodprøve på syklusdag 24, for å se om jeg har hatt el (der ligger ikke mitt problem, men må jo følge systemet), dersom ikke el så skal jeg øke mengden på pergo neste runde, og jeg skal ha en syklus mellom hver pergokur som jeg lar eggstokkene vile...

Dersom jeg blir gravid så skal jeg ringe gynkologen med engang, for da skal jeg ta tidlig ul i uke 6 ettersom jeg har den historikken jeg har med SA bak meg. Har fått respt på Crinone, ikke sikkert jeg trenger det men jeg fikk velge...da tar jeg bare en kapsel dvs halv dose i henhold til hva man gjør med IVF.

Ja det var vel det....ikke så mye mer å si[8D]

Bobbo jeg skriver meg ikke på listen din, for jeg hører vel ikkemed der ettersom dette her ikke er IUI eller IVF eller lignendes, bare medisiner, eller tar jeg feil?

Lykke til!! Håper virkelig det er dette som skal til for at spiren skal sitte i 9 mnd, snuppa!!![:)][:)]

Kom bare til å tenke på noe...... da jeg begynte å "henge" her på bv var du en av de jeg bet meg merke i først, fordi du hadde så mange fine svar til alle, og du kunne så mye om alt fra kjerringråd til medisiner. Så husker jeg den dagen jeg leste tråden din om at du hadde positiv test etter ivf og at du nå kom til å flytte til et terminforum. Husker jeg synes det var så rart at du virket så rolig med at du var gravid. På den tiden hadde jeg vært prøver i ca ett år og ville vært hysterisk glad for en graviditet. Nå, to år og en ma senere forstår jeg hvorfor du var så rolig. Jeg kjenner at hvis jeg blir gravid nå, vil jeg også tenke; ja, jeg er gravid nå, men jeg vet ikke hvor lenge det vil vare. Jeg får ta en dag av gangen og nyte det mens jeg kan.

I tillegg hadde jeg vel aldri trodd at jeg skulle fortsette å være her nå som du er her på forsøk med nr to....

Uansett, så setter jeg veldig pris på trådene du lager og alle kloke ord du kommer med[:)]

Men kan jeg bare spørre; hvorfor sender de deg ikke til ivf med en gang med din historie? Er det pga alder?

ORIGINAL: Blåmann

Kom bare til å tenke på noe...... da jeg begynte å "henge" her på bv var du en av de jeg bet meg merke i først, fordi du hadde så mange fine svar til alle, og du kunne så mye om alt fra kjerringråd til medisiner. Så husker jeg den dagen jeg leste tråden din om at du hadde positiv test etter ivf og at du nå kom til å flytte til et terminforum. Husker jeg synes det var så rart at du virket så rolig med at du var gravid. På den tiden hadde jeg vært prøver i ca ett år og ville vært hysterisk glad for en graviditet. Nå, to år og en ma senere forstår jeg hvorfor du var så rolig. Jeg kjenner at hvis jeg blir gravid nå, vil jeg også tenke; ja, jeg er gravid nå, men jeg vet ikke hvor lenge det vil vare. Jeg får ta en dag av gangen og nyte det mens jeg kan.

I tillegg hadde jeg vel aldri trodd at jeg skulle fortsette å være her nå som du er her på forsøk med nr to....

Uansett, så setter jeg veldig pris på trådene du lager og alle kloke ord du kommer med[:)]

Men kan jeg bare spørre; hvorfor sender de deg ikke til ivf med en gang med din historie? Er det pga alder?

Takk skal du ha, håper det snart bli din tur.

Jeg går ikke rett på IVF pga at jeg er for gammel til søskenforsøk gjennom det offentlige. Når det gjelderdet private så har vi ikke penger nå, da må jeg vel regne med å ha 100 000 på banken vil jeg tro, har ikke troen på at det skulle klaffe på første forsøk, og alderen min er igjen imot meg for jeg får ikke ikke en sparepakke på 3 forsøk pga dette.

Prøver naturmetoden nå med pergo så for vi se hvordan dette går.

ORIGINAL: snuppis!

Krysser fingra for at du blir gravid på pergo [:)]

og for at spira klorar seg godt fast i 9 mnd! Masse lykke til! [:)]

Takk skal dere ha...men støre mulighet med IVF da, for se hvordan det går....må bare prøve å få dette til snarest det sies jo at man kan bli lettere gravid det første året etter en fødsel....hm...den tiden er snart over[8|]

krysser alt som kan krysses for at du snart har en liten pergo spire[;)][;)][;)]lykke lykke til[;)]

Back
Topp