Da er jeg snart i gang

Sunniva

Betatt av forumet
Da er jeg snart i gang med hormon behandlingen. Skal starte med nesespray på Søndag. Er kjempe spent!! Noen som har vært gjennom prøverørsbehandling og har lykkes? Kunne trengt å få en positiv peff. Er så redd for at vi ikke skal lykkes. Vet ikke hvordan det skal gå å takle det!! Blir den første julen i overgangsalderene. Kommer vel flere senere.
 
Har vært der ja. Kjempespennende dager nå for deg. Synes ikke den kunstige overgangsalderen var så plagsom for meg. Det er over 5 år siden da. Men vi lyktes på første forsøk, ble satt inn to befruktede egg, fikk en sønn![:)] Så har jeg blitt gravid to ganger etterpå, på naturlig vis..

Lykke til så mye!!
 
Så spennende! Frida er resultatet av forsøk nr. 2. Hadde ingen plager med nesesprayen, så du skal se det går bare fint. Litt slitsom tid fylt med spenning, glede og forventning. Det gikk overraskende greit da vi ikke lyktes første gang, var vel ikke meningen. Hvor i landet holder du til? Vi var i Tromsø.
 
Jeg fikk satt inn to egg den 15 des ifjor, og nå sitter jeg å ammer verdens skjønneste lille gutt!!! Det blei klaff på første forsøk!! Jeg merka også ganske lite til nesesprayen, ikkje stort værre enn vanlig pms (ille nok forsåvidt..) Dei første sprøytene var ille å sette sjøl, men ein venner seg te det utruligste!

Lykke te!! Krysser fingrene[:D] Du får holde oss oppdaterte..[;)]
 
Hei Sunniva.
jeg har vært igjennom prøverørsbehandling ganske nylig. testet positivt denne uken[:D]
Du går en spennnende tid i møte! Selv var jeg også veldig redd for å ikke lykkes, men det gikk jo heldigvis bra!

LYKKE TIL!!
 
Er i Trondheim vi. Har gått pånesesprayen i noen dager nå. Hatt veldig vondt i hodet. Håper det bare er en overgang. På grunn av julen, må jeg gå på spray i 26 dager, håper derfor at jeg ikke får mange bivirkninger. Krysser fingrene for oss. Er kjempe spent.
 
Vi venter vårt første barn i mars, etter et vellykket prøverørsforsøk (IVF-metoden). Vi var så heldige å få full klaff første gang! Det sies at ca. 30% får det til i løpet av tre forsøk. Vi var selv ganske nøkterne og ble VELDIG overrasket da det gikk så bra allerede første gangen [:)] Jeg tror det er lurt med en realistisk holdning, men selvsagt er det viktig å være positiv.
Hormonkuren er hard for kroppen og psyken for de fleste som er gjennom det, men det er absolutt verdt det. Vi taklet det ved å prate mye sammen og være mye nær hverandre, og så skygget mannen min banen de dagene han skjønte at jeg var i det furiose hjørnet (humørsvingningene mine var nemlig ganske store).

Jeg ønsker dere riktig lykke til i prosessen! Vær positive og slapp av så godt dere kan underveis.
 
Hei linda B.

Jg håper på å få ivf hvis d r nødvendig vet enda ikke hva som er galt her i huset.

men hvor lang tid tok d fra ditt første møte hos legen til du fikk ivf? var d n tøff tid..? ser dere var heldige. gratulerer så masse:-)
 
Hei Ingermor!
Det er sikkert forskjellig både på legen man treffer og hvor man evt får ivf. Ser du er fra Vestfold, så du må sikkert til Porsgrunn(?), samme som meg. Fra første gang jeg var hos legen som henviste meg, og til jeg ble henvist tok det et snaut år. Så tok det ca 5 mnd før vi fikk time i Porsgrunn.

Er jo ei tøff tid, med mange forskjellige undersøkelser før ein blir henvist. Men alle opplever det jo forskjellig. Gikk ganske greit for min del. Og nå er det meste glemt[:D]

Så hvis du ikkje har vært til lege ennå, så er det bare å komme i gang. Kan jeg spørre om hvor lenge har dere prøvd?

Lykke te videre jaffal, med prøving og evt ivf[:D]
 
Til Jane2:-)
[:)][:)][:)]
Oki,takk for bra svar:-) skjønner..håper jo å få kommet i behandling fortest mulig. Men er ikke lengre enn at jg har vært på en vanlig gu.der de ikke fant noe galt.så nå har jg bestilt time hos en spesialist her i byn som jg håper vil hjelpe meg/oss:-)

frustrerende å aldri vite hva som er gale... vil jo så gjerne få n spire i magen min:)

Lykke til videre. klemmer:-)[:-][;)][:D]
 
Hei Ingermor!

Mannen min sjekket seg først, og deretter ble jeg satt på en eggløsningskur (piller) før de satt i geng mer sjekking av meg. Men fra den dagen vi ble satt opp på venteliste gikk det 7 mnd. til vi fikk svar fra Ullevål om at vi var "kommet inn". Dernest måtte jeg vente på neste mens og så ringe klinikken for å høre om det var ledig den måneden. Det var det ikke, så jeg måtte gå ennå en måned til neste mens før vi kom i gang. Totalt ble det altså ca. 9 mnd. venting fra datoen som ble satt opp som "dato for beregning av ansennitet".
Totalt sett, fra jeg sluttet med P-piller og vi begynte med egen prøving og utredninger gikk det vel 3 år til vi ble gravide.[:)]
 
Var på sykehuset i går, og da ble det skrivd søknad til prøverørsbehandling ved rikshospitalet. Så da blir det nok noen måneders ventetid... Ble så lettet nå. Skal prøve å slappe av den tiden frem til behandlinga, ikke telle dager og tenke på datoer... Skal også i mellomtiden kanskje prøve Inseminering, det er jo vært et forsøk...
 
Hei Kathrine. Vil bare ønske deg lykke til. Man blir lei av å vente ja! Vi får bare håpe at all ventingen resulterer i et barn! Håpe håpe
 
Back
Topp