Da er hemmeligheten ute! :)

Løvebrøl

Gift med forumet
Då vet hele familyen og de planlegger om hvilke ting som jeg kan få.
Er det noen babyting som er best å kjøpe nytt med tanke på allergier / sikkerhet (hygiene)?
Har lest at det trengs ny madrass for hvert barn pga allergier.
Og hørt at et barnesete for bil holder bare i 5 år fordi plastiken blir porrøs (hørres farlig ut!)
Kommer dere på noen andre ting?
Greit å vite før jeg takker ja for å så finne ut at jeg ikke bør ta imot.

Jeg og mannen har ikke allergier, men mannen min sliter veldig med atopiskeksem. (noe som andre i familien hans også har.)
Jeg synes jo at det er koselig med ting som går i arv, bra for miljøet og økonomien. :)

Det er vel bare de to tingene som anbefales nytt, bilstol over fem år som du sier..:) jeg er litt hysterisk så kjøper ny dyne også:)

Hehe... Jeg kjøpte nesten alt nytt =P det jeg har kjøpt brukt er vippestol ;) men kunne godt kjøpt vogn brukt åxå :P

Hehe... Jeg kjøpte nesten alt nytt =P det jeg har kjøpt brukt er vippestol ;) men kunne godt kjøpt vogn brukt åxå :p

Har du søsken å arve ting fra? Hvis du har, hvorfor kjøpte du nye ting? (Jeg ble så nysjerrig :smiley-ashamed008 )

Jeg har to eldre brødre som er ferdi med barn. :) Han elste har jente og gutt og han andre har en gutt og 2 jenter.
Og mannen har ei søster med 2 sønner. De har STORE mengder med babyklær og div ting. Tingene er jo ikke gamle, noe er nesten ubrukt. Jeg synes at det er bortkastet å kjøpe nytt når jeg kan få brukt (så det er ikke ukjente som har brukt tingene heller). :)

sålenge du kan arve av familie så hadde jeg ikke tenkt så mye på det sett bort fra dyne, madrass og bilstol som dere allerede har sagt :)

Bilsetene kan man fint bruke i 8-9 år ved fin behandling,først da kan plasten begynne og bli porøs osv.. Står på trygg trafikk sine sider.

Så koselig at nyheten har spredd seg :) Enig i at dyne, madrass og bilsete er lurt å ha nytt (evt arve bilsete så lenge det ikke er altfor gammelt, og du vet at det ikke har noen skader), men ellers er det jo kjempekjekt å slippe og kjøpe så mye! :)

Jeg har desverre ingen å arve fra, men hadde lett gjort det om det var noen i nærheten. Noen klær vil så vidt bli brukt og jeg tenker det er totalt unødvendig å kjøpe så mye nytt. Planen min er å finne en del ting på finn.no; så som stellebord, seng og understell til vogn. Madrass og vognbagen tenker jeg og kjøpe nytt.

Jeg tenker også en del på miljøet- som sagt er det jo en del av klær som knapt vil bli brukt. Så jeg kommer nok til å kjøpe kun det jeg trenger/bare må ha... (Så får vi se hvor mye det egentlig blir når man først setter i gang...haha...)

Når vi fikk Markus, så arvet vi to vogner, stellebord, vippestol, lekegrind og masse masse klær, sengetøy, leker.. Ja, alt mulig egentlig! Eneste vi har kjøpt selv er bilstoler, og vi fikk ny seng til han :) så vi er super heldige! Markus er 2 år og 8 mnd og vi arver fortsatt klær og urtedresser! Fantastisk :)

Jeg kommer til å bruke madrassene som storebror brukte/bruker, bare vasker overmadrasen, vasker dyner og bruker det om igjenn også, ser ikke hvorfor det må kjøpes nytt når det kan vaskes? :/

Jeg kommer til å bruke madrassene som storebror brukte/bruker, bare vasker overmadrasen, vasker dyner og bruker det om igjenn også, ser ikke hvorfor det må kjøpes nytt når det kan vaskes? :/
Men ser det står det at så lenge madrassen bare er brukt til et søsken og ikke er slitt, kan man bruke den:) dette er mitt første barn, og vi kjøper derfor ny madrass:)

Back
Topp