Da er eg igang

Hope

Glad i forumet
har stukket min første sprøyte idag....
var jo litt bekymret for om eg skulle klare å stikke meg selv, men gikk overraskende bra..
må man så må man[;)]
håper bare det skal gå bra dette her, hadde vært så kjekt med en ekstra fin julegave iår[;)]

omg.....spennende..mange dager skal man stikke da, skal vel på ul snart og vel?
stikker man bare 1 om dagen?
lurer på om det er en slik "penn" man stikker, eller er det en skikkelig sprøyte på noen cm?? stikker man langt inn i magen og er det vondt?

gruer meg slik til sprøytene...tøffe meg blir sikkert helt tullete haha[:D]

ja blir første ul på mandag.. spennende ja[;)]
stikker en gang om dagen med en slik penn, er vel ca.1-2 cm spiss antar eg...
kjente bare et lite stikk heldigvis..[8D]
(du kan jo sniktitte på denne siden om du vil vite mer[;)] :  www.puregonpen.com 
men vet ikke hva de som har gonal-f bruker, om det er penn eller sprøyte mener eg...)

er det gonal og puregon man kan velge mellom da (eller sykehuset velger vel)???
vi ha penn jeg..ikke noen sprøyter her med lang spiss, nei takk[&:]

ja, sykehuset som velger.... eg har fått puregon... (tror det
var gonal-f den andre typen heitte..)
ville ha penn eg og [:)][;)] så glad for at eg fikk det ja!

Jeg skal også ha puregon, og jeg tror de som går på gonal-f også får penn... Synest iallefall jeg såg en gonal-f penn på bordet da vi var på samtalen.

Men, Hope, i bruksanvisningen til puregon pen, står det masse om å desinfisere stikkstedet og hender, og jeg vet ikke hva, men i den brosjyren står det at det ikke trengtes... Hva gjør du?

ORIGINAL: Babyhåp

Jeg skal også ha puregon, og jeg tror de som går på gonal-f også får penn... Synest iallefall jeg såg en gonal-f penn på bordet da vi var på samtalen.

Men, Hope, i bruksanvisningen til puregon pen, står det masse om å desinfisere stikkstedet og hender, og jeg vet ikke hva, men i den brosjyren står det at det ikke trengtes... Hva gjør du?
snakket med de på Haukeland om det faktisk, og de sa at så lenge en stikker hjemme så er man i den bakteriefloraen som en er vant til, så da er det ikke så kritisk med desinfiseringen... men hvis man stikker på jobb eller andre steder, så bør man være mer forsiktig.. på sykehuset har de jo krav til å desinfisere....
Eg vasket hendene godt med vanlig såpe, og så desinfisert eg faktisk stikkstedet idag, har kjøpt et par sånne servietter på apoteket....
får se kor nøye eg blir etterhvert da[;)]....

ORIGINAL: * Babysyk *

Flink du var, som klarte det selv! Det er planen min, men vet ikke om jeg klarer det. Jeg har forresten gonal-f penn. Ser vanskeligere ut med den eggløsnings sprøyta, som vi må ordne selv.
Må "kvinne" oss opp litt iblant[;)] Rart hvor mye som går, når en er nødt...[:)]
heldigvis bare en stikking da med den eggløsningssprøyten[;)]

Jeg fikk gonal-f sprøyten..det er en penn som du stiller dosen din på, så vrir du på en liten kanyle på ca 1 cm, tynn og fin... Jeg måtte ha samboer til å stikke hver dag for jeg har ikke sprøyter øverst på min liste over favoritter nei...men det var ikke vondt i det hele tatt til min store glede..[:)] 

Eggløsningsprøyten hadde en litt lengre og tykkere kanyle, men den heller var ikke vond å sette. Det sprengte litt på injeksjonsomeråde etterpå, men det var bare å massere litt så forsvant det..Men jeg hadde litt ubehag dagene frem til egguthentingen, da ble jeg rød og øm på injeksjonsomeråde, men det også ga seg tilslutt...

Så ingen ting å bekymre seg for nei...[:)] Og jeg er pysetet når det gjelder sprøyter altså...hehehe. Så dette går bra folkens...

Dere må ikke være nervøse for sprøytene alså, for det finnes ikke vondt.
Enkelte ganger jeg stakk, så kjente jeg faktisk ikke noe til stikket, æresord, jeg visste ikke om jeg hadde stukket eller ikke.
De er så veldig tynne sprøytespissene, så man merker det nesten ikke.
Sprøyt på, jenter[;)]

Så bra!!!! Da er du ett skritt nermere.... og dette er INGENTING, det går fort i glemmeboka om du får den julegaven du ønsker deg [;)]  [:D]

Okei, takk 1Hege!

Jeg tenker sånn at hvis jeg klarer det med puregon, så har jeg vent meg litt til med stikking før eggløsingssprøyta... Men det gjenstår nå å se om teorien min stemmer i praksis....[8D]

Back
Topp