Da er diagnosene offesielt satt.... DEILIG!

Rekekreke

Gift med forumet
VIP
Kjenner det er litt rart egentlig, men alikevell godt.

Har på en måte vist i mange år at det var akuratt de to jeg fikk jeg hadde, men det å få de bekrefta er på en måte en lettelse for alle egentlig.

Pappa har plutselig fått bekrefta hvorfor han aldri har "fått meg til", jeg har plutselig fått bekrefta at ting har vært vannskelig altid på grunn av det, ikke fordi jeg er dum, ubrukelig osv...
Bare det og ha diagnosen på plass busta selvtilitten min noe så sinnsykt.

Det har ikke vært lett å leve ett helt liv med ad/hd, hvor du daglig har fått kjeft for at du ikke prøver nok, lærere har revet seg i håret fordi de ser du kan så mye bedre enn du gjør, du er sinna på deg selv fordi den minst lille ting gjør deg sinna, stressa og ukonsetrert.
At bare en liten forandring i planene kan få deg så sinna at du skjelver og ikke klarer å gjøre noen ting. 
Å leve ett halvt liv sinna på seg selv fordi man ikke fungerer som alle andre, bruke ett halvt liv alt man kan for å bare være normal, men feile gang på gang på gang...

Det er så fantastisk deilig å endelig få bekrefta at jeg har hatt rett hele tiden, det er en grunn til at jeg er som jeg er, jeg er ikke bare rar og vannskelig!

På en måte føler jeg meg litt svikta, for at ingen fanget meg opp, ingen har gjort noe, ingen har sett meg... Alle har behadlet meg som om jeg bare var vannskelig og trassig. 

Men vet dere hva, jeg har ikke vært vannskelig og trassig, jeg er ikke dum!
Jeg har AD/HD!

Kan skjønne at det er godt å ha noe å forholde seg til! Du har jo da hatt mange år med vanskeligheter på grunn av dette, så det må føles utrolig deilig å vite hva som er årsaken og at du kanskje også får muligheten til å få det bedre :)

Det må være utrolig godt å få en slik bekreftelse. Jeg har jo skjønt i tidligere tråder og innlegg at du har hatt det vanseklig i perioder. Håper du går fine tider i møtet og at det meste faller på plass.Lykke til!

Grattiss 

Jeg har forstått det sånn at AD/HD er ganske annerledes for jenter enn for gutter og vanskeligere å diagnostisere? 

Sannheten skrev:
Grattiss 

Jeg har forstått det sånn at AD/HD er ganske annerledes for jenter enn for gutter og vanskeligere å diagnostisere? 

Jenter har vel som regel ADD og ikke AD/HD, altså de har ikke den hyperaktive biten og det ser lettere ut som om de bare er late og ikke gidder, på en måte...
Hvis jeg har fortått det riktig....

Jeg derimot kan ikke sitte rolig og ikke gjøre noenting noen gang, fikler ALTID med ett eller annet og er ute av stand til å slappe av(sånn sett bort i fra om noen koser med håret mitt :P)... Ligge i badekaret er bare tortur med mindre jeg har med meg røyk jeg kan kronisk dampe på, eller mobilen og spille på, kan ikke bare ligge der og bare ligge, det gjør nesten vondt...
Aldri vært sånn aktiv som man kansje forbinner med AD/HD, klatra ikke rundt eller løp rundt og var høyt og lavt, men mer urolig i på en måte, konstant tripping med foten eller måtte ha noe i hendene jeg konstant fikler med. Jeg beveger til og med foten når jeg skal sove.........
Det synes ikke så godt som en overhyper unge som klatrer rundt over alt...

Var det alt, holdt jeg på å si.

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men regner med siden du er her inne, så er du et voksent menneske...og derfor vil jeg bare si "det var f**n meg på tide at de fant det ut!

Håper livet blir lettere for deg nå som du kan behandles med riktige medisniner

RekeKreke skrev:

Sannheten skrev:
Grattiss 

Jenter har vel som regel ADD og ikke AD/HD, altså de har ikke den hyperaktive biten og det ser lettere ut som om de bare er late og ikke gidder, på en måte...
Hvis jeg har fortått det riktig....

Jeg derimot kan ikke sitte rolig og ikke gjøre noenting noen gang, fikler ALTID med ett eller annet og er ute av stand til å slappe av(sånn sett bort i fra om noen koser med håret mitt :P)... Ligge i badekaret er bare tortur med mindre jeg har med meg røyk jeg kan kronisk dampe på, eller mobilen og spille på, kan ikke bare ligge der og bare ligge, det gjør nesten vondt...
Aldri vært sånn aktiv som man kansje forbinner med AD/HD, klatra ikke rundt eller løp rundt og var høyt og lavt, men mer urolig i på en måte, konstant tripping med foten eller måtte ha noe i hendene jeg konstant fikler med. Jeg beveger til og med foten når jeg skal sove.........
Det synes ikke så godt som en overhyper unge som klatrer rundt over alt...

Hehe, høres ut som søsteren min, mener hun har "Kombinert type". Må være godt å få det på papiret :)

©Smartass skrev:

for nå.... JA! :P

Så godt at du endelig har fått en diagnose!:) Kan tenke meg det er befriende!:)
Storesøstra mi har AD/HD så jeg har sett hvordan hun har strevet i livet med ting som faller ganske enkelt for andre.Og den uroen du snakker om kjenner jeg veldig godt igjen i henne!

©Smartass skrev:

Neei, hun lider av et særs kraftig anfall av Bouncing plugisme også, men det fins det ikke medisiner mot! (Because no one wants to be cured!)

Bouncing buttplug skrev:

©Smartass skrev:

Neei, hun lider av et særs kraftig anfall av Bouncing plugisme også, men det fins det ikke medisiner mot! (Because no one wants to be cured!)

Jeg tror den eneste måten å bli kurert er å deaktivere ebay kontoen, deaktivere fjesboka og late som man synes sko er dødsteit! :P

Men hell, I love it!

RekeKreke skrev:

Bouncing buttplug skrev:

©Smartass skrev:

Jeg tror den eneste måten å bli kurert er å deaktivere ebay kontoen, deaktivere fjesboka og late som man synes sko er dødsteit! :P

Men hell, I love it!

Du, eg e på BV så eg hadde FORT merka om du bruke "blikvittvenner"greiene på meg..*ler*

Gratulerer med vel overstått utredning! Det er godt å få noen svar, det å få visshet for egen del  Om du ikke allerede er der så kan jeg anbefale deg å ta en tur innom forumet bokstavbarna. Mange voksne adhd'ere og det er alltid godt å kunne kjenne seg igjen av andres beskrivelse om stort og smått i hverdagen :-)

gratulerer med diagnose!!
skulle ikke tro at et navn betyr så mye, men det er bare sååå deilig å få det på pairet at man ikke er lat og dum... hehe...

Back
Topp