Da er det min tur til litt klaging, lang...

Ann*81

Glad i forumet
Ja da er jeg tydeligvis klar for jobb på mandag!!!
Etter fødselpermisjonen min gikk ut 12.nov i fjor hadde jeg ulønnet permisjon i 7 uker for å kunne kose meg mer med snuppa mi hjemme!! Hadde spart opp penger så vi skulle klare dette økonomisk.

Så blir jeg sykemeldt fra 12.nov av legen pga nakkeskade etter en bilulykke og at jeg er totalt fysisk utslitt og har ikke krefter i kroppen. (bilulykken skjedde for noen år siden, men blitt verre etter snuppa ble født [&o]) Fordi DA vil jeg ha krav på sykepenger mener legen. Så får jeg avslag på sykepengene. Og da har jeg heller ikke krav på sykepenger fra januar av fordi jeg hadde ulønnet permisjon i over 4 uker. [:@]

Så her står jeg da med null inntekt...hadde det ikke vært for en kjempesnill mamma som har lånt oss litt penger for å klare oss til vi kommer ovenpå igjen hadde sosialkontoret blitt neste...mannen er på aap så det er trangt fra før økonomisk, og da at jeg står uten en krone i inntekt er jo så og si umulig.

Drittlege som sier- jo DET har du krav på og her har jeg absolutt ingenting!!! Har sendt inn klage på avslaget, som igjen tar mnd på å få svar fra.

SÅ da må jeg bare bite tennene sammen og begynne å jobbe 100% på mandag.
Akkurat nå skjønner jeg ikke hvor jeg skal ta krefter fra for å klare å gjennømføre dette.

Må si også at jeg har hatt det utrolig tøft i fødselpermisjonen, fått utrolig god oppfølging av HS, og nå av en familieterapeut som får meg "opp å gå", men når jeg begynner å jobbe igjen blir det ikke mer oppfølging. Tror jeg kan ha rett på litt oppfølging, men da må det tas av arb.tiden og ser på det som ett stressmoment ekstra.

Krysser bare fingrene for at det blir mer positivt enn det ser ut som nå, og at jeg ikke går på skikkelig smell og går enda lenger ned i kjelleren enn jeg noen gang har vært før...

Ble litt langt og litt rotete, men merker hvor utrolig godt det var bare å sette ord på det...

Hæ?!??! Hva for en teit lege er ikke det da?!?!!?!? Han vet jo tydeligvis ikke hva han snkker om!!

Ja, få legen til å klage og klag i vei dere også. Få bikkja til postmannen til å sende klage. Masse klager så kanskje de blir dritlei og bare sender deg penger for å bli kvitt deg[8D][8D][8D]

Neida, men alvorlig talt, dette er jo skikkelig kjipt da. Og alt pga en lege som tydeligvis ikke hat peiling... Håper virkelig han hjelper deg å rydde opp i sitt eget rot[>:][>:][>:][>:][>:][>:]

Må nok mase og klage til de blir drittlei meg og betaler [:'(]

Legen sier det bare er feil det NAV sier og ringte for å snakke med dem, men får bare beskjed om at det er kun jeg som kan klage. Jeg HAR sendt inn klage, så nå er det bare å vente på behandling av klagen får jeg høre nå. Så enten kan jeg fortsatt være sykemeldt å kjempe en kamp i håp om å få etterbetalt og krav på sykepenger, noe som fører til null inntekt enn så lenge, og hvis klagen ikke går gjennom står jeg der i uten inntekt til jeg kommer tilbake i jobb.

Og andre alternativet er å begynne å jobbe nå så er jeg ihvertfall sikret inntekt...

Jeg tenker mest på at jeg skal faktisk ha en ålreit hverdag utenom jobben også, det at jeg faktisk har overskudd til å være en glad mamma til snuppa mi, og ikke at jeg skal tømme meg helt for krefter og energi på jobben og så sitte med en følelse at jeg ikke er der for henne når jeg kommer hjem...

Kjenner at dette tar fryktelig på humøret mitt nå...

Og derfor var det veldig godt med innleggene dine Trone i kveld som får meg til å le igjen [:D]

Uff og uff går det ann da?? Sender deg en god klem og håper det ordner seg fort som bare f...

jeg gikk jo i fra mammaperm og ut i sykmelding...og jeg får sykepenger fra NAV...men med sykmeldinga MÅ du levere en bekreftelse i fra din jobb at de "ventet" deg tilbake på jobb...altså at du har fremdeles jobb kontrakt hos de, de ikke har gått konkurs eller noe....

da skal jobben betale de første 16 dagene og NAV etter det!!

men jeg var "heeldig" pga jeg var sykmeldt før jeg gikk ut i mammaperm, så jeg fikk alt direkte i fra Nav, så gikk fortere...

åde tingene over er noe NAV selv har fortalt meg....[;)][:D]

ORIGINAL: Hårballen`s mamma

jeg gikk jo i fra mammaperm og ut i sykmelding...og jeg får sykepenger fra NAV...men med sykmeldinga MÅ du levere en bekreftelse i fra din jobb at de "ventet" deg tilbake på jobb...altså at du har fremdeles jobb kontrakt hos de, de ikke har gått konkurs eller noe....

da skal jobben betale de første 16 dagene og NAV etter det!!

men jeg var "heeldig" pga jeg var sykmeldt før jeg gikk ut i mammaperm, så jeg fikk alt direkte i fra Nav, så gikk fortere...

åde tingene over er noe NAV selv har fortalt meg....[;)][:D]

Jeg har fast jobb å gå tilbake til, og ble sykemeldt siste dag i fødselspermisjonen min.
runnen til at jeg ikke får sykepenger er at jeg søkte om ulønnet permisjon i 7 uker etter fødselspermisjonen min. Og da har jeg vært ute av arbeid i mer enn 4 uker. Så når man har vært ute av arbeid i mer enn 4 uker har man ikke krav på sykepenger. Men legen ringte med NAV den dagen hun sykemeldte meg og fikk til svar fra dem at det skulle gå i orden, noe det ikke gjorde.
Så jeg må jobbe 4 uker for å ha krav på sykepenger igjen. Krysser bare fingrene for at jeg skal klare det...

Fryktelig kjip situasjon å værei ogdet tapper meg for masse krefter, føler at jeg ikke trengte dette nå, etter det året jeg har hatt...

What?

Jeg skjønner ikke helt...Ble du sykemeldt den 12 november, altså før den ulønnede permen var begynt? Jeg kjenner flere som har gått rett fra fødselsperm og inn i sykemelding uten problemer...

Og jeg selv hadde søkt om perm en gang, men så ble jeg sykemeldt i stedet, da fikk jeg bare beskjed på jobben om at de bare makulerte permisjonssøknaden min.

Synes du blir dårlig behandlet her, altså!

huff så utrolig trist å høre at det er slik... men krysser fingrene for at det går greit på jobb

ORIGINAL: Skorpion77

What?

Jeg skjønner ikke helt...Ble du sykemeldt den 12 november, altså før den ulønnede permen var begynt? Jeg kjenner flere som har gått rett fra fødselsperm og inn i sykemelding uten problemer...

Og jeg selv hadde søkt om perm en gang, men så ble jeg sykemeldt i stedet, da fikk jeg bare beskjed på jobben om at de bare makulerte permisjonssøknaden min.

Synes du blir dårlig behandlet her, altså!

Ja ble sykemeldt før fødselspermisjonen gikk ut. Ringte jobben og de sa at dce ikke kunne gjøre noe da de hadde ansatt en vikar for meg i den ulønnede peermisjonstiden...snakk om å være til hjelp!![:'(]

Å nei...!!!! Kjenner jeg blir så forbanna på Nav! Håper det går i orden fort som fy, de kan jo ikke gjøre slikt mot folk (men likevel gjør de det gang på gang).

Håper det går bra å komme seg i jobb, at det ikke blir altfor ille [&o]

Back
Topp