da er det gjort foreldrmøtte på skolen

bondekone

Forumet er livet
Igår var vi på første foreldre møtte der guttungen ska gå på skole.
jeg kjente ingen av de andre foreldrene i det helle tatt. Gubben kjente en som han hadde gått i klasse med. Resterende av foreldrene var ut fra gubben 4-6år eldre en oss for han husket de gikk på ungdomskolen når han gikk på barneskolen.
Ellers så skulle vi skrive opp på en lapp hvem vi ville at ungen skulle gå med på skolen og der hadde ikke mann min og jeg noen navn,siden vi ikke kjente noen av de som var der slik sett og ikke veit vi hvem ungene er Guttungen går i en barnehage i en annen kommune siden kommunen vi bor i ikke hadde noe barnehagetilbud til oss da vi trengte barnehageplass.
Glad at ppt tjenesten ska være med å avgjøre litt angående klassene, siden de kjenner gutten våres utrolig godt.
Det ville bli 2 passe store klasser godt at vi slipper storklasser sier jeg det blir 15 og 16 ellever i hver klasse. Og det var kun 6 gutter,spent på hvordan de løser det om gutta blir i en klasse elle rom de deller 3 i hver klasse

Så da er vi et skritt nærmere til skole start på gutten.
Blir rart, håper at han kommer i klasse med noen like ved her,vet om en unge som bor ca 3-4km her fra og en gutt som bor ca 9km her fra,resterende bor fort 2-3mil unna.
Merker at ting blir anderledes i forhold til der jeg vokste opp som jeg bare kunne gå til skolen og til lekekamerater i samme klasse.her blir det skolebuss nesten 1mil hver dag t/r.Og alle aktiviteter må vi kjøre de på. I tilleg så er det ikke sikkert vi får brukt leksehjelp Siden det gjør at gutten ikke får tatt bussen opp igjen etter skolen.Så da må en hente ham de 3 dagene som det er. Meker at slike ting er lagt opp til folk som bor sentralt og ungene kan gå fram og tilbake
 
Back
Topp