Da er ballen igang!

*Labambie

Forumet er livet
Jeg har en lang og delvis kjip historie bak meg. Da datteren min kom til verden i januar 2008, holdt jeg på å miste livet grunnet alvorlig svangerskapsforgiftning av sorten kalt eklampsi. Dette er en svært sjelden tilstand som forekommer 5-10 tilfeller pr år i Norge (bare sånn for å ikke skremme noen) og dette har igjen gjort at vi egentlig ikke har villet ha noen nummer to...

I mars i fjor ble gjennomgikk jeg en gastric bypass, en såkalt slankeoperasjon og har siden den gang gått den 54 kg. Kroppen min er nå en helt annen, og vi følte det var på tide igjen. Så i dag har jeg kontaktet legen, jeg har snakket med ernæringsfysiolog og vi skal på jordmorsamtale på Ahus nå på onsdag. Kjenner angsten så smått begynner å ta meg litt, allikevel så er det godt å få tatt disse tingene jeg på en måte har ikke turt å gjøre før. Det ble litt mer ekte!

Beklager, det ble lagt dette. Måtte bare få det ut. Jeg har gitt opp for lengst å finne noen i samme situasjon som meg, både når det gjelder eklampsien og slenger man på det ekstra med slankeoperasjon er jeg antakeligvis den eneste i landet i min situasjon... 

Jeg klarer ikke sette meg inn i den fæle opplevelsen du hadde sist, men skjønner godt at du trenger å snakke med noen. Håper virkelig du får en fantastisk opplevelse denne gangen.

Huff! Kan med hånda på hjerte si at jeg syns synd på deg! Men, du kommer vel til å få en oppfølging som er helt unik? Vi krysser fingrene for at dette kommer til å gå kjempe bra, slik at du har et bra svangerskap å se tilbake på om 8 måneder! :))
Lykke til på første samtale!! :)

Kan ikke annet enn å gi deg mange lykkeønskninger- håper du blir i vare tatt akkurat slik du trenger for at skal føle deg trygg :)

Krysser fingrene for at du får en mye bedre opplevelse denne gangen! Unner deg virkelig det!

Signerer de over her, og håper virkelig at du får en flott fødselsopplevelse denne gangen!

Hiver meg på resten av gjenget, håper og krysser fingrene for at du får den oppfølgingen du trenger for å føle deg trygg- og at du får en kjempefin opplevelse denne gang. Lykke til

Å huff jeg forstår du har angst. Jeg kjenner ingen som har opplevd det samme som deg, men håper virkelig at du slipper å oppleve det denne gangen! Vet du noe om du har mindre risiko for å få svangerskapsforgiftningen etter du har tatt den slankeoperasjonen? Jeg kan ikke så mye om sånn, men jeg vet om et par jenter som har tatt sånn slankeoperasjonen. Hun ene gjorde det fordi hun ønsker å en dag bli gravid. Og da ville hun ha større sjanse for det etter å ha tatt en sånn opedrasjon... Men sosialt, jeg vet svært lite om dette temaet.. Ønsker deg all lykke til videre :) klem

Søtnos* skrev:
Jeg klarer ikke sette meg inn i den fæle opplevelsen du hadde sist, men skjønner godt at du trenger å snakke med noen. Håper virkelig du får en fantastisk opplevelse denne gangen.

Åsa80 skrev:
Å huff jeg forstår du har angst. Jeg kjenner ingen som har opplevd det samme som deg, men håper virkelig at du slipper å oppleve det denne gangen! Vet du noe om du har mindre risiko for å få svangerskapsforgiftningen etter du har tatt den slankeoperasjonen? Jeg kan ikke så mye om sånn, men jeg vet om et par jenter som har tatt sånn slankeoperasjonen. Hun ene gjorde det fordi hun ønsker å en dag bli gravid. Og da ville hun ha større sjanse for det etter å ha tatt en sånn opedrasjon... Men sosialt, jeg vet svært lite om dette temaet.. Ønsker deg all lykke til videre :) klem

. Men sosialt ??? DY Autocorrect :p

Back
Topp