Da er alt klart ;)

Bollemor

Elsker forumet
*MIA*
Da er fødebagen pakket, til både baby, mannen og meg. Overnattingsbager for barna er pakket og klart for bestemor som skal hente når fødsel starter. Går ut i permisjon i morgen, så da er det bare å sette seg ned å vente :)

Han må så veldig gjerne komme når som helst nå, selv om jeg prøver å si til meg selv at det faktisk kan gå fortsatt nesten 5 uker, om jeg går over :P

Fler som er klare?

Klar som et egg! Kan ikke komme på noe mere som MÅ kjøpes inn, ALT er vasket og sotert, leiligheten er reinere enn når vi flyttet inn, og bekkenet mitt løsere enn en 19åring på byn en lørdagskveld :P

Her er også alt klart for meg, babyen og storebror. Pappaen får ikke ut fingeren, men det får være hans problem tenker jeg :P

Terminen er om ei uke og har også maten klar til å ha med på føden. Jeg er gbp operert med laktoseinntolleranse, så sikrer meg med å ha med noe mat. Proteinshake, lavkarbobriks(ligger klart i fryseren), laktosefri yoghurt og frukt er kjøpt inn. Forrige gang var det så godt med honningmelon, så det står klart på benken. Får kjøpe mer om det blir spist opp :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her er ikke alt klart....
Eneste som er klart er vogna....
Under 2 uker til termin.
Skal pakke osv i morgen,
men det har jeg sagt i over 1 uke....

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Fortsatt ingenting som er klart.
Mangler fortsatt å kjøpe enkelte ting før ting kan tas frem :-)

Klar som et egg! Kan ikke komme på noe mere som MÅ kjøpes inn, ALT er vasket og sotert, leiligheten er reinere enn når vi flyttet inn, og bekkenet mitt løsere enn en 19åring på byn en lørdagskveld :p
Jeg har vært så sliten og sur i hele dag, men nå humret jeg høylytt :D haha

Mangler å pakke min egen bag, resten er klart :) får vell få ut fingern snart :)

Her er vogna helt klar, senga delvis klar(ikke lagt på sengetøy osv enda), å i kveld har jeg faktisk rydda og organisert stellebordet;).. Bruker fortsatt stellebordet til kommende storesøster, så delt opp og rydda så det ble plass til lillebror sine stellesaker og bleier der også:).. Skal ikke bruke det stellebordet så lenge til lillebror, da vi skal ha en annen løsning på stelleplass på det nye badet som blir pussa opp nå da, men greit å ha det klart:)..
Ellers er klær, håndklær osv vaska og lagt på plass, lekegrind montert, bilstol står klar, smokker, flasker&sterilisator står klart i skap på kjøkkenet (greit å ha det klart, itilfelle:))..
Sett over alt, og notert ned de få tingene det kan være greit å kjøpe inn, som vi enda ikke har fått somla oss til:p

Skal starte på de berømte baggene i morgen tenkte jeg.. En til kommende storesøster, og en til meg og bebis. Blir nok bare å legge bebis sine ting i en egen pose oppi min bag, for å slippe å drasse på så mye har jeg funnet ut:p.. Pappa'n får værsågod sørge for seg selv, han skal uansett ikke ligge på sykehuset etter fødsel, da vi begge syns det er minst like viktig at han er sammen med storesøster:)

Jeg er "bare" 36 uker nå da, å gikk 2 uker over sist, så kan jo være evigheter til vi får møte lille.. Men plutselig kan det jo skje også, så greit å være litt forbredt nå fremover kjenner jeg, spesielt da formen og bekkenet mitt er helt elendig, å bare blir værre og værre for hver dag nå:p

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Her er alt klart med unntak av at jeg trenger hjelp til å feste hengevugga i taket, og å montere hjulene på vogna riktig.
Fødebagen er klar, og samme med babybagen.
Det absolutt eneste som gjør at jeg tenker at han godt kan bli der inne litt til, er at Nav ikke har gitt meg penger enda. Så økonomisk er det ganske trangt nå. Det løser seg jo, men vil helst ha alt i boks før han blir født.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Kjempe klar! Har hatt permisjon i snart to uker ( ikke så veldig annerledes fra å være sykemeldt). Hær er alt klart! Sykehusbæg til meg og lillegutt (pappan vil ikke overnatte på sykehuset, så det får bli hans valg om han ombestemmer seg) er helt klart og står i gangen klare for å bare ta med seg. Senga er på plass og reid opp, vogna står klart og reid opp og alle klær i 50 og 56 er vasket og brettet i skoffer. Etter ultralyd i uke 32 fikk vi beskjed om at han vokste normalt, men han ble regnet til å bli ca 3 kg bare. (Både jeg og pappaen var ca 3 kg da vi ble født ca til termin, så sånn sett kan det stemme fint) har så ekstremt masse klær i 50, så håper jo han ikke vokser ut av det etter en uke :-) ellers har den kommende pappaen vært å kjøpt inn litt bleier, kluter og alt han kunne finne av babyprodukter i butikken, så hær i huset tror jeg ikke vi kommer til å savne noe :-) i tillegg testet han badekaret på stellekommoden i går.. Måtte jo se om dusj-slangen nådde helt bort :-) jeg håper veldig mye at fødselen starter rett over helga nå! Masse som skjer nå i helga for samboeren som jeg unner han å få være med på, så da håper jeg han kan kose seg, også tar vi fødselen over helga ;-) nei da.. Men hadde vært fint å kunne planlegge litt :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har demontert hele den brukte søskenvogna vi kjøpte i desember, så er bare å vaske alt i maskinen og montere sammen igjen. Bestilt inn regntrekk og myggnett til bagdelen der, og ellers må bare fødebagen pakkes. Utsetter det hele tiden, men med bare 5 min med bil til føden så er det noe jeg mangler så går det helt fint:)

Jeg er helt klar for at babisen kommer. Men ting er ikke klart her hjemme ;)
Sengen og stellebordet må settes sammen.
Ellers skal vi klare å ta imot en liten sjarmør ;)

Så og si alt klart til lillegutt her:) Er nødt til å flytte knappene på hentesettet fra kommende bestemor. Da hun hørte at blodtrykket mitt hadde gått opp, og at jordmor mistenkte svangerskapsforgiftning, tror jeg det gikk litt fort i svingene med påsyingen av knappene, så det må ordnes opp i :P Ellers er jeg usikker på om jeg skal få meg babynest eller ikke.. Sykehusbagen er pakket og klar, og kjøpte i dag inn cola, sjokolade, salt ritzkjeks og krydderost, som skal få stå urørt til det er på tide å dra til sykehuset :) Vet ikke hva som er greia med ost og kjeksen, men tror vel det kan være godt å ha hvis jeg blir kvalm og uvel.. Vi får se:) Ellers har jeg lyst å ha med frisk frukt, men det får vi ta som det kommer. Eneste tingen som jeg virkelig trenger å få ordnet er et garderobeskap. Vi har flyttet i ny leilighet, og nå er klærne spredt utover soverommet vårt, og det er ikke noe trivelig. Hadde vært veldig greit å fått det i orden før lillegutt kommer.. Og en skittentøyskurv til babyklærne :)

Noen som har tenkt å ha med babynestet på sykehuset? Gubben mente nemlig at det var en selvfølge at vi tok med... hadde ikke det i hus til de to andre så aner jo ikke om det er vanlig...

Back
Topp