Da drar jeg... (oppdatert)

Søster Jordbæret

Forumet er livet
til jordmor timen min... spent på hva hun kommer til å si og gjøre..!

Oppdatering kommer enten fra meg eller sladrevennen!
SKulle det skje noe med noen andre må dere ha masse lykke til!!

Lykke til!!! Og eg skal ta ein telefon til føden!

så spennende[:)] lykke til da!

Lykke til!! [:D]

Kjempe masse lykke til. Er spennende dette [:D]

masse masse lykke til[:D][:D]

lykke til jordbæret

Lykke til, da, jenter!!!
Nå blir det spennende å høre hvordan det går ....

Da er jeg tilbake!
Jordmora har strippa meg... og det var ikke noe godt.. men det kan jo få fortgang i sakene... og det merker jeg! "riene" er mer vonde og harde nå enn før besøket.. også har jeg blødd mer..

Hun kjente hodet til baby'n min, og den har en kvart runde igjen å snu seg til fødselen er helt igang! Babay'n reagerte ikke på at hun tok h*n på hodet! (høres så rart ut liksom....)

Ellers var alt bra! jeg fikk ikke ny time, for hun regna med at det ikke var noe vits i! men dersom (av en eller annen grunn) jeg ikke hadde født innen mandag, skulle jeg ringe henne!

Lilletrille; har du fått ringt? hva sa de?

Hva mener du med at jordmora strippa deg?
Riene dine er de akkurat som kynnere? og hvor på magen kjenner du de? Blir magen stram liksom?

Sorry mange spørsmål, er bare sååå nysgjerrig  [:D]

da er det nok bare tidsspørsmål før du får nurket ditt[:D][:D][:D]
håper det skjer noe iløpet av kvelden da, krysser fingrene for deg!

ORIGINAL: *Bekkizz22*

Hva mener du med at jordmora strippa deg?
Riene dine er de akkurat som kynnere? og hvor på magen kjenner du de? Blir magen stram liksom?

Sorry mange spørsmål, er bare sååå nysgjerrig  [:D]

Riene er som kynnere ja, bare mer harde og vondere. Magen blir helt hard (akkurratt som ved kynnere). og noen av riene føles nesten som "mageknip", litt sånn stikkende smerter. Et par av dem har vært så jeg måtte krølle meg sammen på gulvet... Jeg har hatt mye kynnere gjennom svangerskapet. OGså er disse mer regelmessige... har dem ca. hvert 10.minutt... og de varer vel i ca. 1 minutt eller 1/2 minutt.

Strippa meg= jordmora kjente med en finger på livmor-munnen for å sjekke hvor moden den er. Hun klarte da å stikke 1 finger inn, sånn at hun kjente hodet til baby. Rundt baby'ns hodet ligger nå musklene som skal vide seg ut sånn at baby'n kan komme seg ut, det var denne hun prøvde å løsne på. Det er den som er den "seigeste" når det gjelder å utvide seg for fødselen.... Livmora mi har flata seg ut og begynt å åpne seg, proppen er borte! MEn det kan fortsatt gå dager før det skjer noe mer... Men denne strippinga kan gjøre sånn at riene kommer litt sterkere! så jeg håper nå det skal skje her da!

Ble det litt klarere??

Ja ja, velkommen tilbake da [:)]
Må bare henge meg på Bekkizz22, hva er "strippe" for noe?

Så utrolig spennende. Du må holde oss oppdaterte. Krysser alt(bortsett fra beina) for at beibien din kommer snart:)

Sorry....
Svaret ditt kom likt som innlegget mitt med spørsmål.
Ser det jo nå.  SMILE

Å så det heter strippe det altså...[:)]

Da har jordmor gjort det på meg også, for over en uke siden.
Da kjente hun hode til babyen min og vannblæra som stakk "litt" ut av livmormunn.
Hadde ca tre cm åpning jeg da, men nå har det gått mange dager og ingenting har skjedd SNUFS ennå.
Slimproppen er også borte.
I natt trodde jeg det skulle bære iveien att, hadde sterke kynnere og smerter i ryggen og bekkenet, det varte i ca ett min eller litt mindre, og kom att med ca 10 til 15 min mellomrom.
Men jeg er fortsatt ikke i fødsel......jeg vil jeg vil, men får det ikke til...

Hehe, ja takk Jordbæret! [:D] klarere kunne det ikke blitt... Skjønner nå at jeg burde gått til jordmor også i tillegg til lege.. Sukk. Er jo helt blank på disse greiene her! Høres helt villt ut at hun kunne kjenne hodet til babyen da.. ! [:D]

Back
Topp