Da blir det pute-barn her

Hummingbird

Elsker forumet
Vi var på ultralyd i går og jenta vår må antakeligvis gå med pute i 2-3 mnd. Gruer meg litt, men forstår jo det at hun må ha det. Og det viktigste er tross alt at hun blir bra igjen.

Noen her som har hatt pute-barn? Lurer litt på hvor lang tid det tar før man får puta og hvordan det evt. er med bilstol osv? Må vi kjøpe nytt eller går det fint med maxi-cosi bilstolen? Vet dere om det funker å bruke bæretøy på henne når hun må ha pute, eller må jeg bare glemme det?

Takk for svar på forhånd emoticon

Betyr det at hun har hoftedysplasi? Er litt spent selv siden jeg selv hadde det og lå i gips i seks måneder.

Ja, hun har det. Men siden det ikke er noen i verken min eller samboeres familie som har hatt det, så kommer det mest sannsynligvis fra at hun ble tatt med keisersnitt - og det gjør at det er ekstra ergelig.

Så leit å høre! Har ikke noe erfaring med dette, men har bare lyst til å sende deg en klem! 

Fly skrev:
Så leit å høre! Har ikke noe erfaring med dette, men har bare lyst til å sende deg en klem! 

Kian gutten min på 2 år var putebarn... ;)

Vet hvor tøft og fælt dette  kan være for mamma hjerte...ikke gøy...Men absolutt best....Han brukte puta i 4 mnd...Fra vi dro fra sykehuset til han var 4 mnd...

Følte jeg mista hele baby tiden...Men brukte MYYYE bæresjal, da trenger dem ikke ha på seg puta...Var og vanskelig med klær og vogn og bilstol... Ble mest strømpebukse i stor str og bomuls bukser....

I bilstolen dreit jeg i puta vogn brukte jeg skjeldent...Ble så trangt for beina hans...

Er du på facebook så er det en side der som heter putekrierene....Kjempe mange flotte damer der som kan gi deg mange gode råd og tips der ;)

Masse lykke til ;)

Hope4 med ny spire skrev:
Kian gutten min på 2 år var putebarn... ;)

Vet hvor tøft og fælt dette  kan være for mamma hjerte...ikke gøy...Men absolutt best....Han brukte puta i 4 mnd...Fra vi dro fra sykehuset til han var 4 mnd...

Følte jeg mista hele baby tiden...Men brukte MYYYE bæresjal, da trenger dem ikke ha på seg puta...Var og vanskelig med klær og vogn og bilstol... Ble mest strømpebukse i stor str og bomuls bukser....

I bilstolen dreit jeg i puta vogn brukte jeg skjeldent...Ble så trangt for beina hans...

Er du på facebook så er det en side der som heter putekrierene....Kjempe mange flotte damer der som kan gi deg mange gode råd og tips der ;)

Masse lykke til ;)

Takk for svar. Hvor mange timer i døgnet måtte han bruke pute? Og vet du hvor stor sannsynlighet det er for at de må bruke skinne eller gips etter pute-behandlingen?

Er gutten din helt bra nå?

Han måtte bruke puta 23 timer i døgnet, denne ene timen til overs skulle gå til alle bleieskift... :/

Kjangsen for skinne rog gips ved tidlig pute behandling er liten...

Ja han er helt fin...Brukte ganske lang tid med grov motorikken sin...som krabbe, sitte og og gå...Men hundre prosent normal idag ;) 

Men det er tunge tider....

(grunnen til at jeg brukte strømpebukse var for at han ikke skulle få¨gnagesår ved kneskålene av puta) Og han er født i april så blir samme årstid du skal bruke puta på)

Hei søte deg!
Dette var kjedelig å høre. Makan til uflaks på dere--. Godt lille Luna er verdens nydeligste lille prinsesse. Har desverre ingen erfaring eller kunnskap så håper du får noen gode svar her.

Klem fra vårs!

Det var leit å høre at hun har fått hd, men takk og lov at de oppdaget det såpass tidlig at det holder med pute. Antakelig er det det eneste du trenger av behandling også, så ikke bekymre deg:-)
Alma var putebarn, ble oppdaget på legevisitten rett etter fødselen. Gikk med puta i tre måneder, oppfølging med røntgen og ul jevnlig etterpå og ble erklært 100% normal i hoftene igjen for tre måneder siden. (Ingen annen behandling enn puta var nødvendig)

Vi hadde ingen problemer med bilstol (Emmaljunga setet), vi bare la en baby-hodepute under ryggen hennes for å støtte opp ved overgangen mellom pute og rygg.
Vogn var heller ikke noe problem, selv om det begynte å bli trangt på slutten. Av klær brukte vi strømpebukser og joggebukser i store størrelser som regel. Og ofte trakk vi en stor kjole over hele jenta og pute og "glemte" at den var der:-)

Puta satt på døgnet rundt, unntatt ved bleieskift og bading. Av og til snek jeg meg til et par minutter i senga med tulla på brystet bare for å henne helt inntil. Utrolig deilige øyeblikk!!

Det er tungt innimellom, men bare tenk på at det er kort tid det står på i det lange løp og alternativet med skinne eller gips er mye værre.

Dere finner deres måte å deale med puta på i hverdagen, går så bra atte!! Lurer du på noe er det bare å spørre. God klem!!!

Tusen takk jenter! De gode og oppmuntrende ordene hjelper veldig! :)

Back
Topp