Da blir det keisersnitt

Svaneprinsessen

Snart sommermamma
Var på samtale på sykehuset i går og ble anbefalt ks pga den stygge rifter jeg fikk under sist fødsel.

Fikk datoen allerede, hele 15 dager før termin. Var litt deilig å bli flyttet så mye frem. Flere som skal ha ks her inne?

Så deilig å være ferdig med samtalen! :) Deilig å ha fått en eksakt dato. Da blir ting liksom litt mer virkelig :) Jeg har samtale 25 Mai og kjenner jeg gruer meg litt. Selvom alle hele veien har sagt at det ikke kommer til å bli noe problem med keisersnitt, så er så typisk meg å møte en kverulant av en lege:P Kan jeg spørre om hva slags grad av rift du fikk? Og om du hadde noen plager i etterkant?

Jeg fikk en grad 4, revnet alt m.a.o. Og hadde mye plager i lang tid etterpå. Kjenner at jeg fortsatt ikke er 100% nå snart 5år etter. Så håper jeg slipper å utsette meg for det igjen!

Snartmammatil2: Jeg fikk grad 3c, altså stadiet før deg. Jeg tror ikke det blir noe problem for deg å få ks. De var veldig opptatt av om jeg har hatt plager i ettertid, og om du har hatt det tipper jeg at de anbefaler ks som hos meg:happy:

Hvilket sykehus tilhører du? St Olavs her.

Snartmammatil2: Jeg fikk grad 3c, altså stadiet før deg. Jeg tror ikke det blir noe problem for deg å få ks. De var veldig opptatt av om jeg har hatt plager i ettertid, og om du har hatt det tipper jeg at de anbefaler ks som hos meg:happy:

Hvilket sykehus tilhører du? St Olavs her.
Åå, takk for trøstende ord :) Det er ikke det at jeg absolutt IKKE vil føde vaginalt igjen, men mtp. at det er større sjanse for at jeg kan få like store skader igjen, frister det veldig lite altså :P

Jeg hører til Kalnes :-)

Ja, det forstår jeg godt. Jeg er også redd for å føde vaginalt etter sist opplevelse. Ganske traumatisk å bli kjørt til operasjon med store blødninger. Masse lykke til på samtalen, og oppdater meg hvordan det gikk:)

Da får du sikkert keisersnitt tidlig i august da FirstTimer. Jeg har termin 17.august og ble satt opp til keisersnitt 2. august:)

Er dere nervøse før ks? Jeg er ikke spesielt nervøs, men litt spent på hvor vondt det blir i ettertid:)

Jeg er veldig nervøs for ks! Vaginalt har man i hvertfall _litt_ kontroll, ved ks ligger alt i hendene på andre. Men nå gikk jo ikke akkurat vaginal fødsel bra heller, så prøver å tenke at det *bankibordet* ikke kan bli verre enn sist :p

Er jo en operasjon, så jeg er lettere nervøs. Men, nå har legen på sykehuset skrevet inn ønskene mine om sen avnavling (om alt går som det skal) og at hun skal legges på brystet mitt rett etter. Er ikke så mye annet en får lov å styre :o Er litt greit når en får en dato å forholde seg til da :p

Back
Topp