Da blir det keisersnitt

MorIHuset

Flørter med forumet
For noen uker...
Lilletrollet har vært fornuftig og satt seg på rompa allerede i uke 30.Vil vel ikke ligge på hodet så lenge :p
nå har jeg prøvd kinesisk akupunktur og noe de kaller moxasigarer uten hell. var tirsdag inne til snuforsøk som var mislykket. var forresten ikke noe vondt. kun litt ubehag av medisinene som roer livmoren.
hadde innstilt meg på setefødsel for noen operasjon vil jeg ikke ha, men jammen ringer de ikke idag og forteller at bekkenet er for lite.
så nå sitter jeg her og er sjelven og glad på samme tid. blir jo spennende å få dato. har termin 14. mai så da har vi vel bare ei god uke igjen alene. nervepirrende.
hvis noen har gode erfaringer fra keisersnitt så del de med meg. kjenner jeg er sånn passelig nervøs :)

Dette går så fint :):)
Jeg har keisersnitt med minstemann og skal ha det nå også.'
Etter 2 ganske tøffe vaginale fødsler var jeg positivt overrasket over keisersnittet, formen var ganske så god etterpå. Var oppe og gikk med en gang bedøvelsen (spinalen) gikk ut. Det er jo selvfølgelig en operasjon og en påkjenning for kroppen, men du vil få samtale med gynokolog, anestesilege og jordmor i forkant av snittet. Der vil de fortelle deg hvordan det hele forløper seg. Jeg skal ha KS nå 7.mai og samtalen er satt opp fredag 4.mai - jeg gleeeeder meg.
MASSE lykke til - er ganske forveten, så gi beskjed når du har fått dato for KS :):)

oi, men kjekt å vite på forhånd da så du slipper haste ks! jeg har bare erfaring med haste ks så skal ikke fortelle deg om det, men vet at de med planlagt ks er ganske positive :) 

Oi, oi så spennede! :-) Jeg har skrekken for skalpeller og operasjoner selv, så jeg forstår godt at du er skjelven. Når det er sagt har jeg flere venninder som har tatt planlagt keisersnitt, også flere ganger og de har ikke noe negativt å si om det. Så det går nok veldig bra skal du se. :-)
Hastekeisersnitt derimot har jeg hørt at gjerne er en helt annen opplevelse.

Da krysser jeg fingrene for at h*n holder seg inne til datoen så jeg slipper hasteks iallefall =)
hvis du har ks 7.mai kan det jo hende vi får samme dato. de sa ca en uke før termin og det er jo spot on. skal du inn på sus? =)

Krysser fingrene for deg:):)
Ja jeg skal inn på sus :) Du og??

Ble hastekeisersnitt på meg sist..Ble veldig syk og da ente det med det. Selve keisersnittet var veldig greit, og for å være ærlig hadde jeg sagt ja om jeg fikk tilbud om planlagt keisersnitt nå! De sier at planlagt keisersnitt er en fin opplevelse :)

jepp. d blir sus her og=) hvem vet... kansje vi sees :)
hva med fødebaggen da? ville dere forandret på noe? tips til keisersnittvennlige klær?! =)

Det går sikkert kjempefint! Ønsker deg masse lykke til!!!

Susie.85 skrev:
hva med fødebaggen da? ville dere forandret på noe? tips til keisersnittvennlige klær?! =)

Ja tenk om vi sees :):)
Jeg anbefaler bukser som ikke strammer for mye...noen som kanskje er litt høye i livet - kan være litt sår og øm rundt skuret. Jeg har kjøpt noen på H&M i sportsavdelingen...kjempe gode, har pakket med meg disse + jeg var på apoteket å kjøpte en haug med nettingtruser. Disse er gode til å bruke både på sykehuset og ei lita stond etter på :):)

Susie.85 skrev:

løse klær, bukser og truser som sitter høyt i livet :) 

går sikekrt bra, nå har du tid til å forberede deg litt og!
har du fått dato?

Jeg fikk tips om gravidtruser som går opp på magen, og det var lurt.. alle andre truser/hipster/boxere gnagde og gjorde såret ømt

Perfekt=) Da har jeg jo litt å holde på med mens jeg venter. må jo handle inn litt nye klær. takk for gode tips=)

har enda ikke fått dato men regner med brevet er på vei i posten =) håper håper det kommer imorgen. er jo ikke så veldig mange dager igjen nå =)

Å så spennende!

Her er jeg i nesten samme situasjon. Jeg skal også ha planlagt keisersnitt 3. mai pga den ene av tvillingene hadde snudd seg i seteleie og mine bekkenmål var for små. Jeg fikk litt panikk med en gang, men nå har jeg fått masse info av både jordmor og jeg var i går på info.møte på sykehuset og det hjalp veldig. Nå vet jeg litt mer hva jeg går til, selv om man jo selvsagt aldri vet helt :)

Kjekt å lese her om tips til klær også, noterte meg noen av disse jeg :)

regnbuens farger skrev:
Å så spennende!

Her er jeg i nesten samme situasjon. Jeg skal også ha planlagt keisersnitt 3. mai pga den ene av tvillingene hadde snudd seg i seteleie og mine bekkenmål var for små. Jeg fikk litt panikk med en gang, men nå har jeg fått masse info av både jordmor og jeg var i går på info.møte på sykehuset og det hjalp veldig. Nå vet jeg litt mer hva jeg går til, selv om man jo selvsagt aldri vet helt :)

Kjekt å lese her om tips til klær også, noterte meg noen av disse jeg :)

OI - det er jo bare 6 dager til :) Såå spennende:) LYKKE TIL - ikke glem å holde oss oppdatert...hehehe :):)

Jeg fikk ei jente i uke 32+6, for tre uker siden. Det ble da keisersnitt pga. svangerskapsforgiftning. Selve keisersnittet syns jeg var en positiv opplevelse, det er bare rart å kjenne at noen "roter" inni deg uten at det gjør vondt! ;) Ettersom hun min var prematur, så ble hun båret en kjapp tur bort til meg, før hun ble tatt med ut. Dette er sikkert annerledes for de barna som er fullbårne :) Tida etter keisersnittet ble litt spesiell for meg, da jeg fikk både brystbetennelse og blodforgiftning, men når det gjaldt selve såret, så var dette ømt i to ukers tid hos meg. Et tips er å rulle sammen et håndkle, slik at du har å presse mot såret når du må på do etter hvert (og gjøre noe anna enn bare å tisse..), eller hvis du må hoste/nyse. Dette hjelper veldig! Ellers så sanket jeg truser på sykehuset, for de hadde noen som gikk helt opp på magen og over såret. (Truser som gnisser mot såret vil du IKKE ha :P) Ellers så må man bare ta tida til hjelp og innse at man har vært igjennom en stor operasjon, det blir bedre dag for dag ;) Nå er det tre uker siden for min del, såret gjør ikke vondt mer (selv om jeg nyser), men magen er litt øm. Det kan jeg fint leve med ;) Lykke til!! Gled deg, det er ikke skummelt :D

Back
Topp