Da blir det IVF på oss...

*Maimamma*

Glad i forumet
Vært hos legen idag, og mannen har fått påvist dårlig sædkvalitet på to sperm-tester nå... De har så dårlig mobilitet tror jeg det var, og så var det færre levende celler enn det skulle være. Så nå går det mot IVF for oss. Vi er heldige og kan trolig begynne allerede i løpet av april/ mai måned. I første omgang skal jeg se an syklusen min, og så skal vi tilbake til legen etter at jeg har fått neste TR. Er litt skjelven...
 
Dette går så bra så, det er værst i begynnelsen av utredinga, men man venner seg til det mest utrolige. Snakker mer med deg i det andre forumet hvor vi snakker om assistert befruktning.
Lykke til  videre[:)]
 
ORIGINAL: Auliana

Så bra at dere får hjelp! Lykke til med IVF. Håper spiren sitter før sommeren! [:)]
 
ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: Auliana

Så bra at dere får hjelp! Lykke til med IVF. Håper spiren sitter før sommeren! [:)]

 
ORIGINAL: Bringebær

ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: Auliana

Så bra at dere får hjelp! Lykke til med IVF. Håper spiren sitter før sommeren! [:)]



 
må bare spørre, hva er ivf?
 
 
IVF står for Invitrofertilisering, og er en type assistert befruktning. Det foregår omtrent slik ifølge BV:

"Ved assistert befruktning er det nødvendig med en nøye planlagt eggløsning. Kvinnen starter med en hormonkur for å ”slå ut” egen hormonproduksjon, før man setter i gang med en ”kontrollert stimulering” av eggstokkene. Nå skal det modnes egg. Eggposenes antall og størrelse er viktig. De følges med ultralyd. Når eggposene er blitt 18–20 mm store, settes en eggløsningssprøyte. Etter ca. 36 timer hentes eggene ut. Det skjer med en kanyle som via skjeden stikkes inn i eggstokkene under ultralyd.

Mannen leverer en fersk sædprøve og befruktning skjer på laboratorium i et varmeskap.

Etter ca. to dager når befruktning er påvist, settes de befruktede eggene tilbake i livmoren. Det settes det inn maksium to egg. Hormonet progesteron kan gis til kvinnen for å få egget til å feste seg i livmorslimhinnen.

Ca. 25–30 % blir til slutt gravide etter assistert befruktning. Sjansene er noe mindre hos kvinner etter fylte 35 år. De offentlige klinikkene har vanligvis en grense på maksimum tre forsøk per par. Ved IVF er det ikke tillatt med egg- eller sæddonasjon i Norge. Ved IVF er det økt forekomst av flerlingegraviditeter."
 
ORIGINAL: Novembergull

ORIGINAL: Bringebær

ORIGINAL: *Høna*

ORIGINAL: Auliana

Så bra at dere får hjelp! Lykke til med IVF. Håper spiren sitter før sommeren! [:)]




må bare spørre, hva er ivf?



Er ikke det prøverør?[8|][:)]
 
Jo, jeg tror det er to ord som betyr det samme. Burde sikkert vite det sikkert siden jeg skal gjøre IVF, men alt er litt nytt for meg enda....
 
ORIGINAL: Silje1982

Så bra at dere får hjelp[:)] Da sitter snart spiren for deg også[:)]
 
ORIGINAL: 28

Jo, jeg tror det er to ord som betyr det samme. Burde sikkert vite det sikkert siden jeg skal gjøre IVF, men alt er litt nytt for meg enda....


Det er klart[:)][:)] Masse lykke til!!! Blir spennende å følge med.
 
Er nok litt tungt for deg  i dag etter denne nyheten men sikkert på en måte gla og nå som dere skal få hjelp.
 
Tenk til sommeren er muligheten kjempe stor for at du har en liten spire i magen.
Lykke til
 
Klem
 
ORIGINAL: Silje1982

Så bra at dere får hjelp[:)] Da sitter snart spiren for deg også[:)]

 
Alltid kjekt å kunne få litt hjelp !!!
 
ORIGINAL: Auliana

Så bra at dere får hjelp! Lykke til med IVF. Håper spiren sitter før sommeren! [:)]
 
ORIGINAL: Auliana

Så bra at dere får hjelp! Lykke til med IVF. Håper spiren sitter før sommeren! [:)]
 
Back
Topp