Da blir det ikke julibaby alikevel...

*Utålmodig*

Forumet er livet
Overlegen i dag ville helst forløse ved planlagt keisersnitt..... Så om ikke junior vil ut før, kommer han helt i slutten av juni istede.... Ble helt satt ut jeg..... Og har begynt å grue meg som f---! Bebis har ikke blitt større ift forrige vekstestimering og han har det fint der inne han der han snuser og koser med navlestrengen. Ligger skrått i seteleie da men....

Noen andre som blir anbefalt planlagt keisersnitt uten at de egentlig ønsker det selv???

Jeg gjør selvfølgelig det de mener er tryggest både for meg og den lille altså! Ble bare "litt" satt ut!
 
Åj! Hvor langt er du i slutten av juni da? Skjønner at det kan komme litt brått på! Tror nok jeg ville blitt litt satt ut selv..
 
Jeg ble forberedt på ks da jeg skulle ha jenta mi.
Utfordringen der var at hun snudde seg hele tiden -hadde veldig god plass. Så gikk vannet allerede i uke 34, og da fikk jeg ikke lov til å føde normalt siden hun lå i seteleie.
Selv om jeg var forberedt på at det kunne skje, og det var den beste løsningen da, var jeg veldig skuffet og følte meg snytt for hele fødselen. Det tok lang tid før jeg kom til hektene igjen også.

Ligger han på tvers, så er det vanskelig å komme seg ut fødekanalen.

Det går bra! Du må prøve å øve deg på å tenke positivt, noen ganger går det ikke alltid som man planlegger.
 
Overlegen i dag ville helst forløse ved planlagt keisersnitt..... Så om ikke junior vil ut før, kommer han helt i slutten av juni istede.... Ble helt satt ut jeg..... Og har begynt å grue meg som f---! Bebis har ikke blitt større ift forrige vekstestimering og han har det fint der inne han der han snuser og koser med navlestrengen. Ligger skrått i seteleie da men....

Noen andre som blir anbefalt planlagt keisersnitt uten at de egentlig ønsker det selv???

Jeg gjør selvfølgelig det de mener er tryggest både for meg og den lille altså! Ble bare "litt" satt ut!

Jeg forstår deg veldig godt. Jeg fikk høre flere ganger fra ulike jordmødre på sykehuset at det garantert ble ks pga komplikasjoner under forrige fødsel, noe jeg overhodet ikke ønsket. Var til kontroll hos lege og begynte neste å gråte før jeg var inne fordi jeg var redd for hva legen skulle si. Heldigvis fikk jeg beskjed om at det ikke blir ks på meg pga noen andre komplikasjoner under forrige fødsel. Men jeg kjente veldig på følelsen av å bli snytt. Jeg vet at ks fortsatt er en reell mulighet, men det jeg tenker er: jeg driter faktisk i hva jeg ønsker så lenge det er det beste for babyen. Prøv å se på det positive, du vet garantert når babyen senest kommer, det blir ikke katastrofe snitt i narkose, partner får garantert være der, du får se babyen med en gang og de gjør dette for å redde livet til dere begge to.

Be om å få snakke med en jordmor på sykehuset ang dette. Jeg ønsket ikke ks på grunn av hendelser i barndommen og fordi det skremmer vannet av meg at noen andre skal ta over kontrollen over kroppen min. Under en vanlig fødsel er det jo faktisk min kropp som styrer showet og derfor er det jeg som har "kontrollen".

Lykke til og prøve å få pratet med partner, jordmor, naboen, mammaen din eller noen andre omm dette da er det mye lettere å takle.
 
Åj! Hvor langt er du i slutten av juni da? Skjønner at det kan komme litt brått på! Tror nok jeg ville blitt litt satt ut selv..

Er vel uke 38+ da..... Sært å ha dato.....

Har hatt to risikofødsler før, en med hastekeisersnitt. Det i kombinasjon med svangerskapsdiabetes og det faktum at jeg definitivt ikke skal ha flere barn gjør at han anbefaler keisersnitt.... Forrige time var det en annen lege, og han holdt en knapp på "vanlig" fødsel så lenge babyen ikke ble for stor..... Kjenner jeg ikke er klar for nytt keisersnitt selv om det er noe annet når det er planlagt.
 
Jeg skal også ha keisersnitt etter komplikasjoner sist fødsel.
Hadde også keisersnitt med nr 1.
Planlagt ks går veldig bra.
 
Uff, så kjipt. Jeg har ingen erfaring overhodet, men har tenkt litt gjennom sånne scenarier, og funnet ut at jeg skal være åpen for det de anbefaler. Men har jo ingen dårlige opplevelser fra før, bare usikkerhet og engstelse fordi alt er nytt.

Håper du rekker å bli vant til tanken innen det skjer, det er vel noen uker igjen.
 
Ingen erfaring selv, men har to venninner som måtte ha planlagt keisersnitt og begge var superduper fornøyd med det :) man kommer seg igjen på en helt annen måte når det er planlagt og vevet og magemusklene er rolig og avslappede, fremfor utkjørte slitne muskler og vev som ved et hastekeisersnitt ved 8-10cm liksom... Det kommer nok til å gå fint skal du se :)
 
Jeg hadde vanlig fødsel sist... helt uten smertelindring da klinikken ikke hadde tilbud om dette. Det gikk helt fint det.
Denne gangen blir det keisesnitt uansett. Ingen vei utenom bokstavlig talt da morkake er totalt forliggende.
 
Back
Topp