Da ble jeg visst sykemeldt..

RAB

Glad i forumet
Ja..kom på jobb i dag og skulle jo gå som en ekstra..oppå annet personal...men slik blir det jo ikke i praksis...så nå fikk jeg litt nok egentlig. Dro til legen og fikk time med en gang når jeg forklarte hva det gjaldt(!) og da er jeg sykemeldt til NAV får ut fingern og bevilger meg svangerskapspenger. Spent på hva sjefen sier i morgen... Jeg har dårlig samvittighet av alle ting...til og med nå liksom... gir opp megselv altså!!

-----------------------------------------------------------------------------------------

Ja...fikk melding av sjefen at jeg måtte komme å signere sykemeldingen i dag..noe jeg syntes var rart fordi jeg mente bestemt at jeg hadde signert...når jeg kom (tar meg 40 minutter en vei å kjøre) hadde jeg signert, men glemt å krysse av i noen av rubrikkene nederst der... Syntest det var noe tungvindt å¨måtte kjøre en ekstra tur bare for det liksom...

Og så beklaget hun at vi ikke hadde hatt tid til å prate, noe jeg forstår da det er nok av personalsaker å ta tak i der.. I det jeg skulle gå begynte hun å snakke om at jeg kunne ta med ungdommene på aktiviteter osv etterhvert..?? WTF??!! Blir heeelt oppgitt og ikke minst stresset av dette jeg!! Den ene gangen sier hun at tilrettelegging ikke er mulig...så vil hun ha meg der fordi de tross alt betaler lønnen min...så viser det seg at det ikke er så lett å være gravid på jobben der, noe hun sier at hun forstår...jeg har sagt at jeg er stresset på jobben... Nei...vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre... Føler at jeg overdramatiserer..men så er jeg jo redd!! Vanskelig dette her altså... :-S Nå er jeg spent på hva som skjer med dette Nav greiene...om jeg får 100% svangerskapspenger...eller om det blir en prosent eller no?? Vil virkelig ikke være der jeg...ikke nå slik det er nå i allefall... Og hvorfor krysset sjefen av for tilrettelegging ikke mulig..?? Hvis hun vil ha meg der? FORVIRRET.COM

Hadde ikke fått med meg hva som var historien til dette innlegget men nå har jeg sporet det og lest det. Jeg skjønner godt at du gikk til legen din nå, for dette er ikke å ta vare på sine ansatte eller tilrettelegge på noen som helst måte. Ser for meg utagerende ungdommer med deg alene på jobb også.. IKKE bra. Ser selvfølgelig din dårlige samvittighet også men nå er det viktig å tenke på deg og den lille. Dette er tross alt bare for en periode. :)

Den dårlige samvittigheta di kan du sende rett til sjefen din!!!!

Hvor dårlig samvittighet hadde jobben hatt om noe hadde skjedd med deg? Er også sånn som får dårlig samvittighet fort, men nå er det viktig å tenke på babyen og på deg selv, jobben får klare seg selv! Bruk heller tiden på å slappe av og glede deg til babyen kommer!

Så bra! Nå skal du bare sette deg godt tilrette og konsentrere deg om det som er viktig nå, ruge på en ny verdensborger. Det er ingen liten jobb, så ikke kast bort energien din på å ha dårlig samvittighet for jobben din. Sleng beina på bordet, finn fram strikkepinner og day-time-tv og nyt tiden med spark og bevegelser fra den lille =)

Tror jeg skal snakke med NAV i morgen... igjen :-S

Håper du får svar fort fra NAV

Hjelpe meg, altså! Nå må sjefen din være så snill å roe ned... Stakkars deg!
Hvis jordmor eller lege har bestemt at du skal ha svangerskapspenger, så skal du det. NAV eller sjefen eller kokken eller bussjåføren kan ikke gjøre noe som helst fra eller til på den avgjørelsen! Og så lenge du har den jobben du har, med stress, fare for utagering hos de du jobber med, fysisk tungt og så videre, så kan jeg ikke forstå at jordmor/lege skal ha foreslått at du skal ha graderte svangerskapspenger. 

Klem!

Back
Topp