Da ble det ost i helgen

Lollipop95

Betatt av forumet
Selvfølgelig når jeg er gravid har jeg alltid lyst på det man ikke skal spise. Spesielt nå når vi på jobben har helt rå på ost. Favoritten er brie, noe som alle sier st du ikke kan spise pga upasteurisert melk. Lykken ble stor når jeg leser at alle tine sine oster blir laget med pasteurisert melk. Da kan jeg kose meg uten dårlig samvittighet i helgen gitt :woot:

Selvfølgelig når jeg er gravid har jeg alltid lyst på det man ikke skal spise. Spesielt nå når vi på jobben har helt rå på ost. Favoritten er brie, noe som alle sier st du ikke kan spise pga upasteurisert melk. Lykken ble stor når jeg leser at alle tine sine oster blir laget med pasteurisert melk. Da kan jeg kose meg uten dårlig samvittighet i helgen gitt :woot:
Elsker ost selv, og vil bare minne deg på at du ikke kan spise blå og hvite muggoster selv om de er laget med pasteurisert melk. (Ellers går oster med pasteurisert melk flott) :)

Fra Tine sine nettsider:
"Det har imidlertid blitt påvist listeria i myke og halvmyke oster - som for eksempel Brie og Camembert - og i muggoster som Gorgonzola, selv om disse er laget av pasteurisert melk. Listeria forekommer svært sjelden i disse ostene, men vil du være helt trygg, så unngå dem under svangerskapet."

Elsker Brie selv, men holder meg unna i svangerskapet.

Appropo ost, parmesan er trygt eller?
Er vel de myke man bør styre unna?

Back
Topp