Da ble det mobil i huset

bondekone

Forumet er livet
Ja da ble det til noe vi egenlig ikke hadde tenkt til før gutten bikket 10 år. Men siden gutten nå kommer hjem før meg innimellom og noen ganger er han hjemme når jeg handler ble det bestemt at vi fikk ordne en mobil som skulle ligge hjemme slik at gutten kan nå oss som foreldre, besteforeldre eller tanta og onkelen sin.
Tlf ska kun ligge her hjemme han ska ikke ha den med seg. Det ska være en trygghet slik at vi kan nå ham når det er noe og at han kan nå oss for å si i fra at han er hjemme.
 
Vi har også mobil til han. Kjøpte et kontantkort for over ett år siden, men det var mest fordi jeg ville ha tråløs familie og sambo har bedriftsab. så måtte ha et nr til.

vi har latt han bruke den noen ganger i helgene bare. Når han er på besøk hos venner og sykler rundt i tilfelle han vil hjem når vi er ute å handler. Men det er ikke så mye. Han er ikke så interessert egentlig, og det er like greit.
Men jeg har gått inn på nett å lagt på alle sperringer som går an og siden det er kontantkort er det ikke mye penger på kortet og i adresseboka er det bare våre nummer og siden det er tråløs familie så ringer han jo gratis til oss også.
Jeg kjøpte ikke egen telefon, men har brukt en gammel en som jeg har liggende. Den fungerer kjempefint så lenge.
Men som  jeg hører av venner så skal de ha Iphone og slike telefoner når de er 10 år... så interessen øker vel fort tror jeg.
 


Mikke skrev:
Vi har også mobil til han. Kjøpte et kontantkort for over ett år siden, men det var mest fordi jeg ville ha tråløs familie og sambo har bedriftsab. så måtte ha et nr til.

vi har latt han bruke den noen ganger i helgene bare. Når han er på besøk hos venner og sykler rundt i tilfelle han vil hjem når vi er ute å handler. Men det er ikke så mye. Han er ikke så interessert egentlig, og det er like greit.
Men jeg har gått inn på nett å lagt på alle sperringer som går an og siden det er kontantkort er det ikke mye penger på kortet og i adresseboka er det bare våre nummer og siden det er tråløs familie så ringer han jo gratis til oss også.
Jeg kjøpte ikke egen telefon, men har brukt en gammel en som jeg har liggende. Den fungerer kjempefint så lenge.
Men som  jeg hører av venner så skal de ha Iphone og slike telefoner når de er 10 år... så interessen øker vel fort tror jeg.

Er i tenke boksen selv ang mobil tlf-her har vi ikke det store behovet for det enda,da han for det meste er i min synsrekke :) MEN de gangene han sykler seg en tur litt lengre unna(stort bolig område) så tenkte jeg det kan være kjekt for han også,for han bruker en god del tid på å komme varsle meg hvor/hvem han drar til osv,men da skal den KUN brukes de gangene.. men det blir nok ikke før 2 klasse tidligst :) Storebror på 11 fikk sin første tlf da han var 9 år :) 
 
Snuppa her har hatt tlf i snart ett år. Hun bruker den ikke mye, men hender hun ringer bestefar eller oss en gang i blandt. Telefonen ligger alltid hjemme, bortsett fra hvis hun er på overnattingsbesøk. 
 
Back
Topp