Da ble det kanskje min tur :-)

lecel

Flørter med forumet
Da flytter jeg inn hit. Har ført dagbok nå siden vi startet ivf behandlingen, og er uke 5+2 idag. Har ikke hatt spesielt med murringet og ingen spotting eller blødning, så regner med at jeg da er gravid;-) hadde et veldig sterkt og tydelig kryss på test rugedag 17, så frem til ul i uke 7 så må jeg bare holde motet oppe :-D og satse på at alt er som det skal:-)

Gratulerer så mye, og lykke til! :Heartpink

Er det første IVF-forsøket forresten? Hvilken klinikk hører du til? Jeg har også testet positivt og venter på tidlig ul 4.11. Jeg er nå (etter mine beregninger) 8+7. Jeg er på Ullevål. :)

Da har vi kommet like langt ;) Er selv 5+2 i dag :D
Har du satt inn mange egg? Fått UL time?

Jeg er på st.olavs i Trondheim. Ja, dette er vårt første forsøk. Samboer har en sønn fra før, så dette blir mitt første og hans andre barn :-) Jeg har fått time for første ul 17/11. Føler det er en evighet til, men tia vil vel gå fort :-)

Jeg er idag på rd 22, og har idag hatt litt sånn ubehag på venstre side. Jeg har skikkelig nervepirrende følelse på at dette er svangerskap utenfor livmor:-( Siden jeg har hatt det på høyre side tidligere. Har hatt litt vondt når jeg tisser noen dager nå, og slik var det også sist. Jeg vet at sjansene for at en exu skal skje flere ganger er veldig sjelden, og at det skal litt til for at egget skal forlate livmor for så å feste seg en annen plass. Men jeg må innrømme at jeg frykter det nå.
Innerst inne vil jeg ikke tro det, men plutselig idag slo tanken meg.

Jeg bare håper at dette ikke er skjedd og at egget er i livmor og vokser seg stort og fint ;-)

Har ikke hatt blødninger eller noe som helst spotting siden egguttaket, så får krysse fingrene for at alt er i skjønneste orden.
Jeg blir litt tulette av denne spekuleringen :-)

Igår var jeg en tur hos legen. Jeg har hatt litt vondt når jeg tisset og tenkte at det mulig er en begynnende uvi. Urinprøven var egentlig fin, men hun ga meg medisiner for uvi sim jeg skal ta i 3 dager. Allerede 2 dotur idag så klarte jeg å tisse normalt. Prøven min ble sendt til dyrking og jeg blir oppringt om det skulle være noe.

Idag da jeg voknet hadde jeg innmari vondt i blære/livmor området. Var veldig vondt å tisse, da det bare kom dråper. Vondte fra det området ga seg etter noen timer, men forflyttet seg til venstre side. Og har vært slik i hele dag, litt opp og ned i styrke da.
Eneste gang jeg har hatt det slik som idag var da jeg hadde wn exu på høyre side i 2010. Derfor var jeg overbevist på at dette nå også er skjedd. Men sjansen for at det befruktede egget har trillet ut av livmor og festet seg utenfor er jo uhyre liten. Men det er jo dokumentert at det har hendt.
Jeg snakket meg gu på sykehuset ved der jeg bor og jeg er så heldig å få komme i morgentidlig på ul slik at vi får sjekket og beroet meg på at fosteret er der det skal være :-)
Hun jeg snakket med hadde vært gjennom akkurat det samme som meg så hun skjønte hvordan jeg hadde det.
Nå er jeg veldig spent på hva som vil vise seg i morgen ;-)
Regner med det kan være litt tidlig å se eller høre hjerteslag da jeg bare er 6+0 imorgen, men det også kan jo være mulig.
Min største frykt er at det kun er en tom fostersekk, og at embryoet sluttet å utvikle seg!!

Er det bare jeg som er hysterisk og overdramatisk, eller er det normalt å bekymre seg for alt?
Dette er jo helt nytt for meg, og jeg prøver så godt jeg kan å venne meg til denne tanken.

Hvordan var det for dere de første 2-3 månedene etter positiv g.test?? :-)

Hvordan var det for dere de første 2-3 månedene etter positiv g.test?? :-)

Hei! Det høres ut som du tenker veldig mye og at du stresser deg litt opp.. Jeg fikk en liten jente i september etter 2. forsøk (ICSI) og kjente også litt på nervene og stresset i begynnelsen av svangerskapet. Vi er jo kanskje litt ekstra sårbare når vi har vært gjennom en slik prosess. (Har et naturlig svangerskap bak meg fra før, og bekymret meg ikke ett sekund..(som jeg husker nå i alle fall))
Ul i uke 7 hjalp jo veldig, men noen uker etter ble jeg litt bekymret igjen.. Det som endelig fikk meg til å slappe av helt helt helt var en privat ul i uke 12 som jeg kostet på meg..
Men i mellomtiden, for å redusere stress, minte jeg meg selv på at graviditet i utgangspunktet er det mest naturlige i verden, at kroppen min var skapt for å bære fram et barn og "tvinge meg selv" litt til å kjenne at kroppen min var sterk!
Stress er ikke er godt for hverken deg eller fosteret, så du har alt å vinne:)
Pust godt med magen, prøv å tenk at det er lite du kan gjøre fra eller til nå, du har allerede gjort ditt beste!

2-3 ettermiddager og kvelder med opp og ned kvalme nå! Liker det ikke. Kaster ikke opp, men føles ut som jeg må noen ganger. Blir kvalm av tanken på mat, eneste som frister er kjøtt og biff :-) Men jeg får helsigvis i meg mat, spiser det meste uansett når jeg er sulten, må tenke på den lille nå :-)
Har vært og kjøpt med tyrkis peber nå. For det har jeg veldig lyst på om kveldene ;-)

Ellers er alt greit, noe stikking rundt livmor nå og da, men det er fint å kjenne at det strekker seg og vokser ;-)
Så lenge murringa holder seg unna ;-)

6+4 idag :-)

Alt virker å være i orden. Har fortsatt svak kvalme på ettermiddager og kvelder. Tyrkis peber hjelper meg mye :-)
Haddr igår noe intens mageknipe. Det var så vondt, en blanding av luftsmerter og omgangsmage tror jeg.. var forferdelig. Har jo hatt treig mage en stund, så det er vell grunnen. Løsnet opp rett før leggetid, og helt bra igjen idag :-D
Har noe stikkinger nå og da rundt og ved livmor. Men dette er jo bare greit, kjennes ikke ut som mensmurring i det hele tatt :-D
Ellers er jeg mye slapp, klar og trett, men i fin form tatt i betraktning ;-)

7+0 idag :-)

Alt ser ut til å gå bra;-) Har forsatt ingen mensmurring, men litt stikking på sidene noen ganger. Formen er fortsatt redusert, typisk sykdomsfølelse. Småkvalm av og til, og hodepine hver eneste dag! Men det er overkommelig, jeg håper bare det ikke blir verre og heller gir seg etterhvert.
Jeg er mye oppblåst, ser ut som jeg er 4+ mnd på vei. Når jeg trekker magen inn når jeg ligger på ryggen blir ikke magen flat lenger slik som før, så det et nok noe som vokser der ;-)

Gleder meg masse til neste UL, og synes dagene går seint!!

7+5 :-)

Er heldigvis mindre uvell på kveldene nå :-) men hodepinen har tatt seg opp igjenn... er møkk lei av å ha vondt i hodet hver dag fra morgen til kveld.. ellers begynner det å bli ganske stramt og hardt ned over skambeinet nå! Og oppblåstmagen er blitt mindre, men nå merker at noe vokser dee inne ;-)

8+2 :-)
Er bedre form enn tidligere nå. Men det føles ut som dagen derpå 24/7, men heldigvis slipper jeg den kvalmen ;-)
Ul på onsdag, så er veldig spent på å se hva vi får se, håper bare hjertet fortsatt slår :-)

8+5 :-)
Vært på ul idag og alt så fint ut. Hjerte slo også fint ;-) ut fra str til knøttet er jeg 9+3, men ut ifra befruktningsdag på st.olav er jeg 8+5 :-) kanskje er det en stor baby på tur :-) hehe. Er veldig glad, letta og fornøyd etter dagen idag ;-) eneste jeg bekymrer meg over en en "klump" som er der, jordmor mente det var foten, men jeg selv synes det ser ut som det er på navlestrengen. Men stoler på henne, og tror alt er i orden ;-)

Vedlegg

• 1417010920871.jpg
    1417010920871.jpg
    56,9 KB · Visninger: 91
Gratulerer så mye med graviditeten!

Back
Topp