Da ble det fødsel 20 dager før termin på meg

Gratulerer så mye!! Og høres ut som du kom deg rimelig greit gjennom dette, må jeg si. Har dere vært på vekstkontroller tidligere slik at du visste ca hvor stor han er? Jeg håper jo at mini i magen min skal finne ut noe av det samme som din fant ut. Nå er jeg stor og sterk nok til å komme ut ;)
 
Gratulerer så mye :D
 
Gratulerer så mye :)
 
Gratulerer så mye!! Og høres ut som du kom deg rimelig greit gjennom dette, må jeg si. Har dere vært på vekstkontroller tidligere slik at du visste ca hvor stor han er? Jeg håper jo at mini i magen min skal finne ut noe av det samme som din fant ut. Nå er jeg stor og sterk nok til å komme ut ;)
Ja, han var målt til 2700 g i uke 34. Men ingen hadde vel sett for seg at han skulle vær så stor som han faktisk var når han kom ut :p
Hadde aldri trodd jeg skulle være en av de som faktisk fikk før tiden :D
En er jo så lei på slutten at tankegangen blir litt rar..
 
Gratulerer med den lille store gutten :Heartblue
Så deilig at du slapp overtid!
 
Gratulerer så mye med en velskapt prins! ❤
 
Ja, han var målt til 2700 g i uke 34. Men ingen hadde vel sett for seg at han skulle vær så stor som han faktisk var når han kom ut :p
Hadde aldri trodd jeg skulle være en av de som faktisk fikk før tiden :D
En er jo så lei på slutten at tankegangen blir litt rar..

Så det var estimert en god del gram feil? Han jeg har i magen var 3 kg i uke 32... så jeg er spent på hva de sier på neste vekstkontroll. Jeg har tenkt at de treffer så på grammet, men kan jo håpe han er mindre enn de tror ;) tror det er en bra tankegang du har hatt med å ikke tenke at du skal få før tiden. Jeg går jo rundt og håper litt på det... siden han alt er så stor.
 
Lørdag og søndag funderte jeg over at det var blitt så rolig i magen. Tenkte med meg selv at dette var kun pga mindre plass. Men funderte nå litt likevel..
Ved middagstider var det litt mer fart i han et lite øyeblikk. Få timer etter gikk vannet mens vi var hos svigers på besøk.
Trodde først jeg tisset en skvett på meg i stolen der. Gikk på badet og fikk akkurat lukket døren igjen før det fosset vann nedover bena mine. Fikk jo helt sjokk :eek: :p
Så der stod jeg da på badet til svigers.. fikk litt panikk et lite øyeblikk der med hvor god tid jeg hadde til å komme meg til sykehuset siden vannet gikk først.
Men vi kom oss nå hjem for å hente helsekort og pakke fødebag. Kjente kynnere som ble tettere og mer regelmessige og bestemte oss for å dra til sykehuset. Sist gang kjente jeg nemlig ikke riene før 4 cm og aktiv fødsel.
Sånn ble det visst denne gangen også. For de begynte å bli vondere akkurat når vi pakerte bilen.
Rett inn på fødestue for sjekk, og joda, her var det gang.
Ba om epidural, og fikk det etter en stund. Den fikk virke i rett under en time før det ble 10 min pressrier og han var ute i full supermannstil.
Totalt tok fødselen rett under 3 timer mener jeg på.

Liten unge tre uker før tror dere? :p
Neeeida, han var 4190 g, 53 cm lang og 38 cm rundt hode. Får håpe det var meg han tenkte på da siden han kom lenge før tiden :D
Så da ble han født på maisiden, men tenker nok jeg holder meg til junigruppa for det :)

Blåser masse fødestøv til alle dere andre!! :)
Hehe fiiiiin fin størrelse da tross at han kom 3 uker tidligere! Gratulerer så mye
 
Back
Topp