Da ble det en tidlig kveld :-)

Godhjerta

Glad i forumet
I dag har fått skikkelig god hjelp av min snille sønn.
Han startet med å ta hele oppvasken (ikke stor oppvask) for meg.
Litt senere, fòr  han rundt i leiligheten og tørket støv for meg. Og så hjalp han meg med å støvsuge, selv om jeg kanskje tok det meste - fordi han liker ikke bråkelyder så godt. Og så var det leketid, før han kom inn og insisterte på å hjelpe meg med middagen også.
Deilig nå som han faktisk begynner å få til ting.
(Lagde sin egen frokost i dag også, helt alene. Det er nok første gangen tror jeg.)

Etter middagen så vi på barne-tv, og jeg duppet visst litt av i sofaen.
Da klokka ble sånn ca 18:45 satte jeg meg opp og så småen snorke i godstolen... 
Da var det bare å bære ham i seng, for han var helt slått ut i dag han stakkar. 

Men jeg får ikke lov å klage. Deilig med en tidlig kveld med ro og fred.
Nå skal jeg forte meg å vaske opp dagens oppvask, og så finne fjernkontroll og sofa. 
Livet er herlig i blant. 

Når begynte deres barn å hjelpe til hjemme?
Har liksom på følelsen av at han er ikke noe vidunderbarn, spesielt tidlig ute - men jeg er litt kry av ham allikevel da.
Han blir 6 år, om halvannen uke.

Er det ingen som har hjelpsomme barn?

Når begynte de å hjelpe til hjemme?

Så flink han er :) :) Synes det er kult at han liker å hjelpe deg, og det er berre å skryte i veg når han gjere det. Då oppmuntrer du han jo til å fortsette med det:) Og så trur eg desse små liker å gjere litt "voksenting" :-)

Eg har ikkje så stor unge, så min har ikkje begynt med slikt endå ;) eller... han er veldig glad i å vaske av bordet då ;) Så det får han lov til når han får eit innfall :P

Her skal begge hjelpe til, både på middaglaging støvsuging og vasking..

Er ikke mye de får til ettersom de er 1 og 3 år, men de prøver nå! :D 

Back
Topp