D-vitamindråper

Uroen startet i natt igjen. Tydelig vondt i magen og masse luft.. en helt annen baby enn i går.. :arghh:
 
Mini ble kvalm av disse dråpene. Gulper skikkelig innen en time etter drypp. Hun er ingen gulpebaby, så tydelig at det er dråpene, for hun gulper ikke de dagene jeg glemmer dråper.
 
I dag er han rolig igjen.. har avtalt med helsesøster å vente et par uker før vi prøver igjen :)
 
Hva kan man gi istedenfor dråper? Babyene må jo ha d-vitamin... :(
Det må de.. jeg fikk beskjed av min helsesøster om å prøve igjen om et par uker og selv være flink til å ta tran slik at han får noe gjennom melka. Bør selvfølgelig bare gjøres etter avtale med helsesøster :)
 
Det må de.. jeg fikk beskjed av min helsesøster om å prøve igjen om et par uker og selv være flink til å ta tran slik at han får noe gjennom melka. Bør selvfølgelig bare gjøres etter avtale med helsesøster :)
Jeg har forsøkt å gi litt mindre, gir tre dråper og det går bra, så har jeg planer om å øke etterhvert. Litt er vel bedre enn ingenting :)
 
Jeg har forsøkt å gi litt mindre, gir tre dråper og det går bra, så har jeg planer om å øke etterhvert. Litt er vel bedre enn ingenting :)
Så absolutt. Vi skal begynne etter ferien og da med to dråper :)
 
Noen som har funnet noen D-vitamin dråper som ikke gir magevondt? Vi hadde en helt fin baby helt til vi startet på disse, noe jeg frykta og regna med ettersom storesøster reagerte på samme måte :arghh:
 
Finnes visst bare to typer. En som mange reagerer på og de jeg har lagt ut bilde av i tråden. Vi har bare droppet de disse ukene men forsøker oss på ny nå etter nyttår, men kun to dråper av gangen - og selvfølgelig etter avtale med helsesøster :)
 
Finnes visst bare to typer. En som mange reagerer på og de jeg har lagt ut bilde av i tråden. Vi har bare droppet de disse ukene men forsøker oss på ny nå etter nyttår, men kun to dråper av gangen - og selvfølgelig etter avtale med helsesøster :)
Vi har prøvd bare den fra Nycoplus, men tenker å kjøpe den fra Apotek1 nå og teste den. Vi har prøvd med bare 2-3 dråper av den fra Nycoplus, men det skaper fortsatt magevondt her. Håper den fra apotek1 kan være bedre :)
 
Altså, hvordan går det med D-vitamindråpene hos dere andre?
Her går det ræva. Megavondt uansett hvilken type, hvor mange dråper og gradvis tilvenning. Hs maser om hvor viktig det er og hva som kan skje hvis de ikke får i seg d-vitaminer. Jeg har fortalt hs om magevondten, men får ikke mye sympati der, dessverre :rolleyes:
 
Altså, hvordan går det med D-vitamindråpene hos dere andre?
Her går det ræva. Megavondt uansett hvilken type, hvor mange dråper og gradvis tilvenning. Hs maser om hvor viktig det er og hva som kan skje hvis de ikke får i seg d-vitaminer. Jeg har fortalt hs om magevondten, men får ikke mye sympati der, dessverre :rolleyes:
Vi begynte igjen for en uke siden. To dråper hver andre dag frem til de siste par dagene hvor han har fått hver dag. Det virker som om det går bra så da øker jeg med en dråpe eller to fra i morgen :)
 
Vi begynte igjen for en uke siden. To dråper hver andre dag frem til de siste par dagene hvor han har fått hver dag. Det virker som om det går bra så da øker jeg med en dråpe eller to fra i morgen :)
Så bra! Høres ut som om dere er på riktig spor :) Kanskje vi skal prøve annen hver dag nå fremover. Verdt et forsøk!
 
Så bra! Høres ut som om dere er på riktig spor :) Kanskje vi skal prøve annen hver dag nå fremover. Verdt et forsøk!
Ja jeg følte jeg måtte starte før vi skulle på tremnds-kontrollen i morgen.. er så flaut å komme dit og bare «eh.. nei det har vi glemt..» :bag::hilarious:
Får holde med at vi er dårlige på magetrening :p
 
Ja jeg følte jeg måtte starte før vi skulle på tremnds-kontrollen i morgen.. er så flaut å komme dit og bare «eh.. nei det har vi glemt..» :bag::hilarious:
Får holde med at vi er dårlige på magetrening :p
Samme følelse jeg hadde på 6 ukers kontrollen når vi ikke hadde begynt med de da, så forstår deg veldig godt :p:hilarious:
 
Back
Topp