D-vitamindråper

Førstegangsmammaoktober2020

Blir kjent med forumet
Hei,

Har kjøpt inn dvitamindråper og ser på flasken at det skal gis 5dråper daglig. På flasken står fra 4ukers alder, men nye anbefalinger er jo nå fra 1 uke. Noen som vet om dråpene skal gis samlet eller fordelea utover dagen?

Gir 5 dråper samlet her. Vi startet med dråper etter 1 ukes tid, flaskene er ikke oppdaterte enda. Regner med mange fortsatt gir råd om å starte etter 4 ukers alder da dette er noe som nylig er kommet.
Om man starter etter 1 uke eller 4 uker spiller nok ingen stor rolle, gjør det du føler for

Vi delammer så jeg har gitt 2-3 dråper per dag, samlet. Fikk beskjed om å begynne da han var 3 uker, da hadde helsesykepleier akkurat fått beskjed om nye anbefalinger. Men vi somlet oss vel ikke til å begynne før han var 4 uker (var litt redd for å gi feil dose).

Men har det noe å si hva mor tar under amming?
Tenkte på det i dag f.eks: Jeg tar multivitamin og tran hver dag... Begge disse har jo dvitamin i seg.... I tillegg drikker jeg den grønne melka med dvitanim og spiser fisk til middag noen dager i uka og er ute i sollys:facepalm: går ikke dvitamin over i morsmelk?

Men har det noe å si hva mor tar under amming?
Tenkte på det i dag f.eks: Jeg tar multivitamin og tran hver dag... Begge disse har jo dvitamin i seg.... I tillegg drikker jeg den grønne melka med dvitanim og spiser fisk til middag noen dager i uka og er ute i sollys:facepalm: går ikke dvitamin over i morsmelk?

jeg gjør også dette, men står ingenting om at det skal ha noe å si. Skal til helsesøster i dag så kan høre :)

Back
Topp