D-vitamindråper

Navi

Gift med forumet
VIP
Januar 2017
Noen fler som har inntrykk av at deres små har reagert på D-vitamindråper?

Tutta mi som ellers ofte sover mye og er stort sett fornøyd har plutselig de siste dagene vært mye mer sutrete og sovet dårlig (utenom natten), samt virket som veldig vondt i magen. Hadde heller ikke bæsjet skikkelig på flere dager, men dette trodde vi bare var pga "alderen" siden babyer som spiser mm ofte bæsjer sjeldnere med tid.
I går det ble så ille at hun plutselig nektet å ta puppen også (endte med å gå 6+ timer før vi fikk i henne mat, og over natten enda lenger). Hun skrek så mye at navelen tøt ut og begynte å væske, så vi endte på legevakten med henne da de ba oss komme inn med dette. Der skiftet vi en bæsjebleie som var full av "oljete bæsj", og spurte legen om det kunne ha sammenheng med D-vitamindråper og om de kunne gi henne vondt i magen. Det kunne de visst absolutt, men ble bedt om å ikke kutte ut likevel (selv om hun ikke ville spise normalt) - det ville gå seg til etter en stund. Men det er ikke lett å ville gi de dråpene når de omtrent har gitt tutta kolikk, det er jo helt forferdelig å se henne ha så vondt og spiser så sjelden! :( Jeg føler selv jeg bør kutte ut for en periode og heller prøve på igjen senere - noen som har erfaring med liknende? Blir det like ille tilvenning uansett om hun er eldre når vi forsøker igjen? (Jeg skjønner jo det egentlig er viktig med dette vitamintilskuddet)

Vi gir d-vitamindråper og har ikke merket noe spesielt. Men dere kan kanskje prøve tran i stede?

Vi gir d-vitamindråper og har ikke merket noe spesielt. Men dere kan kanskje prøve tran i stede?
Vi startet opprinnelig med tran, men har gulpedronninga som datter, så alt i huset luktet py (flere dager etter vi byttet og) :P Tran får bli når hun gulper litt mindre :)

Vi startet opprinnelig med tran, men har gulpedronninga som datter, så alt i huset luktet py (flere dager etter vi byttet og) [emoji14] Tran får bli når hun gulper litt mindre :)
Ahh, ser den! Skal ikke være lett altså. Da ville jeg kanskje gitt dråpene en sjanse til. Kan jo ha vært tilfeldig!

Ahh, ser den! Skal ikke være lett altså. Da ville jeg kanskje gitt dråpene en sjanse til. Kan jo ha vært tilfeldig!
Hehe, nei den gulpingen kunne jeg godt vært foruten :P Skulle helst gitt tran hadde det ikke vært for det :) Jeg tror vi bare må teste litt færre dråper av gangen og trappe opp etterhvert, for orker ikke ta sjansen på at hun plutselig ikke spiser igjen, det var ikke noe kjekt å oppleve!

Vår ble også skikkelig dårlig og vi endte også opp på legevakten! Vi har bestemt oss for å vente med dråpene til hun er litt større og fordøyelsessystemet er mer moden. Tenkte å vente med å starte igjen til hun er 7-8 uker gammel

Vår ble også skikkelig dårlig og vi endte også opp på legevakten! Vi har bestemt oss for å vente med dråpene til hun er litt større og fordøyelsessystemet er mer moden. Tenkte å vente med å starte igjen til hun er 7-8 uker gammel
Oi! Hvordan dårlig da? Har bare gitt noen dråper igår, men ikke merket noe enda... ble litt skeptis nå :|

Jeg er jaggu ikke sikker :) Har ikke gitt hver dag, men han har hatt dager med magevondt som kanskje kan settes i sammenheng... Gitt igjen nå, så får man se :)

Oi! Hvordan dårlig da? Har bare gitt noen dråper igår, men ikke merket noe enda... ble litt skeptis nå :|
Uff, det er ikke noe gøy når de små blir dårlige altså!! Vi endte også med å kutte ut for en stund faktisk, skulle på reise og orket ikke samme problemene.. men de sitter jaggu i litt mer enn 24-timers ser jeg, hadde megavondt og stor bæsjebleie med masse olje 2,5døgn etter siste dose.. håper det går bedre for våre små neste gang vi prøver! :)

Hun ble sikkelig forstoppet og hadde vondt i magen så hun bare skrek, men var slapp samtidig (hun gråter/skriker aldri). Og så kastet hun opp flere ganger (bruker ikke å gulpe en gang). Og så fikk hun 1 grad høyere kroppstemperatur.. Hun ble seg selv igjen 2 dager etter at vi sluttet :)

Mini her reagerer med masse gulp/kaster opp dagen etter d dråper

Har ikke merket noe på mini her. Han gulper og driter, men det er ikke akkurat noe nytt. Eller.... Ble litt usikker nå på om den voldsomme gulpingen startet før eller etter vi begynte med D-vitamin, men tviler på det har noen sammenheng. Er vel mer det at han sluker maten og spiser alt for mye.

Jeg lurer på om min reagerte veldig på tran. Har gitt siden lørdag og i går hadde han skikkelig mageknip og fikk ikke bæsjet før på ettermiddagen (hadde vel nesten gått et døgn), og da var det helt tyntflytende diaré. Andre som har opplevd at de reagerer på tranen?

Har ikke merket noe på mini her. Han gulper og driter, men det er ikke akkurat noe nytt. Eller.... Ble litt usikker nå på om den voldsomme gulpingen startet før eller etter vi begynte med D-vitamin, men tviler på det har noen sammenheng. Er vel mer det at han sluker maten og spiser alt for mye.
Jeg glemte dråper ett par dager og så straks sammenhengen.så fort han får dråper igjen gulper han voldsomt dagen etter

Jeg glemte dråper ett par dager og så straks sammenhengen.så fort han får dråper igjen gulper han voldsomt dagen etter

Da tror jeg at jeg må teste det. Har du fortsatt med dråpene eller gått over til noe annet? Ganske slitsomt med all den gulpingen hele tiden.

Da tror jeg at jeg må teste det. Har du fortsatt med dråpene eller gått over til noe annet? Ganske slitsomt med all den gulpingen hele tiden.
Skal teste tran istedet tenkte jeg

Forsøkte gi d vitaminer på nytt nå etter noen dager opphold(uten gulping)resulterte i sprut oppkast/gulp.vanvittig mengder etter ca 2 timer.Glad det ikke kom mens han lå i sengen uten at vi så det.

Back
Topp