D-vitamindråper og magevondt

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Mener å huske at det var noen av dere som opplevde magevondt på babyene ved bruk av D-vitamindråpene. Hvordan gikk det når dere prøvde på nytt? Har det gått seg til?

Hm. Ikke vært problem her selv med umoden tarm. Får ikke jerntilskudd? Hvis du mistenker det, prøv å gå over til tran å se om du merker forskjell. Kan jo være så mangt :)

Hm. Ikke vært problem her selv med umoden tarm. Får ikke jerntilskudd? Hvis du mistenker det, prøv å gå over til tran å se om du merker forskjell. Kan jo være så mangt :)

Har brukt tran frem til nå, men han har funnet ut at han kan fylle munnen uten å svelge, så åpner han bare munnen og lar alt renne ut igjen [emoji85] Derfor begynte jeg med dråpene for å få i han det han trenger.
Ingen jerntilskudd nei..

Mener å huske at det var noen av dere som opplevde magevondt på babyene ved bruk av D-vitamindråpene. Hvordan gikk det når dere prøvde på nytt? Har det gått seg til?

Vi hadde lenge trøbbel med de dråpene.. Prøvde vel 3 ganger å begynne og ble like mye magevondt hver gang [emoji53] Men etter en lang pause begynte vi på igjen omtrent da hun ble 5mnd og denne gangen har det gått fint [emoji1360][emoji5]

Har brukt tran frem til nå, men han har funnet ut at han kan fylle munnen uten å svelge, så åpner han bare munnen og lar alt renne ut igjen [emoji85] Derfor begynte jeg med dråpene for å få i han det han trenger.
Ingen jerntilskudd nei..
[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Hahahaha!! Tror jeg knekker sammen her [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Jeg er ikke til hjelp da men [emoji28]

[emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Hahahaha!! Tror jeg knekker sammen her [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Jeg er ikke til hjelp da men [emoji28]

Hahaha, vi lo litt i starten vi også, men det ble fort irritasjon ut av det. 2,5 ml tran utover hele guttungen...jeeeej.... og fra 6 mnd skal han ha 5 ml! Uaktuelt [emoji38]

Hahaha, vi lo litt i starten vi også, men det ble fort irritasjon ut av det. 2,5 ml tran utover hele guttungen...jeeeej.... og fra 6 mnd skal han ha 5 ml! Uaktuelt [emoji38]
Vi ga og opp tran. Men det var fordi han begynte å gulpe..
Og jeg blir seriøst kvalm og brekker meg av tranlukt..
Dåååårlig kombo.. brakk meg hver gang jeg løfta opp lisjen..

Last edited:
Ikke noe problem med magevondt her. Vi har kjørt d-vitamindråper fra starten av rett og slett fordi helsesøster ga oss det. (Her har du d-vitaminer. Hvis du gjerne vil ha tran i stedet kan du selvfølgelig få det..) Da protesterte ikke jeg!

Ingen jerntilskudd nei..
Ho her og fyller munnen for å la det renne ut [emoji28] Står klar med papiret og håper noe gikk inn [emoji23]

Ho her og fyller munnen for å la det renne ut [emoji28] Står klar med papiret og håper noe gikk inn [emoji23]

Brukte sånn engangskompress (sånn tørkeklut) før for å holde tranen inne, men følte til slutt at all tranen ble absorbert av kompressen og ingenting havna i ungen [emoji23] Da er jo litt av poenget borte [emoji85]

Brukte sånn engangskompress (sånn tørkeklut) før for å holde tranen inne, men følte til slutt at all tranen ble absorbert av kompressen og ingenting havna i ungen [emoji23] Da er jo litt av poenget borte [emoji85]
Ja, noe går heldigvis ned her :)

Synes min gulpa mye av dråpene i starten, men nå er han fem måneder, og det har gått over. Virker som om han liker smaken også. Ingen magevondt heldigvis.

Nå har han magevondt fordi vi venter på bæsjebleie, så venter til den er "unnagjort" før vi tester dråpene igjen [emoji6]

Back
Topp