D-vitamindråper og mageknip

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Finnes sikkert hundre sånne tråder fra før, men syns det er enklere å få svar direkte :)

Er det noen som har merket at babyen reagerer på d-dråpene? Her har vi en baby som stort sett er tilfreds, men de dagene vi har gitt d-dråper kvelden i forveien blir hun veldig urolig og gråter mer. Vi har gitt nycoplus-dråpene som inneholder solsikkeolje. Noen som har erfaring med reaksjon på de dråpene og evt har testet noe annet som ikke ga reaksjon? Eller er det noe annet å gjøre med det? Kjenner at det ikke frister å gi de dråpene når jeg vet at neste dag blir kaos :inpain:
 
Følger, da vi også merker en del uro etter å gitt Nycoplus sine dråper..
 
Følger jeg også. Baby har hatt mye vondt i magen i det siste. Spurte helsesykepleier om Semper dråper, hun sa det ikke var noe de pleide å anbefale. Men at det ikke var skadelig hvertfall. De skal visst hjelpe mot vonde mager. Jeg har i tillegg sluttet å innta kumelk, det mente hun kunne være lurt å prøve på.
 
Trodde ikke vi hadde noe bivirkninger, men ikke gitt dråper på noen dager, ikke særlig uro, mens i natt/morges fikk vi han ikke til å roe seg. Mye mageknip. Har også nycoplus. Kjøpt Møller eller hva det heter (Tran merket), så skal prøve det.
 
Her har lille også fått en god del mageknip i det siste, har ikke vært hver dag så har ikke skjønt hva det var, har selvfølgelig glemt å gi dråper flere av dagene. Gårdagen var grusom med mageknip hele dagen så da ga jeg ikke dråpene og i natt sov hun godt når hun endelig sovna og hittil i dag har vært veldig mye bedre enn gårdagen. Jeg har også brukt nycoplus sine, men etter tips fra en venninne har jeg bestilt semper sine i dag, så venter på å få de i posten og håper de skal gi oss en bedre hverdag.
 
Bruker nycoplus og merker ingen forskjell fra de dagene hun får og de dagene vi glemmer å gi. Lite mageknip så vidt vi legger merke til sånn generelt.
 
Vi også syns vi merker at vår får mageknip av D-dråpene til nycoplus. De er laget på kokosolje, og alle andre merker jeg har sjekket er også med kokosolje. Bortsett fra Semper sine som inneholder melkesyrebakterier. Disse hører jeg flere har god erfaring ned at hjelper, men jeg er litt skeptisk da disse ikke anbefales fordi man ikke vet langtidsvirkningene av å tilføre dette til så små tarmer i utvikling.. ser du skrev solsikkeolje i innlegget, mente du kokosolje eller har du funnet en med solsikkeolje?
 
Jeg fikk tips om d-vitamin spray istedet for dråper. Nordaid sin gule flaske. Har ikke merket noe til magevondt i forbindelse med den, og veldig enkel å administrere :)
 
Liker også spray myyye bedre enn dråper. Mistenker at dråpene gir ubehag her også..
Tar av og til noen dråper selv og har da små oppstøt hele dagen. Med spray merker man ingenting.
 
Jeg fikk tips om d-vitamin spray istedet for dråper. Nordaid sin gule flaske. Har ikke merket noe til magevondt i forbindelse med den, og veldig enkel å administrere :)
Har kjøpt spray nå og tenkte å teste det ut! Er uansett veldig mye enklere å administrere ja, så hvis ho slipper plagene i tillegg er det jo vinn-vinn! Krysser fingrene :)
 
Vi også syns vi merker at vår får mageknip av D-dråpene til nycoplus. De er laget på kokosolje, og alle andre merker jeg har sjekket er også med kokosolje. Bortsett fra Semper sine som inneholder melkesyrebakterier. Disse hører jeg flere har god erfaring ned at hjelper, men jeg er litt skeptisk da disse ikke anbefales fordi man ikke vet langtidsvirkningene av å tilføre dette til så små tarmer i utvikling.. ser du skrev solsikkeolje i innlegget, mente du kokosolje eller har du funnet en med solsikkeolje?
Ser jeg har sett feil på de dråpene ja! De har kokosolje! Tenker å teste spray nå, så får vi se an effekten og evt prøve noen andre som har solsikkeolje etterhvert hvis vi ikke merker noen bedring :) Håper sprayen ikke gir plager, for det virker som det enkleste å gi! :)
 
Har hørt at sprayen (som også har kokosolje) ikke skal gi like mye mageknip. Vi har ikke vært veldig flinke å huske på de, men har snart tatt hver morgen i ei uke, så tenker jeg å prøve noen dager uten bare for å se om hun er mindre urolig. Føler urolighetene er vanlig, men hva vet vell vi. Verdt å se for å være sikker på at hun ikke reagerer på de.
 
Vår får mageknip av Nycoplus. Prøvde semper spray da begynte han å gulpe (gulper så og si aldri) og ble veldig urolig, sleit med duppene sine. Så nå har jeg bestilt Bidro sine.. :)
 
Back
Topp