D vitamin

Junibaby2

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Junibollene 2023
Hei! Jeg skal begynne å gi baby d vitamin nå som han er passert 4 uker. Gir dere tran eller d vitamindråper og hvordan gir dere det?
 
Tran med fruktsmak :) Gir med sprøyte
 
Jeg prøver på tran med sprøyte. Men vurderer å gå over tiø d-vitamindråper siden hun gulper så vanvittig mye.. er dumt hvis hun ikke får i seg stort. Men jeg får se. Er jo best med tran og veldig praktisk at hun bare kan fortsette å ta det og ikke starte å ta tran når hun starter i bhg. :/
 
Vi prøvde tran, men lille bare spyttet det ut igjen.. han nektet å svelge det [emoji28] Han får D-dråper blandet i morsmelk enn så lenge. Prøver med tran når han begynner med mat ved 6 måneder
 
Her gulpes det endel så vi går for d dråper - rett i munn :)
 
Jeg tar selv tran så da får hun D-vit. Går over til tran når vi slutter å amme.
2-åringen elsker å ta tran, så håper på samme suksess med lillesøster :p
 
Tran:) hun gulper også en del, men det er både vitamin A og omega 3 som ikke er i D-dråper. Vi gir det naken og før bading:)
 
Tran:) hun gulper også en del, men det er både vitamin A og omega 3 som ikke er i D-dråper. Vi gir det naken og før bading:)

Lurt å gi når bebisen er naken og før bad. Det skal jammen meg jeg også gjøre. :) Takk for tipset.
 
Tran med fruktsmak med easytran sprøyte.
Det har alltid litt tilvenning med tran. Søl og gulp i starten,men det har alltid gått seg til hos oss :)
Begynner med bittelitt og øker gradvis som ukene går.
 
Takk for gode råd :) Testet tran i skje i dag og funket bra i alle fall denne gangen, i samarbeid med mannen :p Ser at det kan være lurt å skaffe seg doseringssprøyte og å gjøre dette når han er naken ja! Slo meg plutselig at dette er det første babyen spiser noensinne som ikke går via kroppen min, rart å tenke på.
 
Bruker lang tid på å gi tranen. Litt og litt på sprøyte. De vil alltid skjære grimaser når de får andre smaker enn søtt. Jeg gir det når hun ligger på stellebordet. Alltid før amming. For hvis hun er mett vil det lettere gulpes opp. Og hun gulper mye!
 
Vi gir d-dråper, rett i munnen. Hun er en gulper så tran er ikke aktuelt her. Men jeg tar tran selv så det får holde.
 
Back
Topp